https://www.bbc.com/news/articles/cy7mev35x2lo
De 80-jarige Zonnekoning van een Sire is een beetje warrig in het hoofd.De Amerikaanse president Donald Trump heeft gezegd dat hij zich niet langer verplicht voelt om alleen aan vrede te denken nadat hij de Nobelprijs voor de Vrede niet heeft ontvangen, terwijl hij opnieuw zijn eis voor controle over Groenland herhaalde.
In een bericht aan de Noorse premier gaf Trump het land de schuld dat het hem de prijs niet had gegeven.
"Gezien het feit dat uw land heeft besloten mij niet de Nobelprijs voor de Vrede te geven omdat ik 8 Wars PLUS heb gestopt, voel ik niet langer de plicht om puur aan vrede te denken, ook al zal deze altijd overheersen, maar kan ik nu nadenken over wat goed en gepast is." voor de VS", zei Trump in de boodschap van de Amerikaanse media.
"De wereld is niet veilig tenzij we volledige en totale controle over Groenland hebben", voegde hij eraan toe. (..)
Maar je zult er mondiaal maar mee zitten. Alle sterkte Marc Rutte...! En EU-leiders. Én Zuid-Amerika. enz.
Tsja... hij moet echt nog iets desastreus doen vóór die Midtermverkiezingen. Misschien gaan ze dan wel niet door...
En een tweede (dus derde) termijn. Steve Bannon weet zeker dat hem dan lukt, heeft hij 'en plein publique' gezegd. Te vinden in een filmpje op YouTube als het nog niet weggehaald is..
Er komt op deze manier echt een volkomen andere wereld(orde). Eentje die wij ons moeilijk kunnen voorstellen.
Tenzij...