Wellicht heb je gelijk, maar ik kan het niet laten deze teksten voor te legggen aan van hun gelijk overtuigde moslims. Tot op heden ontbeer ik reacties . Blijkbaar mag men hierop niet reagerenRereformed schreef:Dr Who, het is geheel zinloos zo'n lap tekst aan Islamwomen voor te leggen. De eerste tekst die zij hiernaartoe verzond met als luchtige titel "Onderwerp: De christelijke dogmatiek van Jezus’ zoonschap van God" was gekopieerd van een andere site, en alle andere reacties van haar bestaan uit een emoticon, hoogstens drie of vier woorden met een kwak ??????? erachter of een slogan die zij via godsdienstkwakzalvers uit het hoofd heeft geleerd.
Ik merk dus op dat we opnieuw te maken hebben met een spammer met de geestelijke ontwikkeling van een elfjarige.
Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen
Moderator: Moderators
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Dit is helaas één van de kenmerken waaraan je de eenvoudige fundamentalist herkent: hij/zij heeft nooit eigen gedachten. Je stuit altijd ofwel op totale afwezigheid van gedachten ofwel uit het hoofd geleerde slogans.doctorwho schreef:Wellicht heb je gelijk, maar ik kan het niet laten deze teksten voor te legggen aan van hun gelijk overtuigde moslims. Tot op heden ontbeer ik reacties . Blijkbaar mag men hierop niet reageren
Indien Henoch dit overdreven vindt, stel ik hem deze vraag: kun je mij één zaak, één leer, één uitspraak aanwijzen in de bijbel waar je het niet mee eens bent? Één enkele overdrijving, foutje, onwaarheid, ongelukkige uitspraak of anderszins niet overeenkomstig je eigen smaak, is genoeg voor mij om mijn oordeel dat je een bijbelslaaf bent en niet over eigen denken beschikt in te trekken.
Born OK the first time
- islamwomen
- Forum fan
Re: Evangelisatiehoekje.
hoi,Trees schreef:Hallo Farida,
Je aanbidt niets meer en niets minder dan jezelf.
Vriendelijke groeten,
Trees.
ik heb geen zin om al die andere bladzijdes terug te gaan lezen..
maar ik heb een vraagje aan jou...
waar geloof jij in??
- islamwomen
- Forum fan
Re: De christelijke dogmatiek van Jezus’ zoonschap van God
doctorwho schreef:Beste Islamwomen,islamwomen schreef: Moge Allah de christenen naar de Waarheid leiden en voldoende inzicht geven om te beseffen dat Jezus (vrede zij met hem) slechts een Boodschapper en een Dienaar van Allah is.
Wat vind jij van onderstaande? Het is welliswaar een beetje off topic omdat het over christelijke dogmatiek ging maar er lijkt nu ook een 'vleugje' andere dogmatiek door te sijpelen. Etc.
Quote ingekort door Lanier
Graag geen lange teksten quoten
Het is niet de bedoeling op deze manier te reageren
sory maar ikheb egtttttttttt geen zin om dit allemaal te gaan lezen, ik zou zeggenhouhet kort en krachtig
Volgens mij mag je ook korter quoten om het kort en krachtig te houden. Maar dat ter zijde, en zoveel leeswerk is dit toch niet? Probeer gewoon steeds een alinea voor het slapengaan ter overdenkingislamwomen schreef: sory maar ikheb egtttttttttt geen zin om dit allemaal te gaan lezen, ik zou zeggenhouhet kort en krachtig![]()
En hier in het kort en krachtig de kern voor jou.
1. Welke bronnen zijn er voorhanden over de begintijd van de islam. Oftewel: wie schreven de islamitische evangelien?
2. in de Koran zijn sporen te vinden van een andere taal dan het Arabisch: het verwante Aramees. Veel duistere passages kunnen worden opgehelderd via Aramees, dat vóór de islam de leidende cultuurtaal van het Midden-Oosten was. Arabisch was toen nog een verzameling van gesproken dialecten. Dus de Koran lijkt niet oorspronkelijk in volmaakt arabisch geschreven te zijn.
Wat is jouw idee hierover?
- islamwomen
- Forum fan
je haalt iets denk ik door de war.doctorwho schreef:Volgens mij mag je ook korter quoten om het kort en krachtig te houden. Maar dat ter zijde, en zoveel leeswerk is dit toch niet? Probeer gewoon steeds een alinea voor het slapengaan ter overdenkingislamwomen schreef: sory maar ikheb egtttttttttt geen zin om dit allemaal te gaan lezen, ik zou zeggenhouhet kort en krachtig![]()
![]()
En hier in het kort en krachtig de kern voor jou.
1. Welke bronnen zijn er voorhanden over de begintijd van de islam. Oftewel: wie schreven de islamitische evangelien?
2. in de Koran zijn sporen te vinden van een andere taal dan het Arabisch: het verwante Aramees. Veel duistere passages kunnen worden opgehelderd via Aramees, dat vóór de islam de leidende cultuurtaal van het Midden-Oosten was. Arabisch was toen nog een verzameling van gesproken dialecten. Dus de Koran lijkt niet oorspronkelijk in volmaakt arabisch geschreven te zijn.
Wat is jouw idee hierover?
aramees is de taal waarin Jezus sprak met de mensen, en ook de schijrijvers in de bijbel hebben een deed aramees geschreven in debijbel.

- P. de Boskabouter
- Geregelde verschijning
[/quote]sory maar ikheb egtttttttttt geen zin om dit allemaal te gaan lezen, ik zou zeggenhouhet kort en krachtig![]()
ik heb geen zin om jou vraag te lezen,
hoi,
waar geloof jij in??
zou je hem nog een keer willen stellen?
Laatst gewijzigd door P. de Boskabouter op 23 okt 2007 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- P. de Boskabouter
- Geregelde verschijning
De koran IS oorspronkelijk in Arabisch geschreven, dus de vraagsteller moet wel in de war zijn, omdat het de Koran oorspronkelijk in Arabisch geschreven is.islamwomen schreef:doctorwho schreef:islamwomen schreef:
je haalt iets denk ik door de war.
aramees is de taal waarin Jezus sprak met de mensen, en ook de schijrijvers in de bijbel hebben een deed aramees geschreven in debijbel.
dat lijkt me logisch.
- collegavanerik
- Superposter
zou je iets meer zorg aan je posts kunnen besteden?islamwomen schreef:, en ook de schijrijvers in de bijbel hebben een deed aramees geschreven in debijbel.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
- islamwomen
- Forum fan
ik b edoel het heus niet zo, ik bedoel dat er teveel blz's voorbij zijn gegeaan ik kan niet alles terug gaan lezen is teveel..P. de Boskabouter schreef:ik heb geen zin om jou vraag te lezen,islamwomen schreef:hoi,Trees schreef:Hallo Farida,
Je aanbidt niets meer en niets minder dan jezelf.
Vriendelijke groeten,
Trees.
waar geloof jij in??

- islamwomen
- Forum fan
ja hoor mijn excuses daarvoorcollegavanerik schreef:zou je iets meer zorg aan je posts kunnen besteden?islamwomen schreef:, en ook de schijrijvers in de bijbel hebben een deed aramees geschreven in debijbel.

- P. de Boskabouter
- Geregelde verschijning
Ik snap het, maar je geeft dan de schijn alsof je je niet erg in de discussie zelf verdiept.islamwomen schreef:ik b edoel het heus niet zo, ik bedoel dat er teveel blz's voorbij zijn gegeaan ik kan niet alles terug gaan lezen is teveel..P. de Boskabouter schreef:ik heb geen zin om jou vraag te lezen,islamwomen schreef: hoi,
waar geloof jij in??
en dat is niet zo leuk voor je discussiepartners. Alsof je eigenlijk alleeen maar geintresseert bent in wat je zelf te vertellen hebt, en geen interesse in de ander hebt.
die schijn heeft het.
snap je?
Serieuze discussies kunnen niet gevoerd worden met oneliners. Gaarne inhoudelijk reageren, en anders niet!islamwomen schreef:sory maar ikheb egtttttttttt geen zin om dit allemaal te gaan lezen, ik zou zeggenhouhet kort en krachtig![]()
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Ik herhaal mezelf maar weer eens.
Devious schreef: Ik heb nog een leuk studeerproject voor je.
Er staat geen wetenschap in de Koran!
Op die pagina wordt aangetoond dat de Koran zeer ernstige wetenschappelijke fouten bevat.
Hier kun je reageren
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
De vraagsteller is niet in de war hoor, want zo verwarrend is het niet.P. de Boskabouter schreef:
De koran IS oorspronkelijk in Arabisch geschreven, dus de vraagsteller moet wel in de war zijn, omdat het de Koran oorspronkelijk in Arabisch geschreven is.
dat lijkt me logisch.
Bij gebrek aan ander vroeg-Arabisch is Aramees de meest logische bron van parallelle teksten en leenwoorden, vooral voor theologische begrippen, die het Arabisch, tot dan toe zuiver een spreektaal, nog niet of onvoldoende had ontwikkeld. Volgens Luxemberg althans. Hierop voortbordurende lijkt het niet waarschijnlik dat de Koran van meet af aan in het arabisch geschreven is.