Mr J: Ga maar eens de bevolkinsstatistieken van Hebron of Haifa opzoeken.
De constante vergeldingsacties van Israël doen mij toch wel denken aan een soort van "verdelgen van het Palestijnse volk". Niet in de zin van massagraven e.d.
Even een botte rekensom er dan maar op los laten: 6 miljoen Joden in een periode van ruwweg 4 jaar (Entlösung werd pas in 1941 bepaald) is 1,5 miljoen Joden in anderhalf jaar. Hmmm, dat zou het equivalent zijn als er in Gaza elke anderhalf jaar de voltallige bevolking wordt uitgeroeid. Ik geloof dat iemand hier de tel kwijt is.
Daarnaast zal ik maar niet spreken over de verschillen in doelbewuste moordpartijen (Auschwitz, Babi Yar, Madjanek, Sobibor, Treblinka etc) in plaats van dat men een repressaille uitvoert omdat de plaatselijke overheid niets doet aan het voortdurend beschieten met raketten vanaf eigen bodem.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn