Nederland zou gezelliger zijn zonder islam.
Moderator: Moderators
Nederland zou gezelliger zijn zonder islam.
Mag deze stelling hardop geuit worden?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Ik heb nee gestemd. Ik zou namelijk niet alles aan de islam willen wijten. Dat is m.i. tekort door de bocht. Mijn hoop is dat de migranten uit de moslimlanden zich als eerste de Nederlandse taal meer eigen zullen maken en vervolgens wat vrijer in hun opvattingen worden. Het is het christendom ook gelukt op plaatsjes als Staphorst e.d. na dus nu de moslims nog.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
- collegavanerik
- Superposter
nederland is gezelliger met feesten, zoals holi suikerfeest pasen en sinterklaas.
nederland is niet gezelliger als mensen iets moeten omdat het in een boek staat: zondagsrust hoofddoek piemel afsnijden aan ganesh offeren
elk nadeel heeft zijn voordeel, ik vind de feesten wel gezellig.
nederland is niet gezelliger als mensen iets moeten omdat het in een boek staat: zondagsrust hoofddoek piemel afsnijden aan ganesh offeren
elk nadeel heeft zijn voordeel, ik vind de feesten wel gezellig.

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
- MOODY BLUE
- Diehard
Begin een nieuwe poll zou ik zeggen.MOODY BLUE schreef:De islam is één van de religies, en liever zie ik een wereld zonder religie, dus ik heb 'ja' gestemd
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Aha, een proteststem.Kochimodo schreef:Ik heb nee gestemd. Ik zou namelijk niet alles aan de islam willen wijten. Dat is m.i. tekort door de bocht. Mijn hoop is dat de migranten uit de moslimlanden zich als eerste de Nederlandse taal meer eigen zullen maken en vervolgens wat vrijer in hun opvattingen worden. Het is het christendom ook gelukt op plaatsjes als Staphorst e.d. na dus nu de moslims nog.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
- MOODY BLUE
- Diehard
Nee, ik zeg toch dat ik 'ja' gestemd heb.Kochimodo schreef:Begin een nieuwe poll zou ik zeggen.MOODY BLUE schreef:De islam is één van de religies, en liever zie ik een wereld zonder religie, dus ik heb 'ja' gestemd

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.
There you go man, keep as cool as you can.
Nee, daar is geen reden voor.Kochimodo schreef:Begin een nieuwe poll zou ik zeggen.MOODY BLUE schreef:De islam is één van de religies, en liever zie ik een wereld zonder religie, dus ik heb 'ja' gestemd
Het ging mij meer om je motivering. Je hebt ja geantwoord, maar meer om reden dat je van alle religie af wil. Dus zou je aan een poll kunnen denken met de vraag:MOODY BLUE schreef:Nee, ik zeg toch dat ik 'ja' gestemd heb.Kochimodo schreef:Begin een nieuwe poll zou ik zeggen.MOODY BLUE schreef:De islam is één van de religies, en liever zie ik een wereld zonder religie, dus ik heb 'ja' gestemd
Is de wereld beter af zonder religie?
Je antwoord ja, maar wil het eingenlijk uitbreiden. Snappie wat ik bedoel?
Proteststem als in: ik antwoord ja om dwars te liggen?cluny schreef:Aha, een proteststem.Kochimodo schreef:Ik heb nee gestemd. Ik zou namelijk niet alles aan de islam willen wijten. Dat is m.i. tekort door de bocht. Mijn hoop is dat de migranten uit de moslimlanden zich als eerste de Nederlandse taal meer eigen zullen maken en vervolgens wat vrijer in hun opvattingen worden. Het is het christendom ook gelukt op plaatsjes als Staphorst e.d. na dus nu de moslims nog.
Ja, je houdt een niet terzake zijnde deelverzamelingverhaaltje.Kochimodo schreef:Het ging mij meer om je motivering. Je hebt ja geantwoord, maar meer om reden dat je van alle religie af wil. Dus zou je aan een poll kunnen denken met de vraag:MOODY BLUE schreef:Nee, ik zeg toch dat ik 'ja' gestemd heb.Kochimodo schreef: Begin een nieuwe poll zou ik zeggen.
Is de wereld beter af zonder religie?
Je antwoord ja, maar wil het eingenlijk uitbreiden. Snappie wat ik bedoel?
Nee, ik meen het tegenovergestelde te zien.Kochimodo schreef:Proteststem als in: ik antwoord ja om dwars te liggen?cluny schreef:Aha, een proteststem.Kochimodo schreef:Ik heb nee gestemd. Ik zou namelijk niet alles aan de islam willen wijten. Dat is m.i. tekort door de bocht. Mijn hoop is dat de migranten uit de moslimlanden zich als eerste de Nederlandse taal meer eigen zullen maken en vervolgens wat vrijer in hun opvattingen worden. Het is het christendom ook gelukt op plaatsjes als Staphorst e.d. na dus nu de moslims nog.
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Ik ga even napapegaaien hoor. Ja, want de maatschappij verhard steeds meer.The Prophet schreef:Is het wenselijk dat Nederland "gezelliger" wordt? Brrrr...
Ff serieus nu. Ach, het zou geen kwaad kunnen wanneer de sfeer wat aangenamer werd. Ik merk het ook in mijn (vnl. allochtone buurt) dat iedereen steeds meer op zichzelf is. Geld ook voor mij. We groeten elkaar nog net, maar that's it.
Om maar eens wat leven in de brouwerij te brengen.The Prophet schreef:Is het wenselijk dat Nederland "gezelliger" wordt? Brrrr...
Met een nu nog levende Theo van Gogh zou Nederland gezelliger zijn.