Elke medicus die zijn beroep misbruikt wordt uit het ambt gegooid!
Dus, conclusie, geen enkele medici schendt de rechten van de mens...of hij is/wordt uit zijn ambt gezet en dus geen medicus meer...waardoor dus geen enkele van de over gebleven medici de rechten van de mens schendt.
Het verschil zit hem dus in de interpretatie!
Jij wilt per sé een symptomatisch medisch probleem zien.
Ik zie dat dit probleem symptomatisch niet bestaat!
En wat betreft het abortus voorbeeld...
Bij abortus en euthanasie worden afwegingen gemaakt! Jij vindt dat de rechten van de foetus geschonden worden. Er zijn vele legale redenen voor abortus. Eén van de Spaanse redenen was en is de geestelijke gezondheid van de moeder. Hier wordt gebruik van gemaakt c.q. misbruik van gemaakt. Het is dus niet illegaal maar een loophole die gebruikt c.q. misbruikt wordt.
Dit kan op verschillende manieren worden opgelost, bijvoorbeeld door de geestgesteldheid van de aborterende moeder door een onafhankelijke medische commissie te laten onderzoeken i.p.v. deze beslissing af te laten hangen van de abortus kliniek. En mogelijk zijn er nog andere oplossingen...
Maaar nee! Ik vind deze gemoemde abortus kliniek geen goed voorbeeld als voorbeeld van het schenden van de mensenrechten!
Maar ja...als je onder
alle omstandigheden tegen abortus bent dan vindt
jij persoonlijk dit natuurlijk wel een schending van de mensenrechten! Maar gelukkig bepaal jij niet persoonlijk wat wel of niet kan! In dat geval zou
jij immers een soort Mengele zijn! En ik neem aan dat je dit niet bedoeld of wenst te worden!?!
MvG, Wim.