Was god beschermheer van Hitler?

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Beste Hisdudeness.
Gebruik het gedrag van anderen nu niet als argument in de discussie. Het is een drogargument, en het is verspilling van energie. Weerleg de ter berde gebrachte argumenten met tegenargumenten, of gaat heen, en zoek uw vertier elders. Wat u thans doet is zinloos. U weerlegt niets, maar doet zelf precies datgene waar u anderen van beschuldigd; namelijk het op de man spelen.

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Hisdudeness

Bericht door Hisdudeness »

@Devious:

Waar heb je het over?

Ik krijg de meest belachelijke opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd en dan kom jij als moderator en dat zeg je dat ik degene ben met drogargumenten en dat ik degene ben die op de man speelt.....?? Het enige wat ik tot nu toe heb gezegd is dat sommige reacties hier totaal respectloos zijn en dat ik als persoon aangevallen wordt.....en wat doe jij....jij draait het natuurlijk weer om...om in de stijl van dit forum te blijven...en dan ben ik ineens degene die op de man speelt...ik speel niet op de man...ik kaatst de bal gewoon respectvol terug..

Het moet niet gekker worden hier.....

Voor het geval je het niet had gelezen, devious...ik gaf antwoord op reactie van Edwin....verder niets....en dat ik dan nog even terugkom op zijn volslagen respectloze manier van bejegenen is mijn goed recht....dan hoef ik niet van een (on?)bevooroordeelde mod te horen dat ik degene ben die fout zit.....jou reacties zeggen genoeg.

Zoals ik had gezegd had ik geen zin meer op de belachelijkmakerij te reageren waarin het topic was vervallen, maar toen kwam Edwin met een onjuiste uitspraak, namelijk dat ik de oude boeken niet had gelezen, dit was niet waar en daarom reageerde ik hierop omdat de reactie van Edwin in ieder geval een reactie was waar op te reageren valt...
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Hisdudeness schreef:@Devious:

Waar heb je het over?

Ik krijg de meest belachelijke opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd en dan kom jij als moderator en dat zeg je dat ik degene ben met drogargumenten en dat ik degene ben die op de man speelt.....?? Het enige wat ik tot nu toe heb gezegd is dat sommige reacties hier totaal respectloos zijn en dat ik als persoon aangevallen wordt.....en wat doe jij....jij draait het natuurlijk weer om...om in de stijl van dit forum te blijven...en dan ben ik ineens degene die op de man speelt...ik speel niet op de man...ik kaatst de bal gewoon respectvol terug..

Voor het geval je het niet had gelezen, devious...ik gaf antwoord op reactie van Edwin....verder niets....en dat ik dan nog even terugkom op zijn volslagen respectloze manier van bejegenen is mijn goed recht....dan hoef ik niet van een (on?)bevooroordeelde mod te horen dat ik degene ben die fout zit.....jou reacties zeggen genoeg.

Zoals ik had gezegd had ik geen zin meer op de belachelijkmakerij te reageren waarin het topic was vervallen, maar toen kwam Edwin met een onjuiste uitspraak, namelijk dat ik de oude boeken niet had gelezen, dit was niet waar en daarom reageerde ik hierop omdat de reactie van Edwin in ieder geval een reactie was waar op te reageren valt...
De vraag blijft: Wat kom je hier vertellen en denk je dat het effect heeft?
Voorlopig lijkt het erop dat alle aanbidders van deze spirituele kwakzalver die hier op dit forum langskomen niet echt fris in het koppetje zijn.
Wellicht ben jij een uitzondering, maar dan zou je wel beter je best moeten doen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Hisdudeness

cluny schreef:
Voorlopig lijkt het erop dat alle aanbidders van deze spirituele kwakzalver die hier op dit forum langskomen niet echt fris in het koppetje zijn.
Wellicht ben jij een uitzondering, maar dan zou je wel beter je best moeten doen.
Wat kom ik hier vertellen?
Ik kwam alleen om te reageren op een onjuiste conclusie die Herman trok over Hitler aan het begin van dit topic. Hierna kreeg ik van alles naar mijn kop geslingerd en ik heb voor zover mogelijk geprobeerd daar antwoord op te geven...of het effect heeft....ja....maar niet op jullie...wel op eventueel toekomstige mensen die dit topic lezen en de conclusies van Herman dan niet als enige zien...

Wanneer ben ik een uitzondering?
Als ik precies zeg wat iedereen hier wil horen...dat de boeken toch niet helemaal juist zijn, dat ik me heb vergist.....dat ik tot het inzicht kom dat jullie gelijk hebben...??? Ik zal dan wel nooit een uitzondering worden..
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Hisdudeness schreef: Naarmate de massa's ook tot dit inzicht rijpen, mede dankzij het DSA, zal men Hitler uiteindelijk dankbaar worden. Vandaar de bloemen op zijn graf.
samengavat:
eerst wachten we op een machine en daarna zullen we Hitler dankbaar zijn?
en zolang de machcine er niet is moeten we wel bloemen op zijn graf leggen?

mja,
Hisdudeness

appelfflap schreef:
Hisdudeness schreef: Naarmate de massa's ook tot dit inzicht rijpen, mede dankzij het DSA, zal men Hitler uiteindelijk dankbaar worden. Vandaar de bloemen op zijn graf.
samengavat:
eerst wachten we op een machine en daarna zullen we Hitler dankbaar zijn?
en zolang de machcine er niet is moeten we wel bloemen op zijn graf leggen?

mja,
Appelflap....je zult toch iets beter je huiswerk moeten doen....lees de topics nog maar eens en dan zie je dat het niet klopt wat je hier schrijft...
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Beste Hisdudeness.
Hisdudeness schreef: Ik krijg de meest belachelijke opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd en dan kom jij als moderator en dat zeg je dat ik degene ben met drogargumenten en dat ik degene ben die op de man speelt.....??
Verdraait u mijn woorden niet beste Hisdudeness. Ik heb niet gezegd dat u de enige bent die op de man speelt. Ik zeg slechts dat u geen haar beter bent, want u doet precies hetzelfde, maar dan iets geraffineerder. U had zo'n mooie kans om te laten zien dat 'spiritueel inzicht' hoger is dan het stoffelijke inzicht van de materialisten, maar u verspeelde uw kans. U liet zich op de kast jagen door de retoriek van uw opponenten, en ik heb van u, op enige pogingen in het begin na, weinig inhoudelijks gezien. De meest recente bijdragen van u betreffen slechts uw twijfels over mijn integriteit als moderator, en geweeklaag over het gedrag van andere forumgebruikers; gedrag dat u gerust met een korreltje zout zou kunnen nemen, omdat het vaak helemaal niet zo kwaad bedoeld is.
Daarnaast zijn er ook forumdeelnemers die u niet op 'asociale' (volgens uw woorden) wijze bejegend hebben. Deze mensen kunt u gewoon te woord staan. Dus niet langer weeklagen, maar gewoon inhoudelijk reageren. Een klein beetje spot en retoriek moet u gewoon kunnen verdragen. Dit is geen forum voor watjes (nee, ik beweer hierbij niet dat u dat bent..)

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Hisdudeness schreef: Ik krijg de meest belachelijke opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd...
Ik vind 'belachelijk' nogal overdreven. Ik zal mijn opmerkingen nog eenmaal herhalen, want het blijkt dat je nog steeds niet begrepen hebt dat ze gemakkelijk beargumenteerd kunnen worden:

-jij bent blauwogig, oftewel naief: je gelooft iemand die de meest fantastische zaken uit zijn mouw schudt zonder het minste bewijs.
-je bent daarom beklagenswaardig omdat je iemand bent die zich gemakkelijk laat bedriegen.
...ik kaatst de bal gewoon respectvol terug...
Kun je eens ophouden met je stopwoord 'respect'. Jij hebt de eerste beginselen van respect voor het menselijk gezond denken niet onder de knie.
Het zal nog veel gekker worden hier als je zo drammerig doorgaat. Pas maar op anders roep ik Socratoteles de Grote weer aan.
...volslagen respectloze manier...
respect, respectloos, respect, respectvol, respect, respectloos, respect resprectpeereseprctrepsre´dvctrepsclert :angel12:
Zoals ik had gezegd had ik geen zin meer op de belachelijkmakerij te reageren waarin het topic was vervallen,
Besef je dan helemaal niet dat de 'belachelijkmakerij' juist volkomen jouw religie/ideologie analyseerde en tot op het bot ontmaskerde voor wat het is?
Born OK the first time
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Hisdudeness schreef:
cluny schreef:
Wat kom ik hier vertellen?
Ik kwam alleen om te reageren op een onjuiste conclusie die Herman trok over Hitler aan het begin van dit topic. Hierna kreeg ik van alles naar mijn kop geslingerd en ik heb voor zover mogelijk geprobeerd daar antwoord op te geven...of het effect heeft....ja....maar niet op jullie...wel op eventueel toekomstige mensen die dit topic lezen en de conclusies van Herman dan niet als enige zien...

Wanneer ben ik een uitzondering?
Als ik precies zeg wat iedereen hier wil horen...dat de boeken toch niet helemaal juist zijn, dat ik me heb vergist.....dat ik tot het inzicht kom dat jullie gelijk hebben...??? Ik zal dan wel nooit een uitzondering worden..
Alleen jammer dat ik de kans dat Herman de juiste en jij de onjuiste conclusie trek vele malen hoger inschat.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Hisdudeness

@Devious:
Jouw woorden waren...
Gebruik het gedrag van anderen nu niet als argument in de discussie. Het is een drogargument, en het is verspilling van energie.
...en verderop...
Devious schreef:Beste Hisdudeness.
Verdraait u mijn woorden niet beste Hisdudeness. Ik heb niet gezegd dat u de enige bent die op de man speelt. Ik zeg slechts dat u geen haar beter bent, want u doet precies hetzelfde, maar dan iets geraffineerder.
Dus ik heb helemaal niets van jou woorden verdraait.

En ik neem aan dat jij de aangewezene bent om deze conclusie te trekken...? Ik heb geen vals woord gebruikt, dus kom nou a.u.b. niet aanzetten met dat ik geen haar beter ben.....ik heb slechts kritiek geuit op de manier van reageren van sommigen....
Daarnaast zijn er ook forumdeelnemers die u niet op 'asociale' (volgens uw woorden) wijze bejegend hebben. Deze mensen kunt u gewoon te woord staan.
Hierop heb ik ook gewoon antwoord gegeven....de niet-inhoudelijke discussie die jij mij steeds in de schoenen probeert te schuiven werd niet door mij begonnen, ik heb er wel op gereageert en misschien had ik dat beter niet kunnen doen....maar goed...
Dus niet langer weeklagen, maar gewoon inhoudelijk reageren. Een klein beetje spot en retoriek moet u gewoon kunnen verdragen. Dit is geen forum voor watjes
Ik heb dit nu al meerdere keren van jou gehoord en het lijkt mijns inziens verdacht veel op uit de tent lokken......iets wat je van een mod niet verwacht.....
Hisdudeness

cluny schreef: Alleen jammer dat ik de kans dat Herman de juiste en jij de onjuiste conclusie trek vele malen hoger inschat.
Dat is je goed recht....:)
Laatst gewijzigd door Hisdudeness op 31 dec 2007 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Hisdudeness schreef:
cluny schreef: Alleen jammer dat ik de kans dat Herman de juiste en jij de onjuiste conclusie trek vele malen hoger inschat.
Dat is je goed recht....:)
Factor 6.000.000 zo groot schat ik zo losjes uit de pols.
Hisdudeness

Besef je dan helemaal niet dat de 'belachelijkmakerij' juist volkomen jouw religie/ideologie analyseerde en tot op het bot ontmaskerde voor wat het is?
Klopt, jullie hebben het hele werk van JR zeer vakkundig geanalyseerd en alles op vakkundige wijze weerlegt........ :blah5: :blah5: :roll:
Hisdudeness

De boeken van Jozef Rulof lopen alle faculteiten ver vooruit dus het is geen wonder dat veel zaken niet begrepen en geaccepteerd worden.

Argumenten als “waarom lees ik dit niet terug in de schoolboeken” zijn dus helemaal niet van toepassing, er zijn zoveel dingen die nog lang niet in schoolboeken staan omdat de wetenschap simpelweg nog niet zover is….maar het zal komen…en dan lees je het in de schoolboeken….

Verder is het erg jammer dat de boeken op dit forum zo slecht worden begrepen, het zogenaamde racisme wat in de boeken staat is niets meer dan de verklaring van de verschillende lichamelijke of stoffelijke graden die zijn ontstaan op aarde en die IEDER mens moet doorlopen…..tegenwoordig zijn alle graden vermengd en dit heeft ook tot gevolg gehad dat het organisme van de huidige mens sterk is verzwakt….ook de ziektes zijn hierdoor naar voren getreden….
Als mensen dat racistisch vinden dan laten ze alleen maar blijken dat ze de boeken werkelijk niet hebben begrepen……
De gevoelsgraad(afstemming) van ieder mens bepaald in hoeverre ze geestelijk zijn ontwikkeld, deze ontwikkeling moet niet worden verward met intellect…met andere woorden…mensen met een lagere gevoelsgraad kunnen een zeer hoog ontwikkeld intellect hebben en ook gewoon professoren en Doctorandussen zijn.

Alle onderwerpen waarover zoveel mensen vallen en die door zoveel mensen worden gebruikt om het werk van JR naar beneden te halen zijn simpelweg verkeerd begrepen en/of verkeerd uitgelegd…
Dit gaat over onderwerpen als Homosexualiteit, de Joden, Hitler, DSA, Stoffelijke graden enz.
Hierop ga ik dus niet inhoudelijk in omdat de lezing van ALLE boeken vereist is om deze problemen goed te kunnen begrijpen en dat is nou net het punt waarom zoveel mensen het niet begrijpen en het racistisch vinden…..en zelfs dan zijn er mensen die niet de gevoelsgraad bezitten om in diepte te voelen wat er bedoeld wordt en dan dus maar hun eigen denken erop los laten…

Veel mensen die citaten m.b.t. deze onderwerpen maar al te graag gebruiken hebben de boeken niet gelezen, verkeerd gelezen en/of niet begrepen.
Er zit een hele duidelijke opbouw in de boeken en dat is nodig omdat de informatie pas goed bevat kan worden als de boeken in juiste volgorde worden gelezen…als je in groep 3 begint met lezen krijg je ook niet direct een “Dikke van Dale” onder je neus….
Je begint met de boeken van Jozef Rulof eerst met de zogenaamde introductieboeken, daarna ga je naar de studieboeken en daarna heb je nog de verdere verdieping in de vorm van de “Volkeren de Aarde, de Kosmologie, deze laatste zijn alleen goed te begrijpen voor de(ver)gevorderde lezer die alle voorgaande boeken heeft gelezen en begrepen….

Zelfs na het lezen van de boeken kan het mogelijk zijn dat je er niets mee kunt, er niets in ziet of het gewoon niet begrijpt, het gaat dan je gevoelsgraad te boven en dit is niet erg……eens zul je het begrijpen….

Hierbij laat ik het,……

Met vriendelijke groet

;)
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

tot nu toe, beste Hisdudeness, is geen van de Rulofianen in staat geweest de ter berde gebrachte kritiek te weerleggen of te ontkrachten. Net zoals de vereerders van Mohammed alle drogredeneringen uit de kast zullen halen om sura 9:29 goed te praten, en de aanbidders van de Heere Jezus en de Heilige Jahwe tot het einde der tijden zullen doorgaan met het rechtvaardigen van het geweld in de tempel, de vervloeking van de vijgenboom, en het spietsen van de kinderen van Amalek, zo zullen de Rulofianen met woorden goochelen en recht praten wat krom is, als het gaat over de duistere en walgelijke teksten over de joden in de lektuur van Rulof en zijn 'Meesters van gene zijde', Alcar en Zelanus.
De Rulofiaan roept 'ach en wee' (niet allemaal, met 'vrijdenker' heb ik heel aardige discussies gevoerd), en jammert en weeklaagt als iemand iets lelijks zegt, maar de Heilige Jozef Rulof en zijn 'Meesters' worden boven iedere kritiek verheven. Een scepticus die niet erg vriendelijk is wordt door de Rulofiaan meteen met opgeheven vingertje benaderd en asociaal genoemd, maar dat de jood door de Heilige Rulof en zijn Heilige 'Meesters' een sjacheraar wordt genoemd, een christusmoordenaar, huichelaar, iemand van een zondig ras, iemand die in alles met God's wetten in strijd is, daar is volgens de gemiddelde Rulofiaan niets mis mee.

Je hebt me weer uit mijn winterslaap gehaald. Dank!

Grtz.
Plaats reactie