Nee, ik heb het nooit over een datum gehad. Ik heb je er enkel op gewezen dat het NT een tiental malen laat weten dat de wederkomst spoedig, binnenkort, en na korte, korte tijd zal plaatsvinden. Misschien ben je de passages weer vergeten, hier staan ze nog een keer op een rijtje: http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 35#p503035" onclick="window.open(this.href);return false;Fundi schreef:Jij blijft maar op het bepalen van een datum hangen, terwijl dat de kern niet is waar het om gaat. Die datum (of welke datum dan ook) is onbelangrijk!
Ontdoe jezelf toch eens van dat "einde van de wereld voorspellen syndroom". Het gaat niet om een datum, het gaat er om dat Israël zich bekeerd!
Valse profetieën onder het vloerkleed proberen te vegen door ze onbelangrijk te noemen en de aandacht op andere zaken te richten is uiteraard een begrijpelijke werkwijze voor iemand die zijn geloof koste wat kost wenst te behouden, maar voor ieder ander bevestig je er enkel je doofheid en blindheid mee.
Deze redenatie kan echt geen steek houden, want dan zou God de bijbelschrijvers niet inspireren tot profetieën waarin een spoedige wederkomst aangekondigd wordt.Fundi schreef:Neen, dat is het niet. God weet welke keuze men zal maken, Hij weet waar het op uit zal lopen. Er is geen andere kans dan dat uiteindelijk zal blijken dat het precies zo liep als de profetie aankondigde.Je negeert wat ik je aanzei: dat profetieën wel of niet uitkomen naar gelang onze vrije wil beslist staat gelijk aan een profetie tot een holle klank maken.
Je kunt daar tot in het oneindige over schrijven, maar zult er echt niets aan kunnen veranderen dat tien profetieën die een spoedige wederkomst aankondigen nooit meer vervuld kunnen worden aangezien de tijd van het 'spoedig' allang is voorbij is. Enkel een warhoofd ontkent dit.Fundi schreef:Bleh, daar heb ik al een paar keer over geschreven. Zoek maar terug.Hoe is het toch mogelijk dat je het presteert in zowat elke zin onzin te schrijven? Een profetie van een spoedige wederkomst kan per definitie nooit vervuld worden wanneer de tijd van het 'spoedig' allang is vervlogen.
Fundi schreef:Jij zit/blijft blijkbaar erg in de knoop over profetie (en dan vooral de datum van de wederkomst). Voor mij is dat een onderwerp dat me eigenlijk vrij weinig bezighoudt.
Nu ik je heb laten zien dat je gehele geloof in diggelen valt vanwege de serie valse profetieën die ik onder je neus hebt geschoven zal het je vanaf nu echter wel achtervolgen.

Overigens, mij in de knoop laten zitten en beschuldigen van fixatie op een datum is de zoveelse onzin die je spuit, maar ga vooral door met het negeren van alles wat je aangezegd wordt, LANFY met zijn borrelnootjes geniet er vast van.