Misschien is het hoofd stoten wel een voorwaarde om uittredingservarigen te krijgen. Hoewel ik vroeger ook mijn bed kon laten draaien na voldoende inname.Tsjok45 schreef:ik mij buiten lichaam bevond en onder het plavond hing.
Je hebt misschien jouw astraal hoofd aan het plafond gestoten ?
Gelukkig was het niet in open lucht ...dan was je vast wel ten hemel gestegen ..... :P
....
Uit je lichaam treden
Moderator: Moderators
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Ik heb een keer een heel aardige film gezien met uit-je-lichaam-treden als onderwerp.
Het ging ongeveer zo: een oudere man zit in de gevangenis. Zijn celmaat is een jonge, mooie vent met een knappe vrouw. Deze celmaat heeft zijn straf bijna uitgezeten, de oudere man moet nog een tijd.
De oudere man leert de jongere hoe hij uit zijn lichaam kan uittreden. Je ziet ze in de film
ook allebei een astrale reis maken. Dit is best geloofwaardig weergegeven. Echter, de oude man keert terug naar de cel voordat de jonge er is, en de oude kruipt in het lichaam van de jonge man. Als de jonge terugkeert, kan hij niets anders dan in het lichaam van de oude kruipen.
Vervolgens gaat de oudere jongere er met zijn vrouw vandoor en komt er een nieuwe celmaat. En het verhaaltje herhaalt zich.
Het ging ongeveer zo: een oudere man zit in de gevangenis. Zijn celmaat is een jonge, mooie vent met een knappe vrouw. Deze celmaat heeft zijn straf bijna uitgezeten, de oudere man moet nog een tijd.
De oudere man leert de jongere hoe hij uit zijn lichaam kan uittreden. Je ziet ze in de film
ook allebei een astrale reis maken. Dit is best geloofwaardig weergegeven. Echter, de oude man keert terug naar de cel voordat de jonge er is, en de oude kruipt in het lichaam van de jonge man. Als de jonge terugkeert, kan hij niets anders dan in het lichaam van de oude kruipen.
Vervolgens gaat de oudere jongere er met zijn vrouw vandoor en komt er een nieuwe celmaat. En het verhaaltje herhaalt zich.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Re: uittreden tussen de oren
De overstelpende hoeveelheid en diversiteit aan bijzondere menselijke ervaringen laat zich zich stomweg niet zomaar neurologisch wegverklaren. Heel veel mensen, waaronder ook intelligente mensen, menen zich een vadsig oordeel te kunnen aanmatigen terwijl die zelfde club zich desgevraagd zonder blikken of blozen brutaalweg verstoken meldt te zijn van deze bijzondere ervaringen en, als klap op de vuurpijl, ook nog eens bij verder aan de tand voelen er blijk van geeft van toeten noch blazen te weten als het erop aankomt bewijzen te leveren van enige studie op het gebied van menselijke ervaringen.doctorwho schreef:We mogen optimistisch zijn over de toekomstige opheldering van autoscopie. Als het zover is, zullen we alweer meer weten over hoe de hersenen ons lichamelijk bewustzijn en ons zelfbewustzijn teweegbrengen. (Renske Bijl studeert binnenkort af als neuropsycholoog)
Maar ik, ik ben zo'n bijzondere ervaarder.
Er zijn zoveel bijzondere ervaringen. Er hoeft er in principe maar eentje waar te zijn, eentje die niet past in het huidige paradigma, en de hele concensus over hoe de werkelijkheid in mekaar zit kan op de schop.
En er gaat echt wel nog een hoop de schop.
Het vervelende is dat met het voortschrijden van onze kennis, we steeds meer gaan begrijpen over hoe zaken werken. Het menselijke brein opent deuren, en er komen steeds meer gegevens bovendrijven die ons inzicht geven in bepaalde ervaringen.Ali schreef:
Er zijn zoveel bijzondere ervaringen. Er hoeft er in principe maar eentje waar te zijn, eentje die niet past in het huidige paradigma, en de hele concensus over hoe de werkelijkheid in mekaar zit kan op de schop.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Probeer het nu nog eens met een onderbouwing in plaats van een bozige mening. Met holklap kom je bij mij alvast niet verder en individuele ervaringen doen daar niets aan af.Ali schreef:[De overstelpende hoeveelheid en diversiteit aan bijzondere menselijke ervaringen laat zich zich stomweg niet zomaar neurologisch wegverklaren. Heel veel mensen, waaronder ook intelligente mensen, menen zich een vadsig oordeel te kunnen aanmatigen terwijl die zelfde club zich desgevraagd zonder blikken of blozen brutaalweg verstoken meldt te zijn van deze bijzondere ervaringen en, als klap op de vuurpijl, ook nog eens bij verder aan de tand voelen er blijk van geeft van toeten noch blazen te weten als het erop aankomt bewijzen te leveren van enige studie op het gebied van menselijke ervaringen.
.
Neen PietV. Er is zoveel wat zich absoluut niet neurologisch laat rijmen. Voorspellende dromen bijvoorbeeld, (Ik ben eerstehands ervaarder). En dan doe ik zomaar een greep.PietV. schreef:Het vervelende is dat met het voortschrijden van onze kennis, we steeds meer gaan begrijpen over hoe zaken werken. Het menselijke brein opent deuren, en er komen steeds meer gegevens bovendrijven die ons inzicht geven in bepaalde ervaringen.Ali schreef:
Een voorspellende droom:
http://paranormal.about.com/od/espandte ... 01_02t.htm
Als het gelogen of gefantaseerd is, dan is er is niets aan de hand, loos alarm, maar als het niet gelogen of gefantaseerd is dan kan het huidige paradigma echt wel op de schop.
En zo zijn er nog een heleboel andere 'serieuze bovennatuurlijke rariteiten' die die op de schop potentie hebben.
- LordDragon
- Bevlogen
Re: Uit je lichaam treden
ali
MVG, LD.
waarom zijn dingen die we nog niet kunnen omschrijven per definitie steeds "bovennatuurlijk"?En zo zijn er nog een heleboel andere 'serieuze bovennatuurlijke rariteiten' die die op de schop potentie hebben.
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Tut tut toontje lager graag Doc, hoe lang wordt er hier al niet de draak gestoken met alles wat maar even naar het 'bovennatuurlijke' zweemt. Mag ik, heel bescheiden, ook even?doctorwho schreef:Probeer het nu nog eens met een onderbouwing in plaats van een bozige mening. Met holklap kom je bij mij alvast niet verder en individuele ervaringen doen daar niets aan af.Ali schreef:[De overstelpende hoeveelheid en diversiteit aan bijzondere menselijke ervaringen laat zich zich stomweg niet zomaar neurologisch wegverklaren. Heel veel mensen, waaronder ook intelligente mensen, menen zich een vadsig oordeel te kunnen aanmatigen terwijl die zelfde club zich desgevraagd zonder blikken of blozen brutaalweg verstoken meldt te zijn van deze bijzondere ervaringen en, als klap op de vuurpijl, ook nog eens bij verder aan de tand voelen er blijk van geeft van toeten noch blazen te weten als het erop aankomt bewijzen te leveren van enige studie op het gebied van menselijke ervaringen.
.
Met holle, ononderbouwde argumentsarme frasen Doc, toon je nooitniet en te nimmer andermans holklap aan. Want ik heb terzake wel degelijk argumenten opgevoerd. Drijf het maar op de spits zo je wilt. Ik ga door tot op het gaatje.
Re: Uit je lichaam treden
Heija LD, dat station is toch al eens gepasseerd?LordDragon schreef:ali
waarom zijn dingen die we nog niet kunnen omschrijven per definitie steeds "bovennatuurlijk"?En zo zijn er nog een heleboel andere 'serieuze bovennatuurlijke rariteiten' die die op de schop potentie hebben.
MVG, LD.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 93#p212793
- Ongeloveloos
- Banned
Ali schreef: Voorspellende dromen bijvoorbeeld, (Ik ben eerstehands ervaarder)
Voorspellende dromen bestaan niet !
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Welles.Ongeloveloos schreef:Ali schreef: Voorspellende dromen bijvoorbeeld, (Ik ben eerstehands ervaarder)
Voorspellende dromen bestaan niet !
Glad ijs het geval wil dat ik mij in deze materie behoorlijk heb verdiept gedurende vele jaren. Daarnaast interesse in hersenfuncties en hun perceptie en verwerking van het aangebodene. Nu zegt dat natuurlijk weinig maar behalve herhaalde gevalsbeschrijvingen heb ik nimmer een gecontroleerde en onderbouwde casus gezien van uittreding of anderzins niet door stoffelijke verklaring vattende fenomenen.Ali schreef:[
Want ik heb terzake wel degelijk argumenten opgevoerd. Drijf het maar op de spits zo je wilt. Ik ga door tot op het gaatje.
Jij blijkbaar wel dus wil je deze eens delen? En wat voorspellende dromen aan gaat ben ik bereid je te begeleiden inzake de Randi award. Doen we sam sam met het prijzengeld
Maar eerst eens een degelijke onderbouwing dus geen anecdotes, oncontroleerbare gevalsbeschrijvingen of eigen ervaring. Ik ga mijn koffer vast tevoorschijn halen.
Kan er voor ons nog een etentje af van dat millioen.doctorwho schreef:Glad ijs het geval wil dat ik mij in deze materie behoorlijk heb verdiept gedurende vele jaren. Daarnaast interesse in hersenfuncties en hun perceptie en verwerking van het aangebodene. Nu zegt dat natuurlijk weinig maar behalve herhaalde gevalsbeschrijvingen heb ik nimmer een gecontroleerde en onderbouwde casus gezien van uittreding of anderzins niet door stoffelijke verklaring vattende fenomenen.Ali schreef:[
Want ik heb terzake wel degelijk argumenten opgevoerd. Drijf het maar op de spits zo je wilt. Ik ga door tot op het gaatje.
Jij blijkbaar wel dus wil je deze eens delen? En wat voorspellende dromen aan gaat ben ik bereid je te begeleiden inzake de Randi award. Doen we sam sam met het prijzengeld![]()
Maar eerst eens een degelijke onderbouwing dus geen anecdotes, oncontroleerbare gevalsbeschrijvingen of eigen ervaring. Ik ga mijn koffer vast tevoorschijn halen.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Een astraal maal zit er in elk geval wel inFishhook schreef:Kan er voor ons nog een etentje af van dat millioen.