De oorzaak van jouw kotsziekte moet worden gezocht in de ijdeltuiterigheid die gebed is in het egoistische dierlijke instinct!Johanan schreef:Lieve jongen of meisje,Primaat schreef: Ik moet hier werkelijk van kotsen. Ik heb het niet zo op religie en hou me dan vaak buiten dit soort discussies maar dit slaat echt alles.
Je moet voor je zelf praten. Ik voel me niet beter dan andere dieren of mensen. Dieren zijn er niet voor ons, zij zijn met ons of anders gezegd wij zijn met hun want zij waren er eerder in vele gevallen. Vele dieren worden verdrongen uit hun leef gebied alleen maar om ruimte te maken voor menselijke behoeften.
G.d staat niet ter discussie want die bestaat niet. Dat wij denken het verst geëvolueerd te zijn betekent nog niet dat het zo is. De mens is de enige walgelijke diersoort op deze planeet. De enige die zichzelf en alles om zich heen vernietigd enkel en alleen uit eigenbelang.
Frapant vind ik het wel dat in verhouding meer geloviggen zo over dieren denken dan niet geloviggen. Dat zegt wel iets over de religie niet?
(Want dat zul je best wel zijn)
Weet je waar ik van kotsen moet?
Van jouw onderschrift.
Mvg Johanan
P.S. Ik denk dat ik mijn tijd elders ga benutten. Ik heb hier geen zin meer in. Gods zegen.
Het kost veel kracht en moed om het te onderkennen en te overwinnen!
Véél moed omdat die overwinning je het hiernamaals zal kosten!
Maar het mens-zijn zal opleveren!
Bewust levend in je levenstijd!
Verlaat dat paradijs van dierlijk onbewust-zijn!
Eet die appel, en ga aan het werk als 'bewust' mens die daardoor zijn toekomst kent!
Heb de moed om een mens te zijn die zijn (gekregen) ratio durft te gebruiken! haha
En dan niet alleen om te bedenken hoe je het beste je omgeving op kunt eten!
Maar óók om jezelf af te vragen, Hebben ik, en mijn naasten, ons niet een tikkie te veel
vermenigvuldigd?
Te veel geluisterd naar onze instincten en een god die ons over het bolletje aait, al fluisterend, "Toemaar, toemaar?"
Nooit eens een snel onderdrukte gedachte gehad dat 'god' en de menselijke instincten een onlosmakelijke twee-eenheid zijn, misschien?
groet fbs33