Nee, maar als je zogezegd bij ons "in huis" komt om de discussie aan te gaan, dan is een basis aan respect niet zo gek. Ontbreekt dat, dan wordt discussie moeilijk. En dat bleek ook op Ebate. Een heleboel mensen kunnen dat gewoon: hun privé opvattingen niet doelbewust provocerend uiten op het moment dat ze met anderen in discussie gaan.Akkersloot schreef:Dank voor je reactie.Dostojevski schreef:Het is voor mij een beetje moeilijk te achterhalen waarom ik Akkersloot precies heb geband. Zoals ik het me herinner kwam hij op mij over als een troll: alleen aanwezig om herrie te schoppen, niet om te discussiëren. Hij kan zijn ban moeilijk wijten aan christelijke afkeer van vrijdenkers of atheïsten, daar er op Ebate meer dan voldoende mensen met dergelijke overtuigingen hebben rondgelopen. Het was de "manier waarop" die Akkersloot de das omdeed: niet naar anderen luisteren, niet ingaan op argumentatie, niet zijn eigen stellingen beargumenteren, dat soort dingen. Op Ebate hadden we ook ene "Kate" die precies hetzelfde deed maar dan vanuit christelijk standpunt en ook zij is geband. Vanwege die laatste ban had ene Samantha tijdelijk nogal de schurft aan me, dat herinner ik me nog wel.
Overigens was het beleid van Ebate in de laatste periode, die waarin Akkersloot er als een virus heerste, veel te streng. Ik stond er niet achter, maar de meerderheid van de Ebate-beleidsbepalers wel, en aangezien ik de enige mod was moest ik 't uitvoeren. Dat heb ik ook gedaan, al was het maar om aan te tonen dat dat beleid Ebate om zeep zou helpen, wat ook gebeurd is.
Wat dat bericht betreft dat hierboven gequote wordt door Gerard: dankje voor je "achterbaks dus", bevestigt mij weer in mijn overtuiging dat sommige vrijdenkers niks liever doen dan christenen afzeiken en daarbij weinig waarde hechten aan de feiten. Feit is namelijk gewoon dat Ebate vanaf het moment dat ik dat bericht postte verleden tijd was.
Mijn bewering was, en is, is dat volgens het christendom niet-gelovigen in de hel komen. "Jezus de redder" is immers gewoon "de redder van de (erf)zonde zodra je in hem gelooft". Dan kan een volgeling van het christendom dan wel beweren dat het niet zo is dan hoef ik mijn visie op het christendom nog niet te wijzigen laat staan beschuldigd te worden van "een plaat voor mijn kop" en de uitdrukking "vooroordelen" en om die reden zelfs te worden geband.
Het feit dat zelfs "Mohammed en Paulus waren gewoon geestesziek" als signature werd verwijderd zegt ook veel Ebate. Want mag ik je vragen wat jij nu eigenlijk onder een beloof verstaat ? Wij, niet-gelovigen, hoeven de beelden in het hoofd van deze sekteleiders toch niet als "goddelijke visioenen" te erkennen !
Maar dit is subjectief. Stel ik wil met de koters van Yvette Lont gaan praten, dan kom ik ook niet binnen met een spandoek "Je moeder is een hoer". Als jij dat wel vindt kunnen, hebben we overduidelijk een verschil in inzicht, en vind ik het niet zo erg dat de Ebate repressief noemt.