Gidswoorden.

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

ruuddo
Forum fan

Re: Gidswoorden.

Bericht door ruuddo »

VSM beroept zich op een gebruikersonderzoek, waarin 87 procent tevreden tot zeer tevreden was.

Wij van wc eend, adviseren wc eend.

:lol: :lol: :lol:

Helemaal mee eens met cluny

Zoiets als verkiezings-uitslagen waarbij de nieuw gekozen leider 99% van de stemmen krijgt.
Die moet wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel geliefd zijn.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Turkije en zijn genocides.
Turkije dreigt met nieuwe maatregelen tegen Frankrijk Internationaal • Geschreven door Novum/AP op 23-01-2012 @ 12:11

Turkije heeft maandag gedreigd met nieuwe maatregelen tegen Frankrijk, als dat het ontkennen van de Armeense genocide strafbaar stelt. Een wetsvoorstel daartoe werd vorige maand aangenomen door de Nationale Assemblee, de Franse Tweede Kamer, en wordt maandag besproken in de Senaat.

De Turkse minister van buitenlandse zaken Ahmet Davutoglu zei niet aan welke maatregelen wordt gedacht. Toen de Nationale Assemblee het voorstel had aangenomen riep Turkije zijn ambassadeur in Frankrijk naar huis en schortte het de militaire, economische en politieke samenwerking met Frankrijk op.

Davutoglu zei maandag dat de wet de vrijheid van meningsuiting aantast en het begin zou inluiden van een nieuwe inquisitie in Europa. Veel historici beschouwen de dood van honderdduizenden Armeniërs in het Ottomaanse Rijk in 1915 als de eerste genocide van de 20e eeuw. Turkije ontkent dat Armeniërs systematisch werden uitgeroeid.
Dit berichtje vond ik vandaag.
Het gidswoord is inquisitie of zoals hier nieuwe inquisitie.
Er is geen sprake van een situatie vergelijkbaar met de historische inquisitie.
Zodra het woordje inquisitie valt in een stuk beschuldigend politiek, religieus of kwakzalverijgebabbel e.d. dan hebben we te maken met ongeloofwaardige retoriek.
Het is duidelijk, dit is turkenleugengebabbel die een europeaan het beste zoveel mogelijk negeert.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Shariageleerde.

Bericht door Cluny »

Shariageleerde toch naar Nederland.
Het gebeurt wel eens dat ik op foknieuws bij het eerste woord van een berichtje zo ontzettend boos word dat ik voor het lezen van de rest van de tekst eerst moet wachten tot mijn hartslag, bloeddruk, ademhaling en waarschijnlijk ook andere niet direct waarneembare lichaamsfuncties tot de gezonde dagelijkse waarden zijn teruggekeerd.
Shariageleerde, volgens mij wordt dat het meest irritante gidswoord van 2012.
Laatst gewijzigd door Cluny op 16 feb 2012 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Jinny

Bericht door Jinny »

Mwah, je kunt natuurlijk geleerde zijn in sharia of putjeschepperskunde of weet ik veel.
Het degradeert hooguit het woord geleerde.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

siger schreef:
Cluny schreef:
siger schreef: Laat ons eerljk zeggen dat dit topic toch wel wat naar atheistische zelfverheerlijking begint te rieken. Men profiteert vooral van de gelegenheid om zichzelf gratis allerlei mooie eigenschappen toe te dichten.
Laat ons eerlijk zeggen: Laat ons eerlijk zeggen, zijn gidswoorden.
Wat een smurf die cluny. Speelt met paardevijgen op het plein voor het stadhuis en waant zich burgemeester. (sorry voor de metaforen, maar het is dat of lucht, vrees ik.)
siger schreef:
Storm schreef:Zodra je je als gelovige in die discussie mengt heb je een atheist niets kwalijk te nemen als hij geloof aanvalt, bekritiseert, met feiten komt.

De manier waarop iemand te werk gaat maakt m.i wel uit, maar dat geldt ook voor gelovigen. Bij beiden zie ik soms grote evangelisatie drift.
Zeer juist. Laten we onze evangelisatiedrift richten op pluralisme, op de scheiding van kerk en staat, op een beter begrip van godsdienstvrijheid, en op het belang van seculiere overheden.
Laten we dit constateren.
Sommigen leren nooit wat bij.
siger

Bericht door siger »

Is "onnozelaar" ook een gidswoord?
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

siger schreef:Is "onnozelaar" ook een gidswoord?
Dat hangt af van de betekenis die aan "nozel" wordt gehecht:
http://www.vlaamswoordenboek.be/definities/term/onnozelaar schreef: ONNOZELAAR
iemand die geen kwaad uitricht, maar u wel een spiegel voorhoudt, omdat ge u ergert aan zijn gedrag.
. .
Onnozelaars zijn dikwijls kinderen. De waarheid komt uit de kindermond. Kinderen handelen niet altijd zoals de grote mensen zouden willen en worden gemakkelijk voor ‘onnozelaar’ versleten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_nozellarven schreef: NOZEL(LARVEN)
Sim Slingervinger legt onderweg uit dat er larven, zogenaamde nozels, in het moeras wonen. Ze komen uit het ei en zijn onnozel. In het moeras worden ze nozel en na deze puberteit in het moeras klauteren ze de vaste grond op en worden volwassen en zijn weer onnozel, maar wel een echte Drasglomer.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Cluny schreef: Laten we dit constateren.
Inderdaad.
Helemaal terecht opgemerkt.
Een waarheid als een koe.
Voor wie dan ook bedoeld.
Van mij mag je ook schrijven.
"Heel veel mensen denken, dat ze het weten en uitgeleerd zijn, en zullen nooit wat bij leren."
Nog een prachtig cliche voor op een tegeltje.
"Zelfkennis is een schone zaak"

@Heeck en Siger.
Ik houd het op de betekenis die er nu op dit moment algemeen aan wordt gehecht en niet wat, misschien, ooit, ook nog een een betekenis is geweest.

Ik houd in dit verband niet van semantische spelletjes.
Die zijn nu ook niet van toepassing, ook al zijn die in een ander verband soms wel leuk.

De betekenis van onnozel is heel simpel:
http://www.encyclo.nl/begrip/onnozel" onclick="window.open(this.href);return false;

en voor onnozelaar
http://www.encyclo.nl/begrip/onnozelaar" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar "onnozelaar" kan ik nu ook niet als gidswoord zien, ook niet echt zo bedoeld, dacht ik.
Misschien ook niet het juiste woord, maar ik begrijp volkomen wat Siger hier bedoelt. :wink:
En daar gaat het toch om?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Mariakat heeft na de vele missers in dit topic de eerste keer toevallig raak geschoten.
Onnozelaar is geen gidswoord.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

siger schreef:Is "onnozelaar" ook een gidswoord?
Nee, maar onnozele wel!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Cluny
Banned

Gidswoorden en Siger

Bericht door Cluny »

Uit een topic van zo'n 2.5 jaar geleden heb ik ooit een "gidswoordenreactie" van Siger gehaald.
Atheïsme herbenoemen.
Ik stoorde me aan de reactie van Siger van 22 sept 2009 12:35 pm en ik heb daar dan ook op gereageerd.
Op het moment dat moderator Kitty ingrijpt, ontstaat de vervelende situatie dat door deze afgedwongen discussiestop mij de mogelijkheid wordt ontnomen om mijn discussie met Siger op een fatsoenlijke wijze tot een voor mij bevredigend goed einde te brengen. Vandaar dat Sigers reactie door mij naar het gidswoordentopic is verplaatst.
Het verloop van de daarop volgende discussie is vreemd. De smurfendiscussie is vanaf pagina 14 van dit topic na te lezen.
Het andere topic dat door Maarten(n) is geopend, is ook wel leerzaam en leuk om helemaal na te lezen, zeker omdat de inbreng van Siger aardig mijn stelling onderstreept dat hij weinig heeft bijgeleerd in die 2.5 jaar.
siger schreef: Laat ons eerlijk zeggen dat dit topic toch wel wat naar atheistische zelfverheerlijking begint te rieken. Men profiteert vooral van de gelegenheid om zichzelf gratis allerlei mooie eigenschappen toe te dichten.
Een stelling zo te beginnen is fout. Fout omdat dat suggereert dat als je het niet met siger eens zou zijn dat je dan oneerlijk zou moeten zijn. Dat is niet zo. Degene die schrijft laat ons eerlijk zeggen is degene die oneerlijk is. Het is naar mijn mening een vuile manier van discussie voeren om een mening zo neer te zetten in een poging om deze te versterken.
Ik ben het dus nog steeds helemaal niet eens met Siger zijn conclusie, sterker nog deze is feitelijk onjuist.
In dat topic "riekt" het helemaal niet naar atheïstische zelfverheerlijking, dat is alleen maar een wensgedachte van Siger die ook helemaal niet met zinnige argumenten onderbouwd kan worden.
En om op gidswoorden terug te komen, ik heb volgens mij aan kunnen tonen dat als een stelling of mening begint met het gidswoordenzinnetje laat ons eerlijk zeggen dat de daaropvolgende stelling niet deugt. Wat hier dus ook duidelijk het geval blijkt te zijn.
Cluny schreef: Laat ons eerlijk zeggen: Laat ons eerlijk zeggen, zijn gidswoorden.
Hier de eerste reactie van Siger, er zijn er meer van dezelfde kwaliteit, na te lezen vanaf pagina 15.
siger schreef:Wat een smurf die cluny. Speelt met paardevijgen op het plein voor het stadhuis en waant zich burgemeester. (sorry voor de metaforen, maar het is dat of lucht, vrees ik.)
Deze reacties zijn van feb 2012.
Uit het topic Kritische introspectie
siger schreef:
Storm schreef:Zodra je je als gelovige in die discussie mengt heb je een atheist niets kwalijk te nemen als hij geloof aanvalt, bekritiseert, met feiten komt.

De manier waarop iemand te werk gaat maakt m.i wel uit, maar dat geldt ook voor gelovigen. Bij beiden zie ik soms grote evangelisatie drift.
Zeer juist. Laten we onze evangelisatiedrift richten op pluralisme, op de scheiding van kerk en staat, op een beter begrip van godsdienstvrijheid, en op het belang van seculiere overheden.
Het is natuurlijk fout om met "Zeer juist" te beginnen. Het is helemaal niet juist, laat staan zeer juist.
Het is ook fout om de daarop volgende stelling met de gidswoorden "laten we" te beginnen. Want er is helemaal geen "onze evangelisatiedrift".
Evangelisatiedrift is een gidswoord zodra deze verwijst naar een atheïst.
Volgens mij is nu wel duidelijk dat Siger sinds toen zowel met dat laten we gedoe als met het accuraat beoordelen van het denken en handelen van de freethinkeratheïst niets heeft bijgeleerd.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Mariakat schreef:
Inderdaad.
............
Heb jij ooit wel eens bij-geleerd tussen de regels door te lezen?
Of heb je bewust die plaat voor je kop gezet?

Ben jij bewust bezig bij mensen olie op het vuur te gooien, omdat je weet dat sommige mensen dan zouden kunnen ontploffen? :evil3:

We zullen zien of er nog iemand iets bij heeft geleerd.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Mariakat schreef:
Mariakat schreef:
Inderdaad.
............
Heb jij ooit wel eens bij-geleerd tussen de regels door te lezen?
Of heb je bewust die plaat voor je kop gezet?

Ben jij bewust bezig bij mensen olie op het vuur te gooien, omdat je weet dat sommige mensen dan zouden kunnen ontploffen? :evil3:

We zullen zien of er nog iemand iets bij heeft geleerd.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 39&t=10101" onclick="window.open(this.href);return false;
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Je weet vast wel hoe ze dat in de forum etiquette noemen.
Een trol (mv.: trollen, uit het Engels: troll (mv. trolls)) in een internetomgeving is een persoon die op fora, websites of chatkanalen berichten plaatst met het doel voorspelbare emotionele reacties (bijvoorbeeld woede, irritatie, verdriet, of scheldpartijen - ook wel flames genoemd in internetjargon) van andere mensen uit te lokken.[1]
Aardige wezens, die trollen, jammer dat ze zo vaak sjagrijnig zijn.
Dan is de anonimiteit van een internet een uitlaatklep, waar ze tenminste privé geen represailles voor hoeven te verwachten.

:lol:

Afbeelding
Ook leuk om eens door te nemen:
http://www.denachtuil.eu/schemerland-trollen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik moet zeggen:
Leuke metaforen, zoals het daar beschreven is.
:)
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Mariakat schreef:Je weet vast wel hoe ze dat in de forum etiquette noemen.
Een trol (mv.: trollen, uit het Engels: troll (mv. trolls)) in een internetomgeving is een persoon die op fora, websites of chatkanalen berichten plaatst met het doel voorspelbare emotionele reacties (bijvoorbeeld woede, irritatie, verdriet, of scheldpartijen - ook wel flames genoemd in internetjargon) van andere mensen uit te lokken.[1]
Aardige wezens, die trollen, jammer dat ze zo vaak sjagrijnig zijn.
Dan is de anonimiteit van een internet een uitlaatklep, waar ze tenminste privé geen represailles voor hoeven te verwachten.

:lol:

Afbeelding
Ook leuk om eens door te nemen:
http://www.denachtuil.eu/schemerland-trollen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik moet zeggen:
Leuke metaforen, zoals het daar beschreven is.
:)
Ik heb (nog) geen zin om te reageren op dit onbenullig en laffe gebabbel.
Plaats reactie