Dat is een beetje het "probleem" wat heksen tegenwoordig hebben..een paar dingen zijn door de "wetenschap" overgenomen en vervolgens doen ze alsof het door hun uitgevonden is. en erger nog ze doen alsof je er alles vanaf wetenKitty schreef:Ik zie in dit alles meer een psychologische werking dan dat ik er magie in zie.
Als je postitief tegenover iets staat is je kans op succes nu eenmaal groter dan wanneer je er bij voorbaat vanuit gaat dat iets toch niet zal gaan lukken. En zaken van je afschrijven om er los van te komen, of bijvoorbeeld opschrijven en verbranden kan zeker werken, maar dat is geen magie, dat is gewoon een psychologisch trucje.
Het is weldegelijk magie, net zoals de placebo werking waar in wetenschappelijk onderzoek rekening mee gehouden wordt OOK (een vorm van) magie is.
Je kan met magie namelijk ook dingen buiten jezelf veranderen, maar dat is een stuk moeilijker en vergt vrij veel studie. Dat kan ik je dus niet als "experimentje" even laten doen. Bovendien is het gevaarlijk als je niet weet waar je mee bezig bent.
Overigens geloof ik niet in psychologie, daar heb ik tijdens een assesment een heel intressante discussie met een psycholoog over gehad.
Het enige wat in psychologie echt werkt is het menselijk contact. en daar is weer magie aan het werk.
Het uitpluizen van iemand's karakter door middel van een test vind ik nogsteeds koffiedik kijken, mensen zijn veel ingewikkelder dan dat.
Hoewel ik het meestal wel lollig vind, de laatste keer kreeg ik te horen dat hij het idee had dat ik hem beter doorzag dan andersom ( hij moest eens weten )