Moskee: Nederland moet Islamstaat worden

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Plons schreef:Als iedereen (of het merendeel) toegeeft aan zijn/haar onderbuikgevoelens dan gaat Nederland in een rap tempo ten onder.
Ik geef er niet aan toe, maar je ontkomt er bijna niet aan om die gevoelens te hebben. Maar je hebt helemaal gelijk. Als we op een gegeven moment in een situatie komen zoals na de moord van TvG maar dan erger en voortdurend is het ook helaas pindakaas voor onze samenleving. En dat is zo vre-se-lijk stompzinnig want de hele kliek kan prima samen in één land zo lang ze zich niet zoveel met elkaar zouden bemoeien.

Maar goed tot we dat geleerd hebben ben ik voor een deel van de tijd "hetero" en het gros van de holebi's met mij. Op een paar slechtgeinformeerde buitenlanders na dan die na de gaypride in elkaar worden gerost omdat ze in de illusie leven dat NL overal veilig is voor holebi's.

Ik hoop nog steeds op een sterke man/vrouw die eens orde op zaken stelt in deze. Met het utopische gewauwel van harry potter gaan we het iig niet redden. En nee ik dacht geen slechte dingen over je Plonsje :)
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Marinus schreef:
Sararje schreef:Marinus: natuurlijk is dat niet goed te praten en is dat zeer verwerpelijk m.i. Ik vraag me echter wel af, of dat in Urk ook zou worden getolereerd. Overigens vind ik homoagressie welliswaar zeer verwerpelijk moreel gezien maar ik vind dat geen directe en concrete bedreiging voor de totale samenleving als zodanig.
Sararje: het bedreigt mijn samenleving wel degelijk en ook nog eens heel concreet. Ik kan mezelf niet zijn in bepaalde delen van Nederland. Maar goed, doe dit experiment ook eens: ga naar de kruiskamp in traditionele joodse kledij en zo. Gewoon lekker stereotype met keppeltje pijpekrullen (zeg maar een wandelend reclamebord voor het judaisme) zal ook gegarandeert interessante resultaten hebben.
Oh vast en zeker, ik vind dat ook verwerpelijk om die reden. Maar ik bedoelde meer dat het geen gevaar voor de totale samenleving heeft in die zin dat de staatsvorm er niet direct door wordt aangetast. Neemt niet weg dat ik van mening ben dat dit een veel lagere prioriteit heeft dan predikers voor het kalifaat.
En wat fenomeen zegt: ik denk dat "homo's moeten van het dak" even leuk is als "hamas, hamas, alle joden aan het gas". Je hebt een schild tegen dat soort dingen, maar het gaat je niet helemaal in de kouwe kleren zitten. En over Urk: geen ervaring mee, maar ik heb wel als openlijk nicht op de biblebelt gewoont en dat valt reuze mee in vergelijk met de kruiskamp.
Om die reden vind ik het ook verwerpelijk. Je moet m.i. jezelf kunnen zijn en dat kan op dergelijke plaatsen onvoldoende. Maar ik denk dat je dit ook in prioriteitsvolgorde moet zien. Neemt niet weg dat ik dit verwerpelijk vind.
Fenomeen schreef:
Sararje schreef:Marinus: natuurlijk is dat niet goed te praten en is dat zeer verwerpelijk m.i. Ik vraag me echter wel af, of dat in Urk ook zou worden getolereerd.
Irrelevant in dit topic.
In Urk luisteren ze niet naar de baarden uit deze moskee.
Meneer de dominee zegt soms ook heel rare dingen over andersdenkenden.
Overigens vind ik homoagressie welliswaar zeer verwerpelijk moreel gezien maar ik vind dat geen directe en concrete bedreiging voor de totale samenleving als zodanig.
Of ze nou een kalifaat willen of mij van een flat gooien, is voor mij wel een verschil, het ene komt letterlijk veel dichterbij.
Ben ik niet met je eens. In het geval van het kalifaat is de verandering zowel staatsrechtelijk als strafrechtelijk, in het geval van homosexuelen van de flat is het "slechts" strafrechtelijk. Maar ik vind het nog steeds niet goed te keuren, en het streven is ook niet mijn streven maar ik vind dat religieuzen niet de monopolie op ethiek hebebn. Ik vind dat een maatschappelijk debat over op welke basis men normen en waarden wil bepalen, eens zou moeten voeren en men mag best eens nadenken over dat integratie ook gedeeltelijk inhoudt dat de sociale normen en waarden moeten worden overgenomen.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Esla

Bericht door Esla »

Marinus schreef:
The Prophet schreef:
Mishandeld door moslims? Riepen ze "Allahu Akhbar"? Hebben ze je mishandeld omdat je geen moslim bent? Of zagen ze er alleen maar allochtoon uit en concludeerde je: allochtoon = moslim?
Weet je wat jij zou moeten doen? Ga even naar de kruiskamp in amersfoort. Dat is een leuke buurt met veel moslims en een moskee. Neem een vriend mee en loop met hem hand in hand over straat en laat duidelijk zien aan iedereen dat het de liefde van je leven is. Op een manier die van een standaard heterostel volkomen geaccepteerd is natuurlijk. Misschien dat je nadat je god weet wat naar je hoofd hebt gekregen en misschien wel in elkaar bent geslagen een beetje snapt waar de "irrationele" angst van yoyo vandaan komt. In de kruiskamp lopen enkel moslimmannen hand in hand. homo's durfen dat niet. Oh en doe dezelfde test nog even in een goeddeels autochtoon dorp als bijv. malden.

.
Dit doet mij toch eventjes denken aan "bangmakerij". Vooral de manier waarop jij deze ene buurt als representatief voor alle moslim buurten in Nederland neerzet, is afschuwelijk generaliserend.
En dan de manier waarop jij door enkele extreme moslims in die ene buurt in elkaar geslagen bent, terwijl 99 % van de aanhangers van de godsdienst van vrede uiteraard geen blaam treft, is een verwerpelijke manier van generaliseren.

Kun je bewijzen dat:
- er in de islam sowieso een afkeer van homo's bestaat ( en graag tafsir van minimaal 3 kantjes, om uit verband gerukte citaten te vermijden)
- dat die moslims die jou in elkaar geslagen hebben, representatief zijn voor een meerderheid van de moslims (alleen langjarige onderzoeken van gerenommeerde onderzoeksbureau's svp)

Zo niet, dan blijf ik toch echt denken dat jou een afschuwelijk, maar op zichzelf staand incident is overkomen, dat op geen enkele manier verbonden mag worden met de meerderheid van de moslims, die zoals wij maar al te goed weten, dol zijn op homo's en houden van het westen, vooral van atheisten (leuk om te weten voor de linksen onder deze laatste groep),
En trouwens, het is beledigend van jou om daar te gaan lopen. Polariserend, want je zoekt de confrontatie. Waarom houd je niet meer rekening met de vooroordelen van moslims en gedraag je zoals zij van jou verlangen?
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Esla, je laat nu even het blinde gedachtegoed van de oogkleppendragers zien?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ik vermoed dat het inderdaad een overdrijving is van de standpunten van de ander. Maar ja, dat soort goedkope stromanrethoriek ga ik niet eens op in, eht zijn mijn standpunten niet en ik vind ze hoogst kinderachtig.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Nou, ik vind die standpunten behoorlijk herkenbaar. Heb meerderen daarvan hier langs zien komen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Kitty schreef:Nou, ik vind die standpunten behoorlijk herkenbaar. Heb meerderen daarvan hier langs zien komen.
Het zijn stromannen, want zwaar overdreven en uit zijn verband gerukt.

Zet je emotie aan de kant en blijf nuchter nadenken, dat zou ik graag wat meer
zien op Freethinker, de laatste tijd.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Sararje schreef:Marinus: natuurlijk is dat niet goed te praten en is dat zeer verwerpelijk m.i. Ik vraag me echter wel af, of dat in Urk ook zou worden getolereerd. Overigens vind ik homoagressie welliswaar zeer verwerpelijk moreel gezien maar ik vind dat geen directe en concrete bedreiging voor de totale samenleving als zodanig.
Het is één van de vele onderdelen van zo'n 200 jaar achterstand in ontwikkeling op zijn europese tegenvoeters, voortkomend uit een geest/ratio-dodende islam, die parasiterende op de angsten van potentieel gelijkwaardige mensen, die 200 jaar in stand probeert te houden.
De verwarring bij de zgn. 'politiek correcten' die potentieële gelijkheid verwarren door alléén gelijkheid te willen veronderstellen zaait verdeeldheid waar juist eenduidigheid noodzakelijk is om de ontstane problematiek adequaat te lijf te kunnen.
De ondertussen doorgaande vermeerdering mag op termijn als hoogst zorgwekkend worden gezien.
Mede berustende op het feit dat e.e.a. ten koste gaat v.d. spaarpotten der Staat!
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

The Prophet schreef:
Kitty schreef:Nou, ik vind die standpunten behoorlijk herkenbaar. Heb meerderen daarvan hier langs zien komen.

Nou ja, het is een geruststellende gedachte dat zowel de voor- als tegenargumenten nu als stromannen gezien worden. Inderdaad zou het prettig zijn als aan beide kanten de ratio de boventoon gaat voeren. Dus zowel aan de kant van de bezorgdheid als aan de kant van het bagataliseren.

fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

Kitty schreef:
The Prophet schreef:

Nou ja, het is een geruststellende gedachte dat zowel de voor- als tegenargumenten nu als stromannen gezien worden. Inderdaad zou het prettig zijn als aan beide kanten de ratio de boventoon gaat voeren. Dus zowel aan de kant van de bezorgdheid als aan de kant van het bagataliseren.
'Zwaar overdreven' versus 'Het topje v.d. ijsberg' schiet ook niet echt op als je redelijke twijfel mag koesteren over het ter beschikking staande aan verstrekte gegevens! (de feitelijke ervaringen uit het verleden geven duidelijk aan dat er het nodige gesjoemeld wordt in de diverse instanties die daarvoor verantwoordelijk zouden moeten zijn).
Infiltraties door allochtonen in die instanties, met logische 'gevoelens' van eigenheid en verbondenheid met andere allochtonen uit hetzelfde thuisland!
Ik herken die gevoelens als normaal menselijk, en bovendien betrouwbaar!
Wollige taal, verzwijgen( totdat een klokkenluider, etc etc.) en zó een litanie die eerder partij-belangen dan Staatsbelangen lijken te dienen.
Het werpt de burger terug op zijn eigen waarnemingen die hij toetsen moet aan de verklaringen van overheidswege en - - - op discrepanties stuit!
Erdogan met zijn racistische(nationalistisch en religistisch!!) uitglijder die naar we (voorlopig) mogen aannemen géén gevolgen zal hebben voor de door Turkije te lopen weg naar het lidmaatschap der EU!
Emoties inderdaad die op de onderzoekstafel met het rationele vergrootglas worden bekeken! Geen cognitieve dissonanties! AUB!
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Kitty schreef:Nou ja, het is een geruststellende gedachte dat zowel de voor- als tegenargumenten nu als stromannen gezien worden. Inderdaad zou het prettig zijn als aan beide kanten de ratio de boventoon gaat voeren. Dus zowel aan de kant van de bezorgdheid als aan de kant van het bagataliseren.
Ik ben niets aan het bagatelliseren, als je dat soms bedoelt.

En dat de ratio de boventoon moet voeren, helemaal waar. Maar dat gaat de laatste tijd op Freethinker nog wel eens mis. Onder andere bij jou.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

The Prophet schreef:
Kitty schreef:Nou ja, het is een geruststellende gedachte dat zowel de voor- als tegenargumenten nu als stromannen gezien worden. Inderdaad zou het prettig zijn als aan beide kanten de ratio de boventoon gaat voeren. Dus zowel aan de kant van de bezorgdheid als aan de kant van het bagataliseren.
Ik ben niets aan het bagatelliseren, als je dat soms bedoelt.

En dat de ratio de boventoon moet voeren, helemaal waar. Maar dat gaat de laatste tijd op Freethinker nog wel eens mis. Onder andere bij jou.
Verstard in waan :D
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

The Prophet schreef:En dat de ratio de boventoon moet voeren, helemaal waar. Maar dat gaat de laatste tijd op Freethinker nog wel eens mis. Onder andere bij jou.
Tja, ik kan hetzelfde van jou zeggen. Het is maar hoe je het bekijkt.

Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Esla schreef: En trouwens, het is beledigend van jou om daar te gaan lopen. Polariserend, want je zoekt de confrontatie. Waarom houd je niet meer rekening met de vooroordelen van moslims en gedraag je zoals zij van jou verlangen?
Owwwkeey.

en als jij morgen isn een moslimbuurt verkracht word ligt het ook aan jezelf. Je droeg imeers geen hoofddoek? OK heel simpel: moslims hebben zich te conformeren aan de wet en daar staat in dat je geen hand in hand lopende nichten in elkaar mag schoppen. Zelfs niet als je een debiele maar door jou als superieur beschouwde religie aanhangt.

Gatverdamme, dat je dit op een vrijdenkersforum durft neer te kwakken... En het is ook zo vreselijk omkeerbaar: mag ik nu ook hoofddoeken in elkaar slaan omdat ik een enorme aversie heb tegen de islam?
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Kitty schreef:
The Prophet schreef:En dat de ratio de boventoon moet voeren, helemaal waar. Maar dat gaat de laatste tijd op Freethinker nog wel eens mis. Onder andere bij jou.
Tja, ik kan hetzelfde van jou zeggen. Het is maar hoe je het bekijkt.
Nee dat is jullie standpunt! hoe moet ik dat zien van uit het vrijdenkersstandpunt?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Plaats reactie