Definitie van een politicus.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Definitie van een politicus.

Bericht door HierEnNu »

Kennelijk vinden politici zelf ook dat het uit de hand is gelopen. Men gaat zelfs een stapje verder dan alleen maar beterschap beloven. Zal er echt werk gemaakt worden van een cultuur omslag?
NOS Nieuws gisteren, 17:58 schreef:
Kamer: toekomst rechtsstaat hangt af van terugwinnen vertrouwen

Geen van de partijen in de Tweede Kamer is optimistisch over de staat van de democratie, de rechtspraak en het oordeel dat burgers hebben over de overheid. Dat bleek tijdens het Kamerdebat over 'de staat van de rechtsstaat'.
ACOI-voorzitter Ineke van Gent is enthousiast en lijkt overtuigd dat er echt aan gewerkt zal worden.
NOS Nieuwsuur gisteren, 15:10 schreef:
Vanavond op tv: Bewindslieden mogen chats niet verwijderen'

VIDEO

Alle werkgerelateerde chatberichten van ministers, staatssecretarissen, bestuurders en hoge ambtenaren moeten worden opgeslagen. Dat adviseert het Adviescollege Openbaarheid en Informatiehuishouding (ACOI). Iedereen moet kunnen nagaan welke afwegingen de overheid maakt en het is belangrijk voor de geschiedschrijving, staat in het advies.

Het adviescollege werd ingesteld naar aanleiding van het Kamerdebat in mei vorig jaar over premier Mark Rutte die op grote schaal sms-berichten verwijderde van zijn mobiele telefoon. Dat had hij nooit mogen doen, constateerde de Inspectie Overheidsinformatie en Erfgoed in oktober al. Hoe staat het verder met de informatiehuishouding van de overheid? ACOI-voorzitter Ineke van Gent is te gast.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Ik vertrouw het niet zo, ik denk meer dat ze de bui zien hangen.

De regeringspartijen staan zwaar op verlies, maar de 'Oude' oppositie partijen profiteren hier niet van.
Men wil waarschijnlijk nieuwkomers de pas afsnijden.

PS.
Dat deze regering het beste met ons voor zou hebben is klinkklare onzin.
Dit is een kabinet dat zorgt voor de Grootgraaiers niet voor de rest.
Jumbo had een miljarden winst, waar dat vandaan komt zie je als je afrekent bij de kassa. :(
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Politici die de burgers [in dit gevoel de boeren] tot waanzin drijven!

Een minister die kennelijk zelf de EU regelgeving verkeerd uitlegd en daarmee de boeren volledig op het verkeerde been zet en dus toch geen uitstel voor afbouw mestderogatie.

Nederlandse boeren mochten van Landbouwminister Adema meer mest uitrijden dan boeren in andere Europese landen. Mis, blijkt nu: Nederland moet van de Europese Commissie per direct serieuze stappen zetten om de hoeveelheid uitgereden mest omlaag te krijgen.

Landbouwminister Adema had de boeren toegezegd dat de maatregelen voor de Nederlandse boeren pas na 1 januari 2024 zouden gelden, maar doordat Landbouwminister Adema een foute inschatting maakte bij de implementatie van de beschikking, geldt het uitstel voor Nederland niet meer.

Welke gevolgen trekt deze minister uit zijn fouten of
zijn de gevolgen nu weer 'gewoon' alleen voor de boeren?

En wat durft Landbouwminister Adema zoal verbaal uit te braken?

En het blijkt dat die inschatting niet goed uitpakt, de Europese Commissie zegt:
  • "Nee, die derogatiebeschikking zegt 1 januari 2023 en
    dat moet dus ook ingevoerd worden op 1 januari 2023
    ",
en dat betekent dat we nu de implementatie van de beschikking
niet op 1 januari 2024 in laten gaan maar op 1 maart '23,

Het is niet zo dat je vooraf toestemming gaat halen bij Brussel, zo werkt dat niet, zo werkt dat niet in Brussel, er komt een beschikking van Brussel, dan maak je een inschatting hoe je die beschikking het beste kunt implementeren en dat hebben we gedaan. Je kunt nu constateren dat die inschatting fout is geweest.

Bron: NOS Nieuwsuur Gisteren 21:30
NOS Nieuwsuur Gisteren 21:30 schreef:
Toch geen uitstel voor afbouw mestderogatie

VIDEO
Wat een gepruts! Hoezo
  • "hoe je die beschikking het beste kunt implementeren en
    dat hebben we gedaan
    "
:?: :?: :?:

Dat heb jij NIET gedaan Adema!
Jij hebt totaal geblunderd! Trek dan meteen het boete kleed aan, kruip diep door het stof en zoek vervolgens ander werk in plaats van jaren van je wachtgeld te gaan genieten. Ik ben benieuwd en ik verwacht:
  • "Sorry, het was niet goed,
    maar ik blijf zitten op het pluche,
    zodat ik het in de nabije toekomst beter kan doen:
    dat beloof ik!
    "

:mrgreen:
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

HierEnNu schreef: 22 jan 2023 08:13
    dat beloof ik!
    "

Ik denk niet dat het een fout was, maar gewoon boze opzet.
Boze opzet achteraf verkopen als een vergissing is ook een van de vele slechte eigenschappen die politici vaak hebben.

Dat het een fout was is eigenlijk niet mogelijk, daar hebben er vast veel te veel experts voor naar gekeken.
Maar ja als iemand zegt, dat hij het niet door had, bewijs dan maar eens het tegendeel.

Slechet zaak voor de al zo slechte naam die politici hebben.
Nu zijn de boeren boos en de mensen die voor een goed milieu gaan.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 22 jan 2023 11:18
HierEnNu schreef: 22 jan 2023 08:13
    dat beloof ik!
    "

Ik denk niet dat het een fout was, maar gewoon boze opzet.
Boze opzet achteraf verkopen als een vergissing is ook een van de vele slechte eigenschappen die politici vaak hebben.

Dat het een fout was is eigenlijk niet mogelijk, daar hebben er vast veel te veel experts voor naar gekeken.
Maar ja als iemand zegt, dat hij het niet door had, bewijs dan maar eens het tegendeel.

Slechet zaak voor de al zo slechte naam die politici hebben.
Nu zijn de boeren boos en de mensen die voor een goed milieu gaan.
Ik vrees dat je gelijk hebt en het bewijs daarvoor ligt op tafel:
de brief aan minister Adema van 19 december:
Een bestand op deze manier als bijlage toevoegen niet nuttig en dus overbodig, omdat het niet te lezen is en je al hebt verwezen naar je bron. Daarvoor is de quote code bedoeld.
Maar mischien was dit een vergissing, want dit is de eerste keer dat ik dit zie.

Tevens wil ik wijzen op de afbeeldingscode, die een fractie van de megapixels vraagt itt. een bijlage.

Code: Selecteer alles

[img]........[/img]
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

HierEnNu schreef: 22 jan 2023 08:13 Ik ben benieuwd en ik verwacht:
    dat beloof ik!
    "

Helaas krijg ik gelijk, al legde Adema zijn fout wel goed uit:
  • "We hadden de rust nodig om tot een oplossing te komen."

NOS Nieuws gisteren, 18:36 schreef:
Adema door het stof om onduidelijkheid mestbeleid, Kamer houdt vragen

Morgen krijgt het debat nog een staartje met een zogenoemd tweeminutendebat, waarin Kamerleden voorstellen kunnen indienen. Onder meer de motie van wantrouwen die de PVV heeft aangekondigd, komt daar aan bod. Het is niet de verwachting dat die motie het haalt, omdat daarvoor de steun van minstens een regeringspartij nodig is. Die zijn niet van plan Adema weg te sturen.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Eindelijk dacht ik:
  • "Hé, hé! Eindelijk!"
    • ***ZUCHT***
en vervolgens deed dat kolere ding niks! Waarna het echte zuchten kon beginnen ...

Bahbah, over falende overheid gesproken ...

NOS Nieuws woensdag, 11:57 schreef:
Klachten over ingewikkelde aanvraag noodfonds energie, 'echt aanfluiting'

Recente updates vereist voor app

Wie wel digitaal vaardig is, ervaart nog steeds een ingewikkelde procedure, zo ervoeren aanvragers. Zo kan de aanvraag enkel via een smartphone worden gedaan, via een app die gedownload moet worden.

En als het gaat om telefoons die draaien op het besturingssysteem Android, is een recente versie van het systeem vereist, zo liet de 47-jarige Jeroen weten aan de NOS. Hij kreeg op zijn tablet en telefoon de melding: "Uw Android OS is te oud", waarna de app werd gesloten.

<<< knip >>>

Een woordvoerder van het noodfonds zegt dat er gekeken wordt naar het aanbieden van een desktopversie, zodat mensen ook zonder smartphone een aanvraag kunnen doen. Verder raadt hij mensen aan hulp te zoeken bij mensen die ze vertrouwen als het te lastig voor ze is: "Schakel familie, vrienden of kennissen in.
Hulp zoeken bij mensen die ze vertrouwen als het te lastig voor ze is?
Schakel familie, vrienden of kennissen in?

Ruttes bureaucratie ten top, vermomt als:
  • 'Participatie Samenleving'
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Een beschouwing van Syp Wynia over de bedenkelijke invloed die Mark Rutte uitoefent over omgaan met de waarheid in de samenleving https://www.wyniasweek.nl/hoe-de-actiev ... e-haalden/

Het is mij ook al opgevallen hoe de uitdrukking 'ik heb er geen actieve herinnering aan' om zich heen grijpt.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

B.S. schreef: 15 feb 2023 15:18 Een beschouwing van Syp Wynia over de bedenkelijke invloed die Mark Rutte uitoefent over omgaan met de waarheid in de samenleving https://www.wyniasweek.nl/hoe-de-actiev ... e-haalden/

Het is mij ook al opgevallen hoe de uitdrukking 'ik heb er geen actieve herinnering aan' om zich heen grijpt.
Ik ken nog zo'n kreet:

"Ik herken me daar niet in."

PS.
Vrij vertaald:
''Jullie liegen over me!!!!"
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Deze politicus lijkt een behoorlijk corrumperende invloed te hebben in ell geval.
HierEnNu
Superposter

Commerciële politiek? Of gewoon corrupt?

Bericht door HierEnNu »

Ik lach daar wel mee,
maar zulks is dus kennelijk mogelijk in 'ons' Nederland en
dat is toch om te huilen?
De Avondshow met Arjen Lubach - 1 mrt 2023 schreef:
Is FvD een commercieel bedrijf? In onze nieuwe rubriek 'zendtijd voor commerciële partijen' onderzoeken we hoe partijen hun centjes verdienen.

VIDEO duurt 12 minuten:

HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

:^o Pinokkio Marcouch? :^o

Burgemeester Ahmed Marcouch zet zichzelf voor paal!
Hij verscheen heel trots als man van het gewone volk
inclusief bijbehorend geel hesje op Twitter:

Ahmed Marcouch op Twitter schreef:

Gelukkig nieuwjaar, Arnhem!
Ik hoop dat het voor u
goed begonnen is,
gezellig aan de ontbijttafel.

Zo sta je ’s nachts met
duizend Arnhemmers samen
langs de Rijn af te tellen en
alle vuurwerkvreugde
te delen ...
... en zo sta je ’s morgens op straat.

Wie herkent de :^o leugen? :^o

Och ja, ook Ahmed is een politicus ...
Hoogste tijd voor [vervanging van?]
jouw PR team Ahmed! 🤣
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Rereformed schreef: 23 dec 2022 12:56
axxyanus schreef: 22 dec 2022 12:17 Tja in dat geval krijgt het electoraat met die liegende en bedriegende politiekers toch de verkozenen die het verdient.
Nadat ik de openingspost las wilde ik hetzelfde opmerken. Ik woon in een ander land en 'liegende en bedriegende politici' zijn in mijn land nagenoeg afwezig en worden afgeserveerd wanneer ze daaraan schuldig maken. Indien politici in Nederland "langzaam[?] maar zeker[!] synoniem zijn geworden voor liegen en bedriegen", dan heeft dat volk dat aan zichzelf te danken.
Ik hoop van harte dat de opmerking zwaar overdreven was.
Hoe is zulks tegenwoordig gesteld bij jullie in Finland?
Nog steeds geen 'liegende en bedriegende politici' in jouw Finland?

Ik bedoel, het was uiteraard een hele switch naar rechts nadat Sanna Marin om moverende redenen uit de politiek stapte, althans, ze is nu een soort van heb ik begrepen, toch een stuk rechtser dan haar[?] 'Social Democratic Party of Finland' en ook niet meer echt IN de politiek maar meer een soort adviseur die politici adviseert hoe ze het beste kunnen acteren zonder 'de waarheid' uit de school te klappen indien zulks het beste uitkomt voor de partij en/of voor de eigen politieke carrière.

Onze MP Mark Rutte die altijd bezworen heeft geen ambitie te hebben om een politieke functie van internationale importantie te willen bekleden maar weer gewoon leerkracht te worden als hij uit de Nederlandse politiek stapt wordt naar [mijn!] verwachting de nieuwe Secretaris-generaal van de NAVO zodra Stoltenberg opstapt op 1 oktober 2024, of eerder als het lukt om in Nederland voor die tijd een nieuw kabinet te vormen. Kennelijk heeft Rutte er wel zin in, want laatst dreigde hij al dat 'zijn' gehele demissionaire kabinet op zou stappen als de motie aangenomen werd om de voor Oekraïne bestemde miljoenen euro's voor Nederland zelf besteed zouden worden, terwijl er duidelijk een meerderheid vóór die motie was. Nou ik het toch over liegen heb:
  • volgens mij sprak Rutte op dat moment de waarheid!
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

HierEnNu schreef: 06 feb 2024 16:10 Hoe is zulks tegenwoordig gesteld bij jullie in Finland?
Ik bedoel, het was uiteraard een hele switch naar rechts nadat Sanna Marin om moverende redenen uit de politiek stapte.
Je denkt toch niet serieus dat iets wat diep geworteld is in de cultuur met het wisselen van de wacht opeens verdwenen is? Je wil zeker Rereformed uit zijn winterlaap halen. :lol:
De huidige regering bestaat uit een coalitie van het Finse equivalent van VVD, PVV en ChristenUnie. Ze zijn bezig met het bezuinigen van 6-9 miljard en zullen bij de volgende verkiezingen om die reden wel weer goed verliezen, om het stokje weer aan Links over te geven.

Aanstaande zondag wordt de nieuwe president van Finland voor de komende zes jaar gekozen. Het zal waarschijnlijk Alexander Stubb worden, met een achtergrond van Kokoomus (VVD). De tegenkandidaat is Pekka Haavisto, iemand met een levenslange carrière van Groen-Links. De bekroning van de carrière van laatstgenoemde was het ondertekenen van het NAVO-verdrag.
Typerend voor de Finse politiek is er tussen de twee kandidaten politiek gezien weinig verschil. De Finse president gaat enkel over buitenlandse politiek voor zover die niet de EU-politiek is. Centraal staat altijd Rusland. En daarover zijn ze het net als alle andere Finnen met elkaar eens. Ze zijn ook allebei minister van buitenlandse zaken geweest, en zijn allebei getrouwd met een buitenlander.

Alexander Stubb spreekt vloeiend Fins, Zweeds, Engels, Frans en Duits. :shock: Hij kwam op Freethinker al in 2008 voorbij toen hij "per ongeluk" minister werd. Later werd hij premier.
Hier maakt hij een leuk grapje:
-"Ik heb een SMS bericht naar Jyrki (de premier) gestuurd: Ik doe mee aan het satirische populaire TV-programma Putous!".
-"O, wacht, ik krijg net een bericht terug".
-"Nou, wat zegt ie?"
-"Schrijf meteen ook je verzoek om af te treden".
Born OK the first time
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Rereformed schreef: 07 feb 2024 05:13
HierEnNu schreef: 06 feb 2024 16:10 Hoe is zulks tegenwoordig gesteld bij jullie in Finland?
Ik bedoel, het was uiteraard een hele switch naar rechts nadat Sanna Marin om moverende redenen uit de politiek stapte.
Je denkt toch niet serieus dat iets wat diep geworteld is in de cultuur met het wisselen van de wacht opeens verdwenen is? Je wil zeker Rereformed uit zijn winterlaap halen. :lol:
:lol:

Ojeetje, betrapt! Nee, maar ik miste eerlijk gezegd wel jouw heldere reacties, dat wel ja!

Hier zetten boeren de snelwegen in brand met asbest[!] en valt de regering vanwege meningsverschillen over immigratie, waarna extreem rechts de grootste partij wordt en samen met de boerenpartij onbetaalbare en onuitvoerbare plannen poneert op basis waarvan ze willen gaan regeren, maar bij jullie in Finland pakt links en rechts samen het meest dreigende probleem Rusland zonder veel dralen aan en sluiten de grenzen vanwege de immigranten die Rusland jullie grenzen over probeert te dwingen om bij jullie de boel te destabiliseren.

Vanuit hoog militair niveau wordt hier voortdurend gewaarschuwd dat we ons als land moeten voorbereiden op het ergste en ondertussen is men bezig om een regering proberen te vormen met de PVV erin ... en het lijkt meer op poppenkast dan formatie.
Ik ben ernstig jaloers op jullie politici!
Plaats reactie