Ja, dat snap ik ook nog welSamante schreef:De bekentenis die Joran heeft gedaan en die is gefilmd met de verborgen camera, is niet onder ede afgelegd.
Peter R. de Vries kraakt de Holloway-zaak?
Moderator: Moderators
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
-
Theoloog
Als Joran iemand mobiel heeft gebeld zou dat moeten blijken uit zijn telefoongegevens. Die zijn reeds door de politie onderzocht, om na te gaan in hoeverre het verhaal van Joran en zijn Surinaamse vrienden klopte, tot en met de locatiebepaling aan toe.
Denk je niet dat, wanneer Joran iemand in de bewuste nacht zou hebben opgebeld tussen het moment dat Natalee met de jongens meeging op het strand achterlieten, en het moment dat Joran thuis inlogte op zijn computer, de politie dit telefoongesprek zou hebben opgemerkt en deze 'lead' zou hebben nageplozen?
2. Vervolgens: er moet voldoende tijd zijn voor Joran om een vriend te bellen, die moet dan eerst nog ter plaatse zien te komen, dus die moet eerst uit zijn club of uit zijn bed naar zijn boot en dan per boot naar Joran zien te komen. Vervolgens moeten ze het lijk naar zee brengen en zelf weer terug naar het strand, en dan moet Joran nog thuis zien te komen.
Telefoon en internetgegevens laten zien dat Joran niet lang na drie uur thuis was, en Deepak Kalpoe om 2u40 heeft gebeld (voor een lift, zegt Kalpoe) vanaf het Marriot Beach. Dat betekent dus dat het hele ik-heb-een-vriend-gebeld-en-die-heeft-een-boot-gebracht-en-we-hebben-haar-in-zee-gedumpt verhaal tussen 1u30 (toen Natalee gezien werd bij het wegrijden met Joran en de twee Surinaamse jongens) en 2u40 zou moeten hebben plaatsgevonden; en daar moet dan ook nog het rondrijden op het eiland in zitten, een romantische wandeling op het strand, voorspel en de geslachtsdaad.
Ga ik dan even rekenen dan kom ik op ongeveer een half uur tijd waarin die vriend zou moeten zijn gebeld, naar zijn boot is gegaan, met de boot naar Joran is gevaren, het verstouwen van het lijk in de boot, en op open zee varen, dumpen en terugvaren.
Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
3. Hoe waarschijnlijk is het dat je iemand gaat helpen bij het dumpen van een lijk op zee, als je midden in de nacht gebeld wordt.
"Hee, joh, hoe gaat 'ie? Ja ik bel even want ik zit met een probleempje. Ja, ik was dus met een chickie op het strand aan het vrijen en nou is ze dood, en ik vroeg me af of jij nu even lang zou kunnen komen met je boot om het lijk te dumpen op zee.
Is goed? Okee, nou dan zie ik je over een half uurtje ja?"
Denk je niet dat, wanneer Joran iemand in de bewuste nacht zou hebben opgebeld tussen het moment dat Natalee met de jongens meeging op het strand achterlieten, en het moment dat Joran thuis inlogte op zijn computer, de politie dit telefoongesprek zou hebben opgemerkt en deze 'lead' zou hebben nageplozen?
2. Vervolgens: er moet voldoende tijd zijn voor Joran om een vriend te bellen, die moet dan eerst nog ter plaatse zien te komen, dus die moet eerst uit zijn club of uit zijn bed naar zijn boot en dan per boot naar Joran zien te komen. Vervolgens moeten ze het lijk naar zee brengen en zelf weer terug naar het strand, en dan moet Joran nog thuis zien te komen.
Telefoon en internetgegevens laten zien dat Joran niet lang na drie uur thuis was, en Deepak Kalpoe om 2u40 heeft gebeld (voor een lift, zegt Kalpoe) vanaf het Marriot Beach. Dat betekent dus dat het hele ik-heb-een-vriend-gebeld-en-die-heeft-een-boot-gebracht-en-we-hebben-haar-in-zee-gedumpt verhaal tussen 1u30 (toen Natalee gezien werd bij het wegrijden met Joran en de twee Surinaamse jongens) en 2u40 zou moeten hebben plaatsgevonden; en daar moet dan ook nog het rondrijden op het eiland in zitten, een romantische wandeling op het strand, voorspel en de geslachtsdaad.
Ga ik dan even rekenen dan kom ik op ongeveer een half uur tijd waarin die vriend zou moeten zijn gebeld, naar zijn boot is gegaan, met de boot naar Joran is gevaren, het verstouwen van het lijk in de boot, en op open zee varen, dumpen en terugvaren.
Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
3. Hoe waarschijnlijk is het dat je iemand gaat helpen bij het dumpen van een lijk op zee, als je midden in de nacht gebeld wordt.
"Hee, joh, hoe gaat 'ie? Ja ik bel even want ik zit met een probleempje. Ja, ik was dus met een chickie op het strand aan het vrijen en nou is ze dood, en ik vroeg me af of jij nu even lang zou kunnen komen met je boot om het lijk te dumpen op zee.
Is goed? Okee, nou dan zie ik je over een half uurtje ja?"
Laatst gewijzigd door Theoloog op 02 feb 2008 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Samante
Dat een lijk vanzelf wegwandelt ook.Theoloog schreef: Dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
PRDV gaat een paar dagen naar de VS.
Qua sensatie van PRDV zijn we wel wat gewend maar deze keer lijkt ie nog meer in z'n nopjes met zichzelf dan normaal.
Dat PRDV zich wereldwijd zal laten afgaan lijkt mij dan ook weer onwaarschijnlijk.
-
Theoloog
Peter R. De Vries gaat ook niet af, wat er ook gebeurt. Hij heeft die bekentenis op tape. Dat is een sterk staaltje undercoverjournalistiek.
Maar meer ook niet. De telefoontjes van JvdSloot zijn door de politie nagegaan. Een belletje naar een vriendje met een boot in de nacht van de verdwijning was wel opgevallen.
Bovendien ga jij er vanuit dat Natalee Holloway is gestorven in de aanwezigheid van Joran. Dat is helemaal niet zeker. Het is zelfs niet zeker dat ze gestorven is. Er zijn verschillende getuigen die beweren Natalee naderhand te hebben gezien, en er is een video van na die nacht waarop een meisje te zien is dat dezelfde kleding draagt en ongeveer hetzelfde postuur heeft, in de lobby van het hotel. Alleen wilde haar moeder daar niets van weten, omdat die al vast zat in het 'Joran heeft mijn maagdelijke dochter verkracht en vermoord'-scenario. Ze verwees die video dus naar de prullenmand met het argument dat Natalee nauwelijks borsten had en het meisje in de video wel.
Maar meer ook niet. De telefoontjes van JvdSloot zijn door de politie nagegaan. Een belletje naar een vriendje met een boot in de nacht van de verdwijning was wel opgevallen.
Bovendien ga jij er vanuit dat Natalee Holloway is gestorven in de aanwezigheid van Joran. Dat is helemaal niet zeker. Het is zelfs niet zeker dat ze gestorven is. Er zijn verschillende getuigen die beweren Natalee naderhand te hebben gezien, en er is een video van na die nacht waarop een meisje te zien is dat dezelfde kleding draagt en ongeveer hetzelfde postuur heeft, in de lobby van het hotel. Alleen wilde haar moeder daar niets van weten, omdat die al vast zat in het 'Joran heeft mijn maagdelijke dochter verkracht en vermoord'-scenario. Ze verwees die video dus naar de prullenmand met het argument dat Natalee nauwelijks borsten had en het meisje in de video wel.
Zo sterk vind ik dat niet, PRDV weet heel goed dat Joran kan zeggen; ja, maar die gast had ik door dus heb maar wat geluld.Theoloog schreef:Peter R. De Vries gaat ook niet af, wat er ook gebeurt. Hij heeft die bekentenis op tape. Dat is een sterk staaltje undercoverjournalistiek.
Dat gedeelte snap ik niet helemaal, Theoloog.
Die telefoontjes en die chats zijn een van de weinige dingen die tastbaar zijn in deze zaak.
Ik zou van mezelf niet speculeren.Bovendien ga jij er vanuit dat Natalee Holloway is gestorven in de aanwezigheid van Joran. Dat is helemaal niet zeker.
Ze is niet meer gezien na een bepaalde tijd zou correcter zijn inderdaad.
-
Theoloog
Dat kan JvdSloot zeggen, maar feit blijft dat hij degene is die het laatste met Natalee Holloway is gezien, dat ze voor zover we weten op dat strand zijn geweest en dat ze daarna verdwenen is.
Gestorven aan overdosis, vriendje gebeld, lijk in zee gedumpt is dan een mooie oplossing. En bewijs maar dat het niet zo is, zo op zee. De Vries kan altijd stellen: hij zegt het toch zelf?
Het OM schijnt het allemaal nogal serieus te nemen.
Waarin gaat De Vries af? Hij zou alleen afgaan als duidelijk is dat hij had kunnen weten dat het onzin is. Of, als Joran een plek zou hebben genoemd waarvan na te gaan is dat er nooit een lijk heeft gelegen.
Dus ik denk dat dit niet De Vries, maar JvdSloot blijft aankleven, of het nu waar is of niet.
Gestorven aan overdosis, vriendje gebeld, lijk in zee gedumpt is dan een mooie oplossing. En bewijs maar dat het niet zo is, zo op zee. De Vries kan altijd stellen: hij zegt het toch zelf?
Het OM schijnt het allemaal nogal serieus te nemen.
Waarin gaat De Vries af? Hij zou alleen afgaan als duidelijk is dat hij had kunnen weten dat het onzin is. Of, als Joran een plek zou hebben genoemd waarvan na te gaan is dat er nooit een lijk heeft gelegen.
Dus ik denk dat dit niet De Vries, maar JvdSloot blijft aankleven, of het nu waar is of niet.
PRDV kent de risico's van het inzetten van een infiltrant, en loopt zelf ook tegen dat tijdsbestek aan van die telefoontjes enz.Theoloog schreef: Waarin gaat De Vries af? Hij zou alleen afgaan als duidelijk is dat hij had kunnen weten dat het onzin is.
Nog 25 uur.Dus ik denk dat dit niet De Vries, maar JvdSloot blijft aankleven, of het nu waar is of niet.
Ik zou niet weten welke kant het opgaat.
Het ene scenario in mijn hoofd botst met het andere, maar ik zou niet speculeren...
-
Samante
Ben benieuwd, nu na de uitzending, wat Joran te wachten staat.
Ik denk zelf dat hij vervolgd gaat worden voor het in de steek laten van een hulpbehoevende of dood door schuld. Hij wist namelijk niet zeker of ze dood was en heeft verzuimd hulp in te roepen. In plaats van hulp in te roepen heeft hij met zijn medeplichtige gebeld. En ik denk verder dat hij vervolgd wordt wegens het laten verdwijnen van het lichaam.
Ik denk zelf dat hij vervolgd gaat worden voor het in de steek laten van een hulpbehoevende of dood door schuld. Hij wist namelijk niet zeker of ze dood was en heeft verzuimd hulp in te roepen. In plaats van hulp in te roepen heeft hij met zijn medeplichtige gebeld. En ik denk verder dat hij vervolgd wordt wegens het laten verdwijnen van het lichaam.
-
Theoloog
Hier is deel 1 alvast.Plons schreef:Jammer dat ik het niet heb kunnen zien, moet nog effe geduld hebben tot ze op het internet gooien.
ik vraag me af hoe het komt dat Joran zo over vrouwen spreekt,... Heeft hij het van zijn vader? Wordt zijn moeder ook zo behandeld?
Wat je wel duidelijk ziet aan zijn gedrag, is dat dit een rijkeluis-kindje 1e klas is.
Ik durf bijna zeker te stellen dat hij door zijn opvoeding behoorlijk verknald is.
Wat je wel duidelijk ziet aan zijn gedrag, is dat dit een rijkeluis-kindje 1e klas is.
Ik durf bijna zeker te stellen dat hij door zijn opvoeding behoorlijk verknald is.
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
Voorspelling: Als Van der Sloot na 6 maanden vrijgelaten zal worden, dan zal hij graag weer terug naar de gevangenis willen of jarenlang moeten onderduiken, want na zijn 'optreden' op televisie zal hij zich niet meer veilig in het openbaar kunnen begeven.Herman2 schreef:Voorspelling: Als Van der Sloot 'slechts' het lijk van Nancy Holloway heeft laten verdwijnen en haar dus niet heeft vermoord, zoals de laatste nieuwsberichten melden, dan wacht hem hooguit een arrestatie voor dat misdrijf, waarvoor een strafmaat van ten hoogste 6 maanden geldt. Als het voorarrest daarvan nog wordt afgetrokken komt hij dus snel weer op vrije voeten. Blijft de vraag of Nancy Holloway idd een natuurlijke dood is gestorven.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)