Gelegenheid maakt de dief. Een oude wijsheid.dikkemick schreef:Crimigenen klonk gewoon lekker.
Hier een uitleg. Het lijkt erop dat je gelijk hebt. De oorzaak lijkt contra intuïtief (vanaf 12.30 min).
Introductie:
http://www.universiteitvannederland.nl/ ... orm-daalt/
Uitleg:
http://www.universiteitvannederland.nl/ ... ger-maken/
Strafrecht anno 21e eeuw
Moderator: Moderators
- Peter van Velzen
- Site Admin
Re: Strafrecht anno 21e eeuw
Ik wens u alle goeds
En daarom hebben rijk/regering en 'slachtoffers' zelf een behoorlijke vinger in de pap. Hopen dat de trend zich blijft voortzetten. Internetcriminaliteit zal dan ook een zelfde vlucht (en hopelijk afname) gaan nemen.Peter van Velzen schreef: Gelegenheid maakt de dief. Een oude wijsheid.
Dan nu nog een (mogelijk) andere oplossing voor de straffen...Ik kan me nl. niet voorstellen dat je na een (lange) gevangenisstraf als beter mens de maatschappij weer inkomt. Dat vergt behoorlijk wat zelfdiscipline, doorzettingsvermogen en mogelijkheden/kansen die je moet krijgen.
Misschien de straftijd benutten middels heropvoeding. Alleen: Ga er maar aanstaan:

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
- Peter van Velzen
- Site Admin
Per ongeluk stuitte ik op dit gesprek tussen Allen Alda en Robert Sapolsky
Ik wens u alle goeds
Een M.A.S.H flashback!~Een filmpje voor Petra. Er wordt hier exact besproken hetgeen hier de revue gepasseerd is.
Er ligt een schone taak voor de neuro-wetenschappen en....het rechterlijk systeem.
Er ligt een schone taak voor de neuro-wetenschappen en....het rechterlijk systeem.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Jaaaaaa, dat bedoel ik. Woord voor woord.dikkemick schreef:Een M.A.S.H flashback!~Een filmpje voor Petra. Er wordt hier exact besproken hetgeen hier de revue gepasseerd is.
Had nog nooit van de beste man gehoord.
Geeft weer hoop voor de toekomst.
Braver dan the braafste braverik!
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned
"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
- Peter van Velzen
- Site Admin
Had je nog nooit van Alan Alda gehoord, of van Robert Sapolsky?Petra schreef:Jaaaaaa, dat bedoel ik. Woord voor woord.dikkemick schreef:Een M.A.S.H flashback!~Een filmpje voor Petra. Er wordt hier exact besproken hetgeen hier de revue gepasseerd is.
Zoek de laatste op op youtube en alle video's doe je vindt zijn interessant genoeg om meermaals te bekijken.
Ik wens u alle goeds
Wie is toch die man naast Robert Sapolsky, vroeg ik me af.Peter van Velzen schreef:Had je nog nooit van Alan Alda gehoord, of van Robert Sapolsky?Petra schreef:Jaaaaaa, dat bedoel ik. Woord voor woord.dikkemick schreef:Een M.A.S.H flashback!~Een filmpje voor Petra. Er wordt hier exact besproken hetgeen hier de revue gepasseerd is.
Zoek de laatste op op youtube en alle video's doe je vindt zijn interessant genoeg om meermaals te bekijken.
Heb je Brain scans al gezien?
Aan het eind zeer indrukwekkend voorbeeld m.b.t. criminaliteit.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Inderdaad indrukwekkend, en gelukkig ook optimistisch. Blijkbaar kunnen we best een hoop doen om, de werking van ons brein te verbeteren, in gevallen waarin er hinderlijke afwijkingen zijn.Petra schreef: Heb je Brain scans al gezien?
Aan het eind zeer indrukwekkend voorbeeld m.b.t. criminaliteit.
Ik wens u alle goeds
Het maakbare brein.
Natuurlijk beginnen we met het behandelen van brein gerelateerde ziekten, iedereen een gezond brein.
Dat is een aardig streven, wat met gemak gaat lukken als we die kennis eenmaal op grote schaal gaan toepassen.
De volgende stap is natuurijk ernstige criminele afwijkingen er voor de geboorte al uitfilteren, daar zal iedereen het mee eens zijn en dat schoont al lekker op voor de toekomst.
Wat vervolgd wordt met elke afwijking die niet in de gemiddelde bandbreedte past.
Dat schiet op; dan worden er alleen nog maar gemiddelde mensen geboren. (nou jaa, we gaan ze natuurlijk ook kleine verbeteringetjes meegeven, wel zo makkelijk, maar da's voor later zorg hoor.)
Ondertussen werken we natuurlijk ook aan de criminele breinen die door genetisch e.a. omstandigheden nu eenmaal elektrische stroompjes afschieten die ver buiten het normale gemiddelde reiken. Maar dat is makkelijk te behandelen, het zijn immers slechts algoritmen. En dat is data. En die data kunnen we aanpassen.
Als we alle serieverkrachters en seriemoordenaar hebben genezen kunnen kijken who’s next.
De moordenaars en geweldplegers zijn dan aan de beurt voor hun genezing.
Daarna gaan we alle haat en woede de wereld uit helpen.
Om ons vervolgens te richten op de volgende doelgroep; oplichters, dieven en bedriegers.
Diegene die zich dan nog een leugentje om bestwil laten ontvallen zijn de nieuwe ernstige criminelen. Gelukkig is er wat aan te doen.
Uiteindelijk blijven er alleen nog maar hele lieve mensen over.
Niemand meer stout. Niemand meer ongehoorzaam.
Zouden ze nog wat voelen?
En dat allemaal dankzij onze geweldige technologische vooruitgang.
De verdere transformatie van de mensheid? pure data!
viewtopic.php?p=529827#p529827" onclick="window.open(this.href);return false;
Natuurlijk beginnen we met het behandelen van brein gerelateerde ziekten, iedereen een gezond brein.
Dat is een aardig streven, wat met gemak gaat lukken als we die kennis eenmaal op grote schaal gaan toepassen.
De volgende stap is natuurijk ernstige criminele afwijkingen er voor de geboorte al uitfilteren, daar zal iedereen het mee eens zijn en dat schoont al lekker op voor de toekomst.
Wat vervolgd wordt met elke afwijking die niet in de gemiddelde bandbreedte past.
Dat schiet op; dan worden er alleen nog maar gemiddelde mensen geboren. (nou jaa, we gaan ze natuurlijk ook kleine verbeteringetjes meegeven, wel zo makkelijk, maar da's voor later zorg hoor.)
Ondertussen werken we natuurlijk ook aan de criminele breinen die door genetisch e.a. omstandigheden nu eenmaal elektrische stroompjes afschieten die ver buiten het normale gemiddelde reiken. Maar dat is makkelijk te behandelen, het zijn immers slechts algoritmen. En dat is data. En die data kunnen we aanpassen.
Als we alle serieverkrachters en seriemoordenaar hebben genezen kunnen kijken who’s next.
De moordenaars en geweldplegers zijn dan aan de beurt voor hun genezing.
Daarna gaan we alle haat en woede de wereld uit helpen.
Om ons vervolgens te richten op de volgende doelgroep; oplichters, dieven en bedriegers.
Diegene die zich dan nog een leugentje om bestwil laten ontvallen zijn de nieuwe ernstige criminelen. Gelukkig is er wat aan te doen.
Uiteindelijk blijven er alleen nog maar hele lieve mensen over.
Niemand meer stout. Niemand meer ongehoorzaam.
Zouden ze nog wat voelen?
En dat allemaal dankzij onze geweldige technologische vooruitgang.
De verdere transformatie van de mensheid? pure data!
viewtopic.php?p=529827#p529827" onclick="window.open(this.href);return false;
- Peter van Velzen
- Site Admin
Er zijn geen criminele afwijkingen voor de geboorte. Er zijn wel defecte genen en groeistoornissen. Daar kunnen we in de toekomst waarschijnlijk veel aan doen, en daar ben ik ook voorstander van. Maar de criminaliteit is in deze het minste probleem. Er zijn ernstiger zaken.
Ik wens u alle goeds
Heb je mind of the universe al gezien? m.n de schepper?Peter van Velzen schreef:Er zijn geen criminele afwijkingen voor de geboorte. Er zijn wel defecte genen en groeistoornissen. Daar kunnen we in de toekomst waarschijnlijk veel aan doen, en daar ben ik ook voorstander van. Maar de criminaliteit is in deze het minste probleem. Er zijn ernstiger zaken.
Genetica is inmiddels wel zover.
Kwestie van defecte genen knippen en goeie plakken.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Ik denk dat dat niet waar is.Peter van Velzen schreef:Er zijn geen criminele afwijkingen voor de geboorte. Er zijn wel defecte genen en groeistoornissen. Daar kunnen we in de toekomst waarschijnlijk veel aan doen, en daar ben ik ook voorstander van. Maar de criminaliteit is in deze het minste probleem. Er zijn ernstiger zaken.
Probleem is wel wat is een criminele afwijking?
Dat bij de geboorte niet iedereen gelijk is dat lijkt duidelijk.
Al in het nest gedragen jonje hondjes zich verschillend.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
- Peter van Velzen
- Site Admin
Wat denk je dat niet waar is?TIBERIUS CLAUDIUS schreef:Ik denk dat dat niet waar is.Peter van Velzen schreef:Er zijn geen criminele afwijkingen voor de geboorte. Er zijn wel defecte genen en groeistoornissen. Daar kunnen we in de toekomst waarschijnlijk veel aan doen, en daar ben ik ook voorstander van. Maar de criminaliteit is in deze het minste probleem. Er zijn ernstiger zaken.
Wil je beweren dat afwijkingen vóór de geboorte wél crimineel kunnen zijn?
Of wil je beweren dat de later eventueel ontstane criminaliteit een groter probleem is dan de afwijking waardoor zij (mede) ontstaat?
Ik wens u alle goeds
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Yep.Peter van Velzen schreef:Wat denk je dat niet waar is?TIBERIUS CLAUDIUS schreef:Ik denk dat dat niet waar is.Peter van Velzen schreef:Er zijn geen criminele afwijkingen voor de geboorte. Er zijn wel defecte genen en groeistoornissen. Daar kunnen we in de toekomst waarschijnlijk veel aan doen, en daar ben ik ook voorstander van. Maar de criminaliteit is in deze het minste probleem. Er zijn ernstiger zaken.
Wil je beweren dat afwijkingen vóór de geboorte wél crimineel kunnen zijn?
Of wil je beweren dat de later eventueel ontstane criminaliteit een groter probleem is dan de afwijking waardoor zij (mede) ontstaat?
Ik zie geen rede waarom die aanleg er niet zo kunnen zijn.
Het zou misschien omgekeerd kunnen.
We hebben allemaal een criminele dwang, maar een bepaald gen (werking) maakt dat we er niet aan toegeven.
Bij aangeboren criminelen zou dat gen dan misschien niet (goed) werken.
Blijft dan echter iets wat met de geboorte is mee gegeven.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?