Definitie van een politicus.

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Definitie van een politicus.

Bericht door HierEnNu »

Het is natuurlijk om te huilen, maar ik moet er toch mee lachen.

De definitie van een 'willekeurige' :D Nederlands politicus:
Iemand die geen actieve herinnering heeft
aan wat hij zelf nog geen week geleden heeft uitgespookt,
maar vervolgens wel zijn excuses aanbiedt
voor hetgeen anderen 100 jaar geleden misdeden.
Politiek bedrijven is langzaam[?] maar zeker[!] synoniem aan het worden voor liegen en bedriegen. Maar zou een politicus of een politieke partij die zo veel als mogelijk[!] daadwerkelijk 'gewoon' de waarheid spreekt en zulks ook nadrukkelijk uitdraagt in diens verkiezingsprogramma, ook maar enige kans maken om een substantieel electoraat aan zich te binden?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
axxyanus
Moderator

Re: Definitie van een politicus.

Bericht door axxyanus »

HierEnNu schreef: 22 dec 2022 11:58 Het is natuurlijk om te huilen, maar ik moet er toch mee lachen.

De definitie van een 'willekeurige' :D Nederlands politicus:
Iemand die geen actieve herinnering heeft
aan wat hij zelf nog geen week geleden heeft uitgespookt,
maar vervolgens wel zijn excuses aanbiedt
voor hetgeen anderen 100 jaar geleden misdeden.
Politiek bedrijven is langzaam[?] maar zeker[!] synoniem aan het worden voor liegen en bedriegen.
Was het vroeger dan zo anders?
HierEnNu schreef: 22 dec 2022 11:58Maar zou een politicus of een politieke partij die zo veel als mogelijk[!] daadwerkelijk 'gewoon' de waarheid spreekt en zulks ook nadrukkelijk uitdraagt in diens verkiezingsprogramma, ook maar enige kans maken om een substantieel electoraat aan zich te binden?
Tja in dat geval krijgt het electoraat met die liegende en bedriegende politiekers toch de verkozenen die het verdient.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

axxyanus schreef: 22 dec 2022 12:17 Tja in dat geval krijgt het electoraat met die liegende en bedriegende politiekers toch de verkozenen die het verdient.
Nadat ik de openingspost las wilde ik hetzelfde opmerken. Ik woon in een ander land en 'liegende en bedriegende politici' zijn in mijn land nagenoeg afwezig en worden afgeserveerd wanneer ze daaraan schuldig maken. Indien politici in Nederland "langzaam[?] maar zeker[!] synoniem zijn geworden voor liegen en bedriegen", dan heeft dat volk dat aan zichzelf te danken.
Ik hoop van harte dat de opmerking zwaar overdreven was.
Born OK the first time
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

We zien dat leugens t ver kunnen schoppen. Onze minister president blijkt een zeer selectief geheugen te hebben en blijft er mee wegkomen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Rereformed: premier Mark Rutte is een problematisch figuur . Het lijkt hem uiteindelijk niet uit te maken met wie hij regeert, hij verslindt vrijwel al zijn coalitie- en gedoogpartners, weet bijna altijd weg te duiken bij crises en Nederland weet maar niet van hem af te komen, mede doordat zijn huidige coalitiepartners vorig niet durfden door te bijten bij ďè kans om hem weg te sturen.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

B.S. schreef: 23 dec 2022 13:34 Rereformed: premier Mark Rutte is een problematisch figuur . Het lijkt hem uiteindelijk niet uit te maken met wie hij regeert.
Dat noemt men in Finland consensuspolitiek, en dat is een teken van een gezonde democratie, een land waar de tegenstellingen niet al te groot zijn. Wees er blij mee in zo'n land te wonen! :D
hij verslindt vrijwel al zijn coalitie- en gedoogpartners
Is dat niet het kenmerk van een doorgewinterd oftewel bekwaam politicus?
weet bijna altijd weg te duiken bij crises en Nederland weet maar niet van hem af te komen, mede doordat zijn huidige coalitiepartners vorig niet durfden door te bijten bij dè kans om hem weg te sturen.
Over het eerste kan ik niets zeggen, maar je tweede opmerking geeft de indruk dat er geen oppositieleiders van formaat zijn.

Nederland heeft voor zover ik het van opzij gevolgd heb vanaf dat ik er nog woonde (Den Uyl en van Agt) altijd premiers die een lange tijd zitten. Dat is typisch wat Nederlanders blijkbaar graag willen.
Als buitenlander zou ik zeggen dat het een teken is van een stabiel land, oftewel iets positiefs.
Born OK the first time
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Ik heb het even gegoogled. Ik snap het nu beter. :idea: Rutte zit al meer dan twaalf jaar!! Dat begint inderdaad wel vreemd te worden.
Born OK the first time
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Dat er op dit moment in Nederland geen oppositieleiders van formaat zijn is zeker waar.
Het CDA en de PvdA, traditioneel de meest dominerende politieke partijen, zijn geen schim meer van wat ze ooit waren.

Dat Rutte een behendig politicus is staat buiten kijf.
Zijn plooibaarheid valt inmiddels echter wel heel erg op.
Hij zit nu met verve allerlei corrigerend beleid te maken waarvan een groot deel voortkomt uit eerder beleid van zijn eigen eerdere kabinetten.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ik me af, wie er gekozen zou worden als we de formateur/minister president zouden kiezen via "Bucklin voting".
Zou Rutte dan misschien toch winnen. Hoezeer elkeen ook op hem pleegt te kankeren?
Ik wens u alle goeds
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Daar dit systeem bedoelt lijkt de veiligste kandidaat verkozen te krijgen zou dat dan wel gebeuren ja.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

B.S. schreef: 23 dec 2022 19:38 Dat er op dit moment in Nederland geen oppositieleiders van formaat zijn is zeker waar.
Het CDA en de PvdA, traditioneel de meest dominerende politieke partijen, zijn geen schim meer van wat ze ooit waren.

Dat Rutte een behendig politicus is staat buiten kijf.
Zijn plooibaarheid valt inmiddels echter wel heel erg op.
Hij zit nu met verve allerlei corrigerend beleid te maken waarvan een groot deel voortkomt uit eerder beleid van zijn eigen eerdere kabinetten.
Rutte is lang niet zo behendig als het lijkt hij heeft andere eigenschappen.

Hij kent het begrip moraal niet en liegt er dan ook systimatisch op los.
Hij heeft geen schaamte, als hij op de zoveelste leugen wordt betrapt, haalt hij daar alleen maar de schouders over op.
Hij is totaal dis-loyaal, hij offert iedereen op als het hem uitkomt, zonder daar maar zelfs spijt over te voelen.
Dit zit in deze persoon, ook toen hij stukken lager in de parij stond loog hij er vaak schaamteloos op los.

Dat schaamteloos liegen is denk ik zijn kracht:
hij houdt een leugen vol ook al weet hij dat de anderen weten dat hij staat te liegen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
MZP
Forum fan

Bericht door MZP »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 24 dec 2022 10:30 hij houdt een leugen vol ook al weet hij dat de anderen weten dat hij staat te liegen.
T is een bali-phasmida-phylliidae-expialidocious !

Sorrysorrysorry..., maar t moest r -echt- ff uit...
* happens
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Rutte heeft ook de Nederlandse taal vervuild met zijn 'daar heb ik geen actieve herinnering aan'. Begint een gevleugelde uitdrukking te worden, net weer gehoord, naast me.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

B.S. schreef: 24 dec 2022 17:29 Rutte heeft ook de Nederlandse taal vervuild met zijn 'daar heb ik geen actieve herinnering aan'. Begint een gevleugelde uitdrukking te worden, net weer gehoord, naast me.
Er bestaat nog zo'n uitdrukking: "Ik herken me daar niet in."

Dit is niets anders dan een nette vorm voor: 'Je liegt over mij".
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

B.S. schreef: 24 dec 2022 03:11 Daar dit systeem bedoelt lijkt de veiligste kandidaat verkozen te krijgen zou dat dan wel gebeuren ja.
Het is niet zozeer de veiligste kandidaat, als wel de kandidaat die bij tenminste de helft van de kiezers minder wantrouwen (en dus meer vertrouwn ) geniet als een van de andere kandidaten. Of dat een "veilige" kandidaat is, kan men betwijfelen. Ook of Rutte een "veilige" kandidaat is, is maar zeer de vraag. Het is maar wat je met "veilig" bedoelt, en dat hangt weer af van welke "gevaren" je ziet.
Ik wens u alle goeds
Plaats reactie