Rechtvaardigheid, God en autoriteit.

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gideon

Bericht door Gideon »

Dat snap ik nu echt niet. Als het niet blijkt te helpen dan kap je er toch mee? Maar misschien blijkt het juist wel erg te helpen, waarom wil je het dan niet proberen? Waarom doe je zo irrationeel?
Nietzsche is dood.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Gideon schreef:Waarom doe je zo irrationeel?
Ja Gideon, waarom doe je zo irrationeel?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Gideon schreef:Maar misschien blijkt het juist wel erg te helpen, waarom wil je het dan niet proberen?

Dat heeft één van de drugdealertjes bij ons in de wijk ook gezegd tegen één van mijn nazaten waarop ik in woede ben ontstoken tegenover dit pushertje.....
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

Gideon schreef: De Bijbel is in mijn ogen een poging om God te vangen in een beeld en het kan zeker dingen leren over God, maar nogmaals, een beeld van God is niet God zelf! God leer je alleen te kennen door middel van naar hem te luisteren.
Ik merk dat jullie heel veel moeite hebben met de Bijbel. Laat dan die Bijbel zitten! Vergeet het! Maar probeer eens te praten met God, want God is altijd bereid om mensen te helpen. God houdt ook van jou!
Als de bijbel een poging is god te vangen in een beeld, zou dat m.i. betekenen dat mensen dat hebben geprobeerd en de bijbel dus niet het woord van god is maar het woord van mensen over god.
Als de bijbel het woord van god was, zou hij de waarheid over zichzelf openbaren en zou het geen beeld van hem zijn maar een duidelijke beschrijving, waar zijn schepselen iets mee kunnen.
Dus zoals jij het nu brengt is de bijbel een boek van nul en generlei waarde!
Het zou misschien zinvol zijn om mijn onderschrift eens goed op je in te laten werken. :wink:
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Plaats reactie