Het martelaarschap

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

Ik vind nu net dat de Joden (die in Israël wonen en dus niet veralgemeend mogen worden) met hun eigen Holocaust bezig zijn t.a.v. de Palestijnen......
Gelukkig mag jij dat in dit land vinden.

Maar heb jij weleens gehoord van gaskamers en massagraven met ongebluste kalk in Israel?
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

MrJ schreef:
>Edwin< schreef:
lost and not found yet! schreef:Welke orthodoxe joden? Er zijn er zoveel!! Groeperingen dan wel te verstaan. Ik ken persoonlijk orthodoxe joden die voor een joods/israelische staat zijn!
Dat gelovige joden voor de staat Israel zijn en die dus erkennen heeft zo een geschiedenis van een immens treurige ironie. Voor de opkomst van het Derde Rijk ofwel nazi-Duitsland, werd de joodse gemeenschap door hun geestelijke voormannen verteld dat het zionisme een goddeloze en dus zondige nationalistische ideologie was. Als gelovige jood mocht je je daarom niet inlaten met het zionisme.
Maar door de holocaust sloeg de opvatting bij die geestelijke voormannen radicaal om, beter gezegd; plotseling was er van alle theologische bezwaren geen sprake meer.
Bij de overredig grote meerderheid althans, er waren natuurlijk ook orthodoxe joden die tegen bleven.
Ik vind nu net dat de Joden (die in Israël wonen en dus niet veralgemeend mogen worden) met hun eigen Holocaust bezig zijn t.a.v. de Palestijnen......
Zo, sinds wanneer zijn er alleen Joden in Israel?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

MOODY BLUE schreef:Maar heb jij weleens gehoord van gaskamers en massagraven met ongebluste kalk in Israel?
Zeker nog nooit in het Yad Vashem geweest...
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Bij mijn weten gebruikt het IDF niet de ethodieken zoals massaraven en ongebluste kalk, of vergis ik em heel erg. Yad Vashem of niet, ik vind dit een nogal flauw voorbeeld.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

@sararje, zet je snelleesmodus even uit: am.bi.gu.ï.teit :wink:
MrJ

Bericht door MrJ »

MOODY BLUE schreef:
Gelukkig mag jij dat in dit land vinden.

Maar heb jij weleens gehoord van gaskamers en massagraven met ongebluste kalk in Israel?
De constante vergeldingsacties van Israël doen mij toch wel denken aan een soort van "verdelgen van het Palestijnse volk". Niet in de zin van massagraven e.d.
Religions divide us!
MrJ

Bericht door MrJ »

Sararje schreef:
MrJ schreef:
>Edwin< schreef: Dat gelovige joden voor de staat Israel zijn en die dus erkennen heeft zo een geschiedenis van een immens treurige ironie. Voor de opkomst van het Derde Rijk ofwel nazi-Duitsland, werd de joodse gemeenschap door hun geestelijke voormannen verteld dat het zionisme een goddeloze en dus zondige nationalistische ideologie was. Als gelovige jood mocht je je daarom niet inlaten met het zionisme.
Maar door de holocaust sloeg de opvatting bij die geestelijke voormannen radicaal om, beter gezegd; plotseling was er van alle theologische bezwaren geen sprake meer.
Bij de overredig grote meerderheid althans, er waren natuurlijk ook orthodoxe joden die tegen bleven.
Zo, sinds wanneer zijn er alleen Joden in Israel?

Ik denk niet dat de Arabieren, Palestijnen, etc... die in Israël wonen, hier bedoeld worden........ Of zijn er bijvoorbeeld wel Palestijnen die in een Joodse Kolonie wonen?
Religions divide us!
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Mr J: Ga maar eens de bevolkinsstatistieken van Hebron of Haifa opzoeken.
De constante vergeldingsacties van Israël doen mij toch wel denken aan een soort van "verdelgen van het Palestijnse volk". Niet in de zin van massagraven e.d.
Even een botte rekensom er dan maar op los laten: 6 miljoen Joden in een periode van ruwweg 4 jaar (Entlösung werd pas in 1941 bepaald) is 1,5 miljoen Joden in anderhalf jaar. Hmmm, dat zou het equivalent zijn als er in Gaza elke anderhalf jaar de voltallige bevolking wordt uitgeroeid. Ik geloof dat iemand hier de tel kwijt is.
Daarnaast zal ik maar niet spreken over de verschillen in doelbewuste moordpartijen (Auschwitz, Babi Yar, Madjanek, Sobibor, Treblinka etc) in plaats van dat men een repressaille uitvoert omdat de plaatselijke overheid niets doet aan het voortdurend beschieten met raketten vanaf eigen bodem.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Kijk de situatie van de palestijnen is niet benijdbaar, maar om het met de Shoa te vergelijken... En daarbij: joden bliezen zich niet op in schoolbussen voor WO II. Ik heb niet voldoende kennis van zaken maar ik weet wel dat de palestijnen ook geen lieverdjes zijn. Persoonlijk ligt mijn sympathie bij de joden. vooral om dat joden geen plannetjes hebben om het westen omver te donderen. Nu ja de Joodse Samenzwering natuurlijk maar dat is toch anders...... :wink:
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

He ja, we halen nog maar eens de Protocollen van de Wijzen van Zion erbij, Vrijmetselaartje Marinus?
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Sararje schreef:He ja, we halen nog maar eens de Protocollen van de Wijzen van Zion erbij, Vrijmetselaartje Marinus?
Uiteraard sararje. Er is iets met die joden; ik kan er mijn vinger niet opleggen maar het moet wel enorm kwaadaardig zijn..... 8)
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

MrJ schreef: Ik vind nu net dat de Joden (die in Israël wonen en dus niet veralgemeend mogen worden) met hun eigen Holocaust bezig zijn t.a.v. de Palestijnen......
Er gebeurt daar écht wel heel wat dat niet door de beugel kan, maar deze vergelijking is heel fout. Zowel qua aantallen, als wat betreft de gebruikte methoden, is dit niet te vergelijken. Bovendien zijn de Arabieren in dit conflict zelf ook geenszins onschuldige schaapjes. Prima als je kritiek op Israël hebt hoor, maar probeer je argumenten een beetje zuiver te houden.

Grtz...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

MrJ schreef:De constante vergeldingsacties van Israël doen mij toch wel denken aan een soort van "verdelgen van het Palestijnse volk". Niet in de zin van massagraven e.d.
De arabieren doen ook aan vergeldingsacties, en tonen eveneens geen mededogen voor burgerslachtoffers. Als jouw argument überhaupt al geldig zou zijn, dan geldt zij evengoed voor de Arabieren als voor de Joden.

Vriendelijke groet.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Plaats reactie