De islamverdedigster Linda Bogaert.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Cluny
Banned

De islamverdedigster Linda Bogaert.

Bericht door Cluny »

Dit is een afsplitsing van een ander topic, van "Doelwit Iran".
Daarin een discussie over de vraag hoe groot de dreiging is dat het land Iran kernkoppen gaat produceren en hoe daar mee om te gaan.
En dat naar aanleiding van een TV-uitzending van de VPRO waar een "Irandeskundige" zijn mening uit de doeken mag doen.
Hier de link.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Re: De islamverdedigster Linda Bogaert.

Bericht door Cluny »

http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... &start=120
Het begon met deze reactie van Pallieter, die van do apr 05, 2012 10:21 pm.
pallieter schreef:http://www.flw.ugent.be/cie/bogaert/bogaert16.htm

Krijgt die Gerard mij nu toch niet zo ver dat ik verdomme religies ga verdedigen.
En daarna.
Cluny schreef:
pallieter schreef:http://www.flw.ugent.be/cie/bogaert/bogaert16.htm

Krijgt die Gerard mij nu toch niet zo ver dat ik verdomme religies ga verdedigen.
En hoe voel jij je nu daar bij?
Wil je er over praten?
Op deze manier in jouw schoenen staande zou ik me knap lullig voelen.
pallieter schreef:
Wil je er over praten?
Beetje zielig op deze wijze een discussie willen winnen, nietwaar cluny.
Cluny schreef:
pallieter schreef:
Wil je er over praten?
Beetje zielig op deze wijze een discussie willen winnen, nietwaar cluny.
Best wel, maar minder zielig dan de islam is een puike godsdienstlink van jou.
Ik heb je link snel even doorgenomen, maar de schrijfster ervan lijkt mij interessanter.
Linda Bogaert.
Ik ga nu naar bed, morgen ga ik verder neuzen op internet.
pallieter schreef:
Best wel, maar minder zielig dan de islam is een puike godsdienstlink van jou.
:lol:

Jij bent wel een komiekje, niet.

Even een plaatje meegeven over wat oorlogje spelen veroorzaakt. Misschien begrijp je dan Harpo dat mensen meer zijn dan hun religie.
2.jpg
An Afghan refugee girl reacts after another child stole her food voucher while she was lining up in front a truck organized by the World Food Program in Kabul, on March 4, 2012. (AP Photo/Anja Niedringhaus)

En noem mij nu sentimenteel, maar daar hou ik niet van.
Cluny schreef:Wat is jouw doelwit, Pallieter?
pallieter schreef: Moet iemand dan een doelwit hebben? Ik dacht nu net dat opsluiting of internering juist bedoeld was voor mensen met een doelwit.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Het gaat mij hier om.
Waarom wordt een gewone Belg of Nederlander ineens een verdediger van een exotische godsdienst die hier in Europa niet thuishoort?
Waarom geeft Pallieter ons deze link?
http://www.flw.ugent.be/cie/bogaert/bogaert16.htm
Wat bezielt deze mevrouw om voorvechtster te worden van een charmeoffensief van de islam?
Linda Bogaert.
Wie is Linda Bogaert?
iznogoodh
Banned

Bericht door iznogoodh »

Een dame met een bord voor haar kop. Sluit haar ogen zodra ze iets ziet staan in de Koran dat ze niet leuk vindt. Dan staat het er gewoon niet. Haar analyse van vers 4:34 is daar een goed voorbeeld van.

http://www.flw.ugent.be/cie/bogaert/bogaert3.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Snelcursus Quoten
Jim

Ja ja, JIm, ik vergeet het wel eens.
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Cluny,

Ik ken Linda niet en heb dan ook geen enkele affiniteit met haar.
Vrijdenker zijn betekend dat je de waarheid naastreeft, of die nu in je kraam past of niet. En feit is dat voor WOII de joden beter af waren in islamitische landen dan in christelijke landen waar zij nog steeds als de moordenaars van jezeeke werden aanzien. Dat die link van de Ugent geschreven door een moslima wist ik niet. Kies daarom gerust een van de linkjes van Siger, die identiek hetzelfde vertellen. Of lees Historie waar enkele maanden geleden een volledig themanummer over de Islam werd uitgegeven.

Waar het over gaat is dat oorlogje voeren nooit een goed idee is. Ja, Iran heeft walgelijke leiders maar dat heeft Israël ook. Wil je een oorlog vermijden dienen er compomissen gesloten worden, en dit vooral langs Israêlische kant. Langs Iranese kant zijn er nog vele sancties en diplomatieke oplossingen mogelijk indien Israël ook bepaalde toegevingen wil doen.

Het andere alternatief om een oorlog te beginnen met alle moslims vindt ik getuigen van ernstige geestelijke problemen. Indien jij, Cluny, vindt dat een pre-emptive strike tegen Iran gerechtvaardigd is. Indien jouw bloeddorst zo ver gaat dat je zelfs in de waan bent dat iedereen een doelwit moet hebben. Dat jij zo zwart wit denkt dat je ofwel 100% voor of tegen Israel en Iran dient te zijn. Wel dan zou ik toch aanraden om even professionele hulp te zoeken en na te gaan of geen psychopatische of sociopatische neigingen hebt.

Dus neen Cluny, ik verdedig de Islam niet. Ik weerleg enkel jouw en Gerard's stelling dat jodenhaat inherent is aan Islam. Mijn opmerking dat Gerard mij zover kreeg dat ik zelfs een religie verdedig is dan ook zelfs voor een kleuter heel gemakkelijk in zijn context te plaatsen. Jouw postje hier met je belachelijke conclusies zijn dan ook een schoolvoorbeeld van passief agressief discussiëren. Je gelijk willen halen door elke nuancering om te draaien naar zwart/wit verhaal waar je ofwel 100% Clunietje en Israel volgt ofwel 100% achter de theedoeken staat. Compleet belachelijk in mijn mening.
Waarom wordt een gewone Belg of Nederlander ineens een verdediger van een exotische godsdienst die hier in Europa niet thuishoort?
Waarom geeft Pallieter ons deze link?
Omdat jij, cluny, zeer duidelijk de waarheid niet pacht hebt. En dat zelfs zonder ons Linda, er meer dan voldoende argumenten zijn die dit aantonen. Zoals Siger, inderdaad veel beter dan mijzelf, reeds meegaf.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Een aardig opiniestukje maar weinig genuanceerd en ook te weinig feitelijk.
Maar deze vragen zie ik nog niet beantwoord.
Dus je staat niet achter Linda Bogaert en niet achter de inhoud van de link die jij zelf geplaatst hebt?
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Pallieter schreef:Vrijdenker zijn betekend dat je de waarheid naastreeft, of die nu in je kraam past of niet.
Inderdaad moet dit het uitgangspunt zijn, volledig mee eens. Het is daarom goed om meerdere bronnen te checken en na te gaan. Dus ook Linda Bogaert, waarom niet?

Voor de geinteresseerde is dit een interessant artikel.

http://www.exmoslim.org/jihad%20volgens ... l%201.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Merk op dat Linda Bogaert maar weinig bronnen gebruikt, terwijl de ex-moslims hun weerlegging tot in detail onderbouwen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
siger

Bericht door siger »

Linda Bogaert is geen bron. Pallieter, laat je niet gek maken door onze huispaters.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Waar zou Siger staan?
Achter Linda Bogaert of er tegenover?
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Linda Bogaert is geen bron. Pallieter, laat je niet gek maken door onze huispaters.
Inderdaad Siger.

Een aardig opiniestukje maar weinig genuanceerd en ook te weinig feitelijk.
Maar deze vragen zie ik nog niet beantwoord.
Dus je staat niet achter Linda Bogaert en niet achter de inhoud van de link die jij zelf geplaatst hebt?
Het is weinig genuanceerd om genuanceerd te zijn?? =D>

Uit het artikel haal je zonder enig probleem de verzen van toepassing op de Joden. En nu kan je op je kop gaan staan cluny, maar joden afmaken is geen "gebod" uit de koran. Voldoende walgelijke zaken in de koran, maar die staat er niet in.
Anti-Semitism as known in Europe is not indigenous to the Islamic World. While Christian theologies tend to be predicated on the irrelevance of Judaism or active antagonism to it, Islamic theologies establish their position relative to two rather than one established monotheistic system and critique them less categorically. It is certainly true that tensions and hierarchies, polemics and prejudice, legal discrimination and violence directed specifically against Jews are indeed a part of the Islamic World and have been since the emergence of Islam. But the particular pathology of European anti-Semitism with its blood libels and virulent hatred had to be imported to the Middle East, and it was done so by Christians. Increasing incrementally in response to the watershed events of 1948, 1967, the second or Al-Aqsa Intifada of the 1990s and the American invasions of Afghanistan and Iraq in 2002-3, Muslim rage against Israel, the United States and the West has been expressed through increased dehumanization and demonizing of Jews in general. The so-called Protocols of the Elders of Zion has been available in Arabic translation since before mid-century, but has been cited increasingly in newspaper editorials and strongly referenced in popular state-sponsored television series in Egypt and Syria-Lebanon.
http://www.usc.edu/schools/college/crcc ... rticle.pdf

Betere link?
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ach iedereen heeft het wel eens op zijn heupen. Ook ik krijg regelmatig de neiging de Koran (niet de Islam, want die kan ik niet lezen, zelfs niet in een vertaling) te verdedigen.

Zo staat er ergens dat Joden en Christenen niet vervolgd mogen worden,
Steekt toch weer fraai af in vergelijking met Maarten Luther en de Inquisitie.

Zo staat er dat je geen afgoderij mag bedrijven.
Steekt toch weer mooi af in vergelijking met:
- De bedvaartsgangers bij de heilige zwarte steen
- De idioten die met een foto van Khomeiny rondliepen
- De gekken die vanwege het verbranden van hun afgodje mensen
gingen vermoorden die er niets mee te maken hadden

Zo staat er dat je op moet houden met geweld,
als zij die tegen je strijden er mee ophouden,
Steekt toch wee mooi af tegen hen die Salman Rushdie nog steeds dood wilden hebben,
ook al zou hij zijn duivelse versen weer intrekken,

Zo staat er dat vrouwen niet meer van hun "sieraad" moeten tonen dan gebruikelijk is.
Steekt toch weer mooi af tegen hen die ze in ongebruikelijke zwarte zakken willen verpakken.

Het is maar waar je mee vergelijkt, :)

Je moet niet alle laster geloven die de moslims over Mohammed vertellen :twisted:
Ik wens u alle goeds
siger

Bericht door siger »

Cluny schreef:Waar zou Siger staan?
Achter Linda Bogaert of er tegenover?
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 39#p256339" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 54#p282754" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 05#p294205" onclick="window.open(this.href);return false;
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

Maar wat staat in de Bijbel, dat joden vervolgd moeten worden?
Ik zie steeds Koran tegenover Christenen. Is het niet juister Koran tegenover Bijbel te stellen?
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
siger

Bericht door siger »

Vilaine schreef:Maar wat staat in de Bijbel, dat joden vervolgd moeten worden?
Ik zie steeds Koran tegenover Christenen. Is het niet juister Koran tegenover Bijbel te stellen?
Als je een eindeloos gekrakeel wil kan het helpen. Maar in werkelijkheid is er geen wedijver tussen boeken waar iedereen mee slaat maar waarin niemand echt geinteresseerd is.

Ik ben er voor een samenleving op te bouwen, met normen die vertrekken van individuele vrijheid.

Mijn grootvader had een zeer hermeneutische methode met dikke boeken. Hij zaagde ze in twee, boorde er twee gaten in, deed er een touw door en hing ze naast het schijtgat in het schuurtje.
Wat staat er in de bijbel en de koran is voor mij niet de vraag maar: is er nog touw? En gaan we nu eens eindelijk onderzoeken hoe we van dit zootje ongeregeld een deftige seculiere samenleving kunnen maken?
pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter »

Mijn grootvader had een zeer hermeneutische methode met dikke boeken. Hij zaagde ze in twee, boorde er twee gaten in, deed er een touw door en hing ze naast het gat in de plank waar we ons in ontlastten.
Wat staat er in de bijbel en de koran is voor mij niet de vraag maar: is er nog touw? En gaan we nu eens eindelijk onderzoeken hoe we van dit zootje ongeregeld een deftige seculiere samenleving kunnen maken?
Mooi uitgelegd Siger! En lang geleden dat ik nog eens de hermeneutische cirkel zo mooi heb weten gebruiken. =D>
Plaats reactie