Storm schreef:Zodra je je als gelovige in die discussie mengt heb je een atheist niets kwalijk te nemen als hij geloof aanvalt, bekritiseert, met feiten komt. De manier waarop iemand te werk gaat maakt m.i wel uit, maar dat geldt ook voor gelovigen. Bij beiden zie ik soms grote evangelisatie drift.
Zeer juist....
Het is natuurlijk fout om met "Zeer juist" te beginnen....
Als het fout is met "zeer juist" te beginnen, is het dan ook niet fout met "het is natuurlijk fout" te beginnen?
Wel een echte calvinistenhobby, dat onnozele meetlatjesgedoe. Zeker voor iemand die al jaren demonstreert niet bij machte te zijn iets inhoudelijks te zeggen.
Laten we maar blij zijn met de occasionele humor.
(Hou Dawkins in het oog! Die gebruikt gidswoorden! Laat ons mijn onderschrift even voorleggen aan de raad van ouderlingen!)
siger schreef:Als het fout is met "zeer juist" te beginnen, is het dan ook niet fout met "het is natuurlijk fout" te beginnen?
Wel een echte calvinistenhobby, dat onnozele meetlatjesgedoe. Zeker voor iemand die al jaren demonstreert niet bij machte te zijn iets inhoudelijks te zeggen.
Laten we maar blij zijn met de occasionele humor.
(Hou Dawkins in het oog! Die gebruikt gidswoorden! Laat ons mijn onderschrift even voorleggen aan de raad van ouderlingen!)
Een redelijke start, maar de rest van de reactie is van een zodanige droevige kwaliteit dat de uitkomst van het "meetlatjesgedoe" alleen maar een duidelijke onder de maat kan zijn.
Je zou eens inhoudelijk kunnen reageren, tenslotte heb ik tegen mijn natuur in heel veel werk gemaakt om een klein deel van jouw forumrariteiten uitgebreid te analyseren en te beschrijven.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny schreef:tenslotte heb ik tegen mijn natuur in heel veel werk gemaakt om een klein deel van jouw forumrariteiten uitgebreid te analyseren en te beschrijven.
En dat bijna direct na je herinnering aan dit infantiele topic, wat keer op keer het tegendeel bewijst.
Cluny schreef:
Mariakat schreef:
...Nog een prachtig cliche voor op een tegeltje.
"Zelfkennis is een schone zaak"
Cluny schreef:tenslotte heb ik tegen mijn natuur in heel veel werk gemaakt om een klein deel van jouw forumrariteiten uitgebreid te analyseren en te beschrijven.
En dat bijna direct na je herinnering aan dit infantiele topic, wat keer op keer het tegendeel bewijst.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny schreef:Je zou eens inhoudelijk kunnen reageren, tenslotte heb ik tegen mijn natuur in heel veel werk gemaakt om een klein deel van jouw forumrariteiten uitgebreid te analyseren en te beschrijven.
Heb je werk gemaakt van het uitvissen van woordjes, of van het analyseren van standpunten? In het tweede geval zal ik graag de linken even opvolgen die je nu mag geven.
Cluny schreef:Je zou eens inhoudelijk kunnen reageren, tenslotte heb ik tegen mijn natuur in heel veel werk gemaakt om een klein deel van jouw forumrariteiten uitgebreid te analyseren en te beschrijven.
Heb je werk gemaakt van het uitvissen van woordjes, of van het analyseren van standpunten? In het tweede geval zal ik graag de linken even opvolgen die je nu mag geven.
Atheïsten evangeliseren niet.
Dat doen christenen.
Heb je daar al nota van genomen?
Weet je wat het is met jouw vragen?
Ik vertrouw ze niet.
Zeker omdat je de schijn wilt ophouden dat ik te weinig inhoudelijk reageer.
Cluny schreef:
Ik heb (nog) geen zin om te reageren op dit onbenullig en laffe gebabbel.
Dito.
Voor voorlopig dus: Over en sluiten maar weer.
Voor een tijdje.
Ik vind het prima, zeker omdat het de door mij geconstateerde lafheid onderstreept.
Vergeet je niet nog even je beschuldiging van infantiliteit terug te nemen?
Atheïsten evangeliseren niet.
Dus toch woordjes. Je zal wel niet beter kunnen denk ik. Vreemd dat je er in slaagt zoveel aandacht te krijgen.
siger schreef:Dus toch woordjes. Je zal wel niet beter kunnen denk ik. Vreemd dat je er in slaagt zoveel aandacht te krijgen.
Het lijkt erop dat we er vandaag allebei klaar mee zijn.
Wellicht heb je deze keer wel bijgeleerd.
Jin schreef:Willen jullie dit even in het betreffende topic verder uitvechten aub?
Betreffende topic?
Is er dan een topic toegewijd aan de plompe pretenties van onze tempelridder, waarheen ik me gedwee moet begeven voor een flinke bolwassing als vader abt dat ex cathedra verordent?
Of zal ik even wachten tot er een "Vraag het aan Clumsy" topic geopend is?
Een interessante reactie.
siger schreef:Waarom herinnert dit me aan een bloedzuiger die iemand op mijn balzak vond na een zwempartijtje in open lucht?
Onder voorbehoud van goedkeuring van de gebruikte woordjes, uiteraard.
?
Juglans schreef:Wilders kan er natuurlijk nooit ook maar enigzins verantwoordelijk voor worden gehouden. Maar zowel wilders als de mensen uit almelo maken wel deel uit van dezelfde xenofobe maatschappelijke beweging die wilders m.i. voedt en zeker heeft bijgedragen aan een groeiend gevoel van legitimiteit van die xenofobie.
Xenofobie is een gidswoord.
Een gidswoord is een woord dat je adequaat naar het doel leidt, dat doel is een korte alleszeggende samenvattende conclusie maken van een lang onoverzichtelijk en/of onoprecht schrijven .
GuusNatuur schreef:
Er staat toch bij dat hij definitief vrijgesproken is.
Handig voor de verzekeraars om te weten dat mensen die in bed liggen te roken en hun peuk weggooien naar het voeteneind, niet verantwoordelijk zijn voor de gevolgen.
De rechtsstaat is een van de vele verworvenheden van de verlichting. Als op dit forum mensen het niet eens zijn met het oordeel van de rechter en toegeven aan onderbuikgevoelens denk in niet dat ze de term "vrijdenker" waardig zijn.
Onderbuikgevoelens is een gidswoord.
En zoals meestal het geval, van het type beschuldigend gidswoord.
Iemand onterecht van onderbuikgevoelens beschuldigen, een goedkoop discussiemaniertje.
De doorgewinterde freethinker herkent de valse beschuldiging direct en neemt vaak niet eens meer de moeite het dit bekend type foute opmerking te weerleggen.
Gek genoeg is het gidswoord onderbuikgevoelens nog niet in dit topic besproken.