Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
MinderMutsig
Geregelde verschijning

Bericht door MinderMutsig »

Bedankt voor dit mooie stukje tekst doctorwho. :D Ik zal me er eens in gaan verdiepen, interessante materie.
"Reserve your right to think, for even to think wrongly is better than not to think at all."
islamwomen
Forum fan

Re: Evangelisatiehoekje.

Bericht door islamwomen »

P. de Boskabouter schreef:
islamwomen schreef:
P. de Boskabouter schreef: ik heb geen zin om jou vraag te lezen,
zou je hem nog een keer willen stellen?
ik b edoel het heus niet zo, ik bedoel dat er teveel blz's voorbij zijn gegeaan ik kan niet alles terug gaan lezen is teveel..
Ik snap het, maar je geeft dan de schijn alsof je je niet erg in de discussie zelf verdiept.
en dat is niet zo leuk voor je discussiepartners. Alsof je eigenlijk alleeen maar geintresseert bent in wat je zelf te vertellen hebt, en geen interesse in de ander hebt.
die schijn heeft het.
snap je?
jepppp ik snap het :D
Afbeelding
islamwomen
Forum fan

Re: De christelijke dogmatiek van Jezus’ zoonschap van God

Devious schreef:
islamwomen schreef:sory maar ikheb egtttttttttt geen zin om dit allemaal te gaan lezen, ik zou zeggenhouhet kort en krachtig :lol: :lol:
Serieuze discussies kunnen niet gevoerd worden met oneliners. Gaarne inhoudelijk reageren, en anders niet!
ja jaaa :roll:
Afbeelding
islamwomen
Forum fan

Devious schreef:Ik herhaal mezelf maar weer eens.
Devious schreef: Ik heb nog een leuk studeerproject voor je.
Er staat geen wetenschap in de Koran!
Op die pagina wordt aangetoond dat de Koran zeer ernstige wetenschappelijke fouten bevat.
Hier kun je reageren
dus jij beweert dat er geen wetenschap bevind in de koran??
Afbeelding
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Henoch en Islamwomen: Beide zijn jullie ervan overtuigd dat jullie opperwezen (God vs. Allah) de ware is en dat de profeet die erbij hoort (Jezus vs. Mohammed) de enige ware profeet is. Kunnen jullie eerst elkaar proberen te overtuigen wat nu de goede is want ik kom er niet uit. Van beiden worden de meest prachtige dingen beweerd (ik kan ze nog steeds niet staven maar soit) maar elke evidentie voor het bestaan van Allah, God, Jezus of Mohammed ontbreekt structureel. Misschien moeten jullie het eerst maar samen eens worden, dan heb je tenminste al bijna (in theorie dan) de helft van de wereldbevolking achter je staan. Misschien kan ik dan beter kiezen.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Samante

Bericht door Samante »

Even een herhaling van mijn vragen. Henoch en Islamwomen mogen er op antwoorden, maar anderen natuurlijk ook:

Hoe is het mogelijk dat zaken geschieden tegen de wil van een almachtige God?
Hoe is het mogelijk dat een almachtige God gekwetst kan worden, een almachtige God is toch onkwetsbaar?
Waarom zou een God die liefde is zoiets scheppen als de hel?

Waarom zou een almachtige God nog iets van de mens behoeven?

De meest zuivere liefde is onvoorwaardelijk, dergelijke liefde verlangt niets terug en stelt dus geen voorwaarden. Als God die meest zuivere liefde IS, hoe kan het dan zijn dat er geboden en verboden zijn en zoiets als zonde kan bestaan?
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

Henoch, je krijgt hier steeds weer de kans om je geloof op een rationele manier uit te leggen, en je ontloopt steeds de vragen.

Dus ik vraag je nogmaals hoe verklaar je dat Jezus Christus het goed vond om slaven te houden en hen zelfs te slaan?

en ga je akkoord met de ethiek van Jezus wat betreft slaven of vind je slavenhandel en mishandeling niet kunnen?

Wil je nu eindelijk eens kleur bekennen aub?

Hoe kan je jezelf als evangelist nu ernstig nemen als je zelf daar nog niet kan op antwoorden?
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

islamwomen schreef:
Op die pagina wordt aangetoond dat de Koran zeer ernstige wetenschappelijke fouten bevat.
Hier kun je reageren
Hij beweert dat niet alleen!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Sararje schreef:ik kom er niet uit. Van beiden worden de meest prachtige dingen beweerd
Ik kom er ook niet helemaal uit. Ik dacht dat love and peace van Jezus kwamen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar als er ook nog love and peace van Allah komen, zal er geen wolkje meer aan de hemel zijn, toch?
Laatst gewijzigd door Rereformed op 23 okt 2007 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Born OK the first time
robindr
Forum fan

Bericht door robindr »

islamwomen schreef:
Hier kun je reageren
Geen wetenschap is misschien een groot woord, wat wel zeker is dat er absoluut geen revolutionaire wetenschappelijke ideeën instaan. Als er al wetenschappelijke correcte zaken in de Koran staan (en dat zijn er echt niet veel) zijn dat zaken die in die tijd al gekend waren. Meer nog, in de Koran staan zoveel wetenschappelijke onjuistheden dat het hilarisch wordt om ook maar te proberen de correctheid van de Koran door zijn wetenschap te bewijzen...

Je beroepen op de wetenschap in de Koran is geen argument.
Life is but a momentary glimpse of the wonder of the astonishing universe, and it is sad to see so many dreaming it away on spiritual fantasy.
- Carl Sagan -
a.r.

Bericht door a.r. »

Rereformed schreef:
Maar als er ook nog love and peace van Allah komen, zal er geen wolkje meer aan de hemel zijn, toch?
Mhoaw misschien nog eentje dan...........in de vorm van een hele grote paddestoel, maar niet getreurd, want wij allen hebben dan HET licht gezien ! :lol:
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Alsjeblieft, hier is het bewijs:

Afbeelding
Born OK the first time
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

@islamwoman, het is lastig om te discussiëren met iemand die de reacties of de links die worden gegeven niet leest. Je geeft dan antwoorden die nergens op slaan.
De tekst van DrWho is welliswaar lang, maar ik neem aan dat je kan lezen? Ik denk dat je reactie dat de Koran hoe dan ook in arabisch geschreven is, na de posting van DrWho een hele domme is. Dus óf lees de postings, óf onthou je van reactie die te maken hebben met deze posting. Dat komt namelijk nogal dom over.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
islamwomen
Forum fan

Samante schreef:Even een herhaling van mijn vragen. Henoch en Islamwomen mogen er op antwoorden, maar anderen natuurlijk ook:

Hoe is het mogelijk dat zaken geschieden tegen de wil van een almachtige God?
Hoe is het mogelijk dat een almachtige God gekwetst kan worden, een almachtige God is toch onkwetsbaar?
Waarom zou een God die liefde is zoiets scheppen als de hel?

Waarom zou een almachtige God nog iets van de mens behoeven?

De meest zuivere liefde is onvoorwaardelijk, dergelijke liefde verlangt niets terug en stelt dus geen voorwaarden. Als God die meest zuivere liefde IS, hoe kan het dan zijn dat er geboden en verboden zijn en zoiets als zonde kan bestaan?
Omdat Allah swt liefdevol is en vergevinsgezind maar straft ook wanneer hij dat nodig vindt.
Allah swt is geen wezen dat alleen op wraak of bestraffing uit is.
En geloof me als Allah swt ons meteen zou straffen om onze zondes dan zou er werkeliik niemand overblijven. Maar Allahs geduld is groot hij vergeeft ons keer op keer..
Afbeelding
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Islamwomen kan je ook mijn vragen beantwoorden?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Gesloten