HierEnNu schreef: ↑23 okt 2024 05:48
Zou meer biologische kennis bevorderlijk zijn om Reïncarnatie serieus te kunnen nemen denk je? Of heb jij misschien wel teveel biologische kennis om Reïncarnatie serieus te kunnen nemen?
Speel gewoon eens met de gedachte zonder die te accepteren.
Jij hebt zoveel kennis dat je denkt dat de BigBang verleden tijd is, terwijl ik, juist omdat ik niet belast ben met en dus ook niet gehinderd word door al zulk soort kennis, zomaar durf te denken:
- "We zitten midden in de BigBang terwijl die nog steeds plaats aan het vinden is en
de BigBang is hier juist heel erg Ontopic, want terwijl de BigBang zich voltrekt ontstaat
ALLes en dus ook Bewustzijn EN Materie/Energie. En om Reïncarnatie mogelijk te maken zijn Bewustzijn EN Materie/Energie voorwaardelijk "
- wat is er concreet onjuist aan mijn uitspraak:
- "Zelfs om in leven te blijven moet ieder levend wezen
zich voeden met ander leven, anders verandert het in niet-leven."
en
- welke levende wezens hoeven zich niet te voeden met ander leven om zelf in leven te blijven?
Ik ga hier geen cursus biologie geven.
Ik heb daar niet de juiste opleiding voor gevolgd.
Met de gedachte dat bewustzijn zou kunnen reïncarneren, ben ik snel uitgespeeld.
Om Incarnatie mogelijk te maken moet er iets zijn, meestal noemt men dat iets een "ziel", maar "bewustzijn is wellicht een beter woord, en dat bewustzijn moet zich buiten een levend wezen bevinden. Om van RE-incarnatie te spreken, zou dat bewustzijn zich bovendien uit een eerder bestaande levensvorm moet stammen.
Aangezien elk menselijk individu uit de combinatie van cellen uit twee eerder ontstane menselijke individuen bestaat, is het vrij onwaarschijnlijk dat we nog iets uit de cellen van een derde persoon, dat inmiddels de cellen van die persoon verlaten heeft nodig zouden hebben, om bewustzijn te verkrijgen.
Kort gezegd:
Wat mankeert er aan je vader en moeder, dat je wel denkt te kunnen vinden als excrement van een ander persoon?
Off topic: Dat de Big-bang nog altijd plaats vind, acht ik een reële mogelijkheid, het is zelfs een van mijn favoriete hypotheses.