Deelnemer en diens bijdrage gewist?

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Samante
Ervaren pen

Deelnemer en diens bijdrage gewist?

Bericht door Samante »

Ik zag vanmiddag een nieuwe deelnemer (rere) en die had een bericht geplaatst over Krishna, in het engels.

Toen ik het nog eens wilde lezen bleek het bericht weg en ook is rere niet meer de nieuwste deelnemer en lijkt zijn/haar account te zijn gewist.

Hoe zit dat?
Albert Einstein: "Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal."
Maria
Moderator

Re: Deelnemer en diens bijdrage gewist?

Bericht door Maria »

Een ellenlange verhaal van een nieuw account in het Engels ter promoting van Krishna, zonder enige verdere introductie waarom hij op een Nederlands vrijdenkers forum zijn bericht plaatst, wordt beschouwd als spam.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Samante
Ervaren pen

Bericht door Samante »

Misschien was ik met een reactie bezig op dat Krishnaverhaal.
Er is ook geen vraag gesteld aan die nieuwe deelnemer of hij het verder wilde toelichten.
Kennelijk is er direct besloten: spam dus weg ermee en die nieuwe deelnemer ook weg.

Dat een schoenenverkoper met zijn spam wordt verwijderd vind ik prima, maar dit is iemand met een geloof. Kennelijk mag dat ook niet meer.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Misschien de reactie van Bonjour, die vroeg om nadere uitleg niet gezien?

Als ik op een forum lid wordt en direct zo'n soort topic plaats, dan zit ik te wachten op antwoord.
Dan reageer ik direct op zo'n vraag.
Niet deze inzender.

Komt er dan niet snel een reactie, dan hoef je dat ook niet meer te verwachten.
Dan zal de nood niet zo hoog zijn en zien we dat niet alleen als spam maar ook nog eens een hit en run.
Dan kunnen we dat hier ook heel snel beslissen.
Zie Forumregels a9
A9 :: Reclame (spam) kan een onmiddellijke ban betekenen. En dat kan divers zijn dus naast schoenverkopers zijn we ook niet gecharmeerd van verkopers van religieuze lectuur of mensen die lukraak evangelisch getinte teksten plaatsen zonder overleg en verdere eigen inbreng.

PS:
Deze beslissing is niet eenzijdig genomen.
Samante
Ervaren pen

Bericht door Samante »

Maria schreef:Misschien de reactie van Bonjour, die vroeg om nadere uitleg niet gezien?
Nee niet gezien. Maar het onderwerp heeft er niet lang opgestaan al met al.
Maria schreef: Als ik op een forum lid wordt en direct zo'n soort topic plaats, dan zit ik te wachten op antwoord.
Dan reageer ik direct op zo'n vraag.
Niet deze inzender.
Rare denktrant is dit. De nieuwe deelnemer rere is nauwelijks enige tijd gegund om te reageren. Het is vrijwel direct weggeflikkerd.
Maria schreef: Komt er dan niet snel een reactie, dan hoef je dat ook niet meer te verwachten.
Dan zal de nood niet zo hoog zijn en zien we dat als niet alleen spam maar ook nog eens een hit en run.
Dan kunnen we dat hier ook heel snel beslissen.
Iets te snel naar mijn mening.

Er zijn wel vaker ellenlange engelstalige teksten op dit forum. Het leek de bedoeling dat er zelfs een engelse sectie zou bestaan.

Aangezien discussie met andersgelovigen voor mij DE reden was om op dit forum rond te hangen en dit soort krenten in de pap lukraak en met een bloedgang worden verwijderd, mag ook mijn account verwijderd worden.
Heb het wel weer gezien.
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Samante schreef:Rare denktrant is dit. De nieuwe deelnemer rere is nauwelijks enige tijd gegund om te reageren. Het is vrijwel direct weggeflikkerd.
Ik ben hiervoor verantwoordelijk.
De bijdrage was in het Engels (en daar zijn we mee opgehouden), warhoofdig, en duidelijk een typisch geval van spamachtig hit and run. Ik meen met elf jaar ervaring op dit forum daar een goede neus voor te hebben.

Indien een onderwerp over Krishna je interesseert, kom met een goed discussieonderwerp en doe je best op de openingsbijdrage. Zoiets kan best interessant worden.

Het is niet de eerste keer dat je impulsief boos je account opzegt.
Born OK the first time
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Samante schreef: Aangezien discussie met andersgelovigen voor mij DE reden was om op dit forum rond te hangen en dit soort krenten in de pap lukraak en met een bloedgang worden verwijderd, mag ook mijn account verwijderd worden.
Heb het wel weer gezien.
Ik zou dat jammer vinden.
Je bent niettemin een graag gezien lid (voor mij), daar je nog wel eens voor evenwicht zorgt.
Je kunt jouw overtuiging meestal zo weergeven, dat ze door bijna iedereen gelezen en gerespecteerd wordt.
Dat vind ik knap.

Maar je begrijpt wel, dat we een vrijdenkersforum zijn.
Alle soorten gedachten en meningen zijn welkom en kan in meer of mindere mate door deze of gene over gepraat worden, maar iemand die zo binnen komt denderen kan beter wegblijven.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

De denktrant was zodanig dat ik naar de geestelijke gezondheid van rere heb gevraagd. Ik wou niet een stuk de grond in boren omdat het wellicht door een kind of iemand met een probleem was geschreven.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Samante
Ervaren pen

Bericht door Samante »

Rereformed schreef: Indien een onderwerp over Krishna je interesseert, kom met een goed discussieonderwerp en doe je best op de openingsbijdrage. Zoiets kan best interessant worden.
Ik vind het leuk als iemand daar mee begint en ik erop in kan haken, maar het is niet een onderwerp dat ik zelf zou starten.
Maria schreef: Je bent niettemin een graag gezien lid (voor mij), daar je nog wel eens voor evenwicht zorgt.
Je kunt jouw overtuiging meestal zo weergeven, dat ze door bijna iedereen gelezen en gerespecteerd wordt.
Dat vind ik knap.
Dank je. Dat geeft de burger weer moed!
Charlessroyal

Bericht door Charlessroyal »

This is because they deleting the spammers. You can stay here as per the guidelines.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Charlessroyal schreef: You can stay here as per the guidelines.
Perhaps you don't know the guidelines?
Also website links with commerce in fraude are not done on this forum.
So I did delete them from your profile and subscription.

Toch knap van zo'n inzender om hier in dit bericht zo toepasselijk te reageren.
En dat voor spam.
Zou er een connectie zijn met het bewuste artikel van TS?
De boodschap is wel doorgekomen. :evil3:

Onderschrft en in profiel. (verwijderd )
http://essay****.us/" onclick="window.open(this.href);return false;
De psychologie hierachter?
Kijken naar zijn profiel en de website aanklikken, waar hij mee komt?

Gelukkig werkt de link niet, maar bij googelen kom ik op waarschijnlijk de origine van dit bericht.
Zo ja
Handel in Engelstalige werkstuk- en scriptie- fraude tegen lage tarieven voor studenten dus?
Plaats reactie