cymric schreef:   Aan alle leden van het Nadarwinforum: het forum is niet meer.
Het is gehackt... En de teksten, foto's en het allah-akbarachtige muziekje in het handelsmerk van de heaker laten weinig twijfel bestaan over zijn motief...
Tot mijn spijt moet ik u meedelen dat Thomas en ik niet van zins zijn het forum voort te zetten. 
Hier wordt ik niet vrolijk van. Helemaal niet als ik bedenk dat ergens de pleitbezorgers van het bijgeloof zich zitten te verkneukelen. Ik weet niet hoe moeilijk het is om een forum of een website te hacken, en of je überhaupt kunt voorkomen dat het gebeurt. N-rico houdt de forumsoftware goed up to date (na een waarschuwing van Chromis. Bedankt! 

, en als je meer tips hebt of foutjes ziet dan horen we het graag. (per PB, je weet maar nooit wie er meeleest). 
Vooral het idee dat de pleitbezorgers van het bijgeloof allahu-ackbar muziekjes of Gospelmuziekjes op je site kunnen zetten, met de daarbij behorende propaganda, daar wordt ik niet blij van. 
Aan de andere kant voel ik mij gesterkt, want deze pleitbezorgers van bijgeloof; deze verspreiders van pseudowetenschap kunnen het niet winnen met argumenten, en daarom kiezen ze voor deze vorm van terrorisme; het snoeren van de mond van je tegenstander.
Ik hoop niet dat het ze lukt om het hier te flikken, maar als het gebeurt dan zullen we met twee keer zoveel vuur terugkomen.
Daarnaast kwamen we er ook achter wat voor een ondankbare taak het is om een forum te leiden, zeker met zo'n beladen onderwerp als evolutie en creationisme. De conflicten die er zijn geweest zijn, althans voor mij, erg demoraliserend geweest, daar ik iedereen tevreden wilde houden en dan dikwijls niet wist wat ik moest doen waarneer de spanningen opliepen tussen de forumbezoekers. Het was ook moeilijk om te bepalen waarneer ik me moest gedragen als administrator (als forumleider) en waarneer als discussiegenoot (als gelijke). 
Dit begrijp ik heel goed. Ik heb het hier een maand geleden ook nog moeilijk mee gehad. Je kunt niet iedereen tevreden houden; dat heb ik wel geleerd.  niet iedereen is daar geschikt voor. Hoewel ik het heel jammer vind dat Tim met het forum stopt (hoewel ik de laatste tijd niet veel actief was), heb ik er wel begrip voor. Ik hoop dat de site online blijft.
Vriendelijke groet..