stemmen?
Moderator: Moderators
stemmen?
Je komt als klein kind op het schoolplein en je stroopwafel wordt door 2 grote jongens afgepakt. Ze gooien het over je hoofd heen, zodat je er net niet bij kan. Je gaat smeken om hem terug te krijgen, maar ze geven hem niet. Je stroopwafel wordt steeds net zo hoog ge gooid dat je er niet bijkunt.
Vele jaren later: Politici met een groot leger en politiemacht achter zich pakken je inkomen af. Als je niet akkoord gaat, wordt je door ze in de gevangenis gesmeten. De politici gooien je inkomen over je hoofd heen heen en weer, zodat je er net niet bijkan. Wel voeren ze een mascarade op die stemmen heet. Daarbij gaat het om de illusie nog iets van controle over je inkomen terug te krijgen, zodat je nog een beetje het idee hebt dat het besteed wordt, waaraan jij het graag had willen besteden.
Ga niet mee in de vernedering van smeken om je lunchpakket terug te krijgen. Leef met trots en eergevoel.
http://nl.youtube.com/watch?v=igbBItLemsM
Vele jaren later: Politici met een groot leger en politiemacht achter zich pakken je inkomen af. Als je niet akkoord gaat, wordt je door ze in de gevangenis gesmeten. De politici gooien je inkomen over je hoofd heen heen en weer, zodat je er net niet bijkan. Wel voeren ze een mascarade op die stemmen heet. Daarbij gaat het om de illusie nog iets van controle over je inkomen terug te krijgen, zodat je nog een beetje het idee hebt dat het besteed wordt, waaraan jij het graag had willen besteden.
Ga niet mee in de vernedering van smeken om je lunchpakket terug te krijgen. Leef met trots en eergevoel.
Dit, pcrs, is de plek waar jij je evangelie voorlopig mag verkondigen. Het is ook de plek waartoe jij je zult moeten beperken, wat betreft dit onderwerp. Je hebt geen constructieve wijze van debateren. Als het je niet aanstaat, dan ga je maar ergens anders naar toe! Dudelijk?
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Sorry Devious,Devious schreef:Dit, pcrs, is de plek waar jij je evangelie voorlopig mag verkondigen. Het is ook de plek waartoe jij je zult moeten beperken, wat betreft dit onderwerp. Je hebt geen constructieve wijze van debateren. Als het je niet aanstaat, dan ga je maar ergens anders naar toe! Dudelijk?
Kun je me uitleggen wat er volgens jou mis is met mijn post en hoe jij een construktieve manier van discussieeren definieert? Ik neem aan dat je niet zomaar een mening uit de lucht grijpt.
Pcrs: volgens mij gaat je analogie tussen schoolpleinpestkoppen en de overheid op twee punten mank.
1. Twee jongens die mijn stroopwafel over mijn hoofd heen en weer gooien, doen dat om mij te pesten en te vernederen: ze betalen van die stroopwafel niet het schoolgebouw, de lerarensalarissen, de wegen om naar school te komen, de boeken, etc. etc.
2. Je zegt heel kort iets over stemmen, en dat dit een farce is, maar je bewijst dat punt nergens. Politici hebben echter programma's en sommige van die politici geven aan de belastingen drastisch omlaag te willen schroeven, en overheidsuitgaven te willen beperken. Als voldoende mensen daarop stemmen, kunnen die politici deze maatregelen uitvoeren.
Indien er geen politicus is die er zo over denkt als jij wil, kun je zelf een partij oprichten. Indien je genoeg mensen kan overtuigen van jouw ideeen, krijg je politieke invloed en kun je de maatschappelijke werkelijkheid veranderen.
Tegen pestkoppen op het schoolplein haal je echter niets uit, tenzij dan met geweld. Of er moet een schoolmeester in de buurt zijn, maar die fungeert dan als een soort ongekozen overheid, toch?
Wat heb je op deze drie tegenargumenten in te brengen?
1. Twee jongens die mijn stroopwafel over mijn hoofd heen en weer gooien, doen dat om mij te pesten en te vernederen: ze betalen van die stroopwafel niet het schoolgebouw, de lerarensalarissen, de wegen om naar school te komen, de boeken, etc. etc.
2. Je zegt heel kort iets over stemmen, en dat dit een farce is, maar je bewijst dat punt nergens. Politici hebben echter programma's en sommige van die politici geven aan de belastingen drastisch omlaag te willen schroeven, en overheidsuitgaven te willen beperken. Als voldoende mensen daarop stemmen, kunnen die politici deze maatregelen uitvoeren.
Indien er geen politicus is die er zo over denkt als jij wil, kun je zelf een partij oprichten. Indien je genoeg mensen kan overtuigen van jouw ideeen, krijg je politieke invloed en kun je de maatschappelijke werkelijkheid veranderen.
Tegen pestkoppen op het schoolplein haal je echter niets uit, tenzij dan met geweld. Of er moet een schoolmeester in de buurt zijn, maar die fungeert dan als een soort ongekozen overheid, toch?
Wat heb je op deze drie tegenargumenten in te brengen?
Pcrs: Ik baseer me op dat rare klachtentopic van jou.
En op deze klacht http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 984#147984
Je kunt niet zomaar allerlei mensen gaan negeren omdat ze een andere mening hebben dan jij. Indien je daar niet tegenkunt moet je maar een ander forum zoeken.
Je kunt niet zomaar allerlei mensen gaan negeren omdat ze een andere mening hebben dan jij. Indien je daar niet tegenkunt moet je maar een ander forum zoeken.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Re: stemmen?
1.Ga lekker uithuilen over het feit dat een sterkere macht je stroopwafels heeft gepikt. Vooral bij je ouders want die hebben door het belastingstelsel geld om nieuwe te kopen!pcrs schreef:Je komt als klein kind op het schoolplein en je stroopwafel wordt door 2 grote jongens afgepakt. Ze gooien het over je hoofd heen, zodat je er net niet bij kan. Je gaat smeken om hem terug te krijgen, maar ze geven hem niet. Je stroopwafel wordt steeds net zo hoog ge gooid dat je er niet bijkunt.
2. Begin een eigen politieke partij waar niemand belasting hoeft te betalen. En natuurlijk het bedrijfsleven ook niet!
3. Ga lekker emigreren, vooral naar een land waar de belastingengen en sociale voorzieningen beter geregeld zijn dan hier! (Welk land is dat?)
Succes!
PS, vergeet niet dat waar je ook heengaat, je altijd jezelf meeneemt!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Is 'raar' het argument waarop deze beslissing neemt? Dus het is niet onjuist dat de genoemde heren geweld tegen mij propageren als ik het niet met ze eens ben, maar het is een rare probleem van mit? Terwijl mij nog steeds niet uitgelegd is hoe de regels nu in elkaar zittenDevious schreef:Pcrs: Ik baseer me op dat rare klachtentopic van jou.
Ik heb hier een argumentatie gegeven waarom ik denk dat een discussie met siger, theoloog en erik geen discussie is.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 6&start=15
Laat me gerust weten als je liever hebt dat ik wegblijf om de rust hier niet te verstoren met nadenken volgens principes. Waarom laten we de mensen er niet over stemmen? Bijna allemaal voorstanders van democratie toch?
Opmerkelijk dat hier ook weer onbeschoft en beledigend op de man gespeeld wordt, zonder onderbouwde argumenten te gebruiken en zelf leugens te gebruiken. Kennelijk allemaal toegstaan, zolang je maar niet in pricipes denkt.lost and not found yet! schreef: 1.Ga lekker uithuilen over het feit dat een sterkere macht je stroopwafels heeft gepikt. Vooral bij je ouders want die hebben door het belastingstelsel geld om nieuwe te kopen!
2. Begin een eigen politieke partij waar niemand belasting hoeft te betalen. En natuurlijk het bedrijfsleven ook niet!
3. Ga lekker emigreren, vooral naar een land waar de belastingengen en sociale voorzieningen beter geregeld zijn dan hier! (Welk land is dat?)
- Bevlogen
@ pcrs,
Betaal jij 100% belasting dan? Als al je stroopwafels gepikt worden? Ik kan heel relaxed leven van het geld wat ik verdien en betaal met plezier (nou ben ik niet eerlijk) mijn belastingen. Misschien ben ik dom maar wat is je punt? Kun je dit voor mij wat beter uitleggen?
Betaal jij 100% belasting dan? Als al je stroopwafels gepikt worden? Ik kan heel relaxed leven van het geld wat ik verdien en betaal met plezier (nou ben ik niet eerlijk) mijn belastingen. Misschien ben ik dom maar wat is je punt? Kun je dit voor mij wat beter uitleggen?
We will dance again!
- Bevlogen
Sorry, wat voor leugens??pcrs schreef:Opmerkelijk dat hier ook weer onbeschoft en beledigend op de man gespeeld wordt, zonder onderbouwde argumenten te gebruiken en zelf leugens te gebruiken. Kennelijk allemaal toegstaan, zolang je maar niet in pricipes denkt.lost and not found yet! schreef: 1.Ga lekker uithuilen over het feit dat een sterkere macht je stroopwafels heeft gepikt. Vooral bij je ouders want die hebben door het belastingstelsel geld om nieuwe te kopen!
We will dance again!
..
Alweer die pathos, voor zelfbeklag zijn er wel andere fora. Ga dan maar gewoon weg, daar durf ik dan best eerlijk genoeg in te zijn. Zoek je doel en inhoud dan maar ergens anders.pcrs schreef: Laat me gerust weten als je liever hebt dat ik wegblijf om de rust hier niet te verstoren met nadenken volgens principes. Waarom laten we de mensen er niet over stemmen? Bijna allemaal voorstanders van democratie toch?
God is enkel een gedachte experiment..epic fail.
- Bevlogen
Zou je zo goed willen zijn aan te wijzen waar Siger, Socratoteles of ikzelf geweld tegen jou hebben gepropageerd omdat jij het niet met ons eens bent? Of omdat jij van mening bent dat je geen belasting zou moeten hoeven te betalen?pcrs schreef:Dus het is niet onjuist dat de genoemde heren geweld tegen mij propageren als ik het niet met ze eens ben
Ik heb dat laatste trouwens hier al eerder uitgelegd. Je hebt verzuimd daar op te reageren. Toch herhaal je nu dezelfde onwaarheid.
Wat is je definitie van diefstal?lost and not found yet! schreef:@ pcrs,
Als een maffiabende de helft van het inkomen van een restauranthouder afpakt, noem je het dan geen diefstal, omdat het geen 100% is?
Is het belangrijk of de srestauranthouder nog kan leven van wat hij mag houden? Of dat hij er relaxed van kan leven? Of waar de maffia bende het geld aan uitgeeft? Of zeg je tegen de restauranthouder:je kan toch emigreren naar een andere wijk, met ander maffia?
Je mag van mij best een andere definitie van diefstal geven dan die ik heb, laat maar horen. Ik heb alleen als regel dat die logisch consistent moet zijn, omdat ik nogal een fan ben van de wetenschappelijke methode. Maar zelfs daar hoef je geen fan van te zijn, maar het is wel zo dat zonder een basis waar je het over eens bent, je geen methode hebt om uit te vinden wie er gelijk heeft.
lost and not found yet! schreef: 1.Ga lekker uithuilen over het feit dat een sterkere macht je stroopwafels heeft gepikt. Vooral bij je ouders want die hebben door het belastingstelsel geld om nieuwe te kopen!
Mijn ouders hebben hier A, niets mee van doen, dus ik vraag me uberhaupt af waarom ik met dit soort moddersmijters in discussie ga en B hadden zonder belastingstelsel best een stroopwafel voor me kunnen kopen.lost and not found yet! schreef:Sorry, wat voor leugens??