Dimitri Verhulst - Godverdomse dagen op een godverdomse bol

Geef hier je mening over boeken die je hebt gelezen.

Moderator: Moderators

PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Kochimodo schreef:De wensenlijst bij Bol.com groeit gestaag. Nu nog een geldboom in de tuin vinden...... :lol:
Ik keek vanmiddag bij Bol.Com en er stond bij dit boek een recensie van een zekere Fons. Ik heb het nog niet besteld. Ga het eerst even opsnorren in de bibliotheek.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Kochimodo schreef:De wensenlijst bij Bol.com groeit gestaag. Nu nog een geldboom in de tuin vinden...... :lol:
Nou 18,95 voor een boek, wat ook nog een keer zo voortreffelijk bgeschreven is! Je moet het niet gekker maken! Weet je wat? Stuur maar een PM, als ik het uit heb mag jij het lezen! Zei de gek die iets van 750 boeken in zn kasten heeft staan! :lol:
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder »

Think schreef:
CXT schreef:@Think: Vergeef me dat ik geen schuldgevoelens ervaar momenteel. :D
@Blackadder: Bieb is ook een optie inderdaad. Wat mij betreft voor de wat dunnere boeken. Ik ben een veel-parallel-lezer: doordat ik meerdere boeken tegelijk lezende ben, duurt het vaak langer dan de leen+verleng-periode voor ik dikkere boeken uit heb. En als ik boeken echt leuk vind, wil ik ze hebben-hebben-hebben.
vertel mij wat.... vreselijk. ik lees ook altijd 1 fun boek (thriller, fantasy of comedy) en een aantal 'serieuze' boeken tegelijk. Maar 3 weken + 3 weken verlengen is wel genoeg voor mij, ik ga meestal maar 1 keer per maand en neem dan 10+ boeken mee (max = 15)

Scheelt me toch honderden euro's (die ik trouwens niet over heb, dus ik moet wel)

Nadeeltje heb ik al wel ontdekt. Vooral de meer populaire boeken over theologie en wetenschap worden vaak via internet gereserveerd, dus dan wil je ze online verlengen en dan krijg je zo'n rode alarm tekst! Nu (of eigenlijk afgelopen donderdag) inleveren want iemand anders wil dat boek nu hebben. Grrr
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
🔱
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

lost and not found yet! schreef:Nou, toch wel weer leuk!

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3897 ... tml?p=14,3
Gratis reclame. Ik weet niet hoe de Librisprijs tot stand komt. Maar de jury durft met haar keuze. Het zal wel veel stof tot nadenken opleveren. Verhulst is nu een gevestigde naam in ons land. Wordt als eregast uitgenodigd op boekpresentaties en zal zeker zijn rondje doen op de Nederlandse tv. Bij de bond tegen het vloeken slaat de teller helemaal naar rechts.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Hij schijnt vorig jaar gratis bij de Humo te zijn meegestuurd. Overigens wordt het boek op BoekMeter niet zo hoog ingeschat.

http://www.boekmeter.nl/book/12869
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Kitty schreef:Als goede schrijver met een goed boek ben je gelukkig niet afhankelijk van christelijke boycottende boekhandelaren. Christelijke uitgevers die wél van zulke boekhandelaren afhankelijk zijn, omdat de grote niet christelijke boekhandelaren hún aanbod dan weer niet te pruimen vinden, juichen al bij een oplage van 4000 stuks, dat noemen zij dan weer een bestseller. :lol: Dus waar maakt men zich druk om. 8)
Geloof me de boeken die ik heb vind je NOOIT bij christelijke uitgevers... :D
Wel een heel interessant boek overigens.. ga ik zeker lezen
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Simon_Magus
Geregelde verschijning

Bericht door Simon_Magus »

'De helaasheid der dingen' is ook een aanrader. :)
In De helaasheid der dingen keert de schrijver terug naar zijn geboortegrond in het Vlaamse Reetveerdergem. We maken kennis met zijn vader, Pierre, die zijn paar uur oude zoontje in een postzak op zijn fiets langs alle kroegen van het dorp rijdt om hem aan zijn vrienden te tonen; zijn grootmoeder, wier nachtrust al te vaak verstoord wordt door de politie als die weer eens een van haar dronken zonen thuis komt afleveren; en niet te vergeten de werkloze nonkels Potrel, Herman en Zwaren, voor wie een wereldkampioenschap zuipen het hoogst haalbare is en die leven volgens het adagium 'God schiep de dag en wij slepen ons erdoorheen'.

De helaasheid der dingen is zowel een gevoelige ode aan als een hilarische afrekening met het dorp van zijn jeugd. Verhulst is een sterk stillist, die met veel gevoel voor timing en vertelkracht de aandacht van zijn lezers vasthoudt van de eerste tot de laatste bladzijde.
Rede. Logica. Wetenschap. Verwondering. Esthetica. Humanisme.

Ulquiorra Schiffer.
weetniet
Forum fan

Re: Dimitri Verhulst - Godverdomse dagen op een godverdomse bol

Bericht door weetniet »

Hoewel ik andere boeken van Dimitri Verhulst erg goed vond, kon ik niet door die godverdomse dagen heen komen. Het ligt ergens onder mijn bed, ik zoek het op en stuur het op naar een liefhebber.
Niet dat ik me zo stoor aan al dat gevloek als zodanig, maar het stoorde me bij het lezen. Het verhaal schiet niet op als iemand zich steeds maar zo kwaad maakt.
Ik weet niet of mijn e-mailadres hier te zien is.....ik probeer van boeken af te komen die ik toch nooit meer lees.
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

weetniet schreef:.....ik probeer van boeken af te komen die ik toch nooit meer lees.
Zet ze op Bol.com. Dat werkt.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

weetniet schreef:Hoewel ik andere boeken van Dimitri Verhulst erg goed vond, kon ik niet door die godverdomse dagen heen komen. Het ligt ergens onder mijn bed, ik zoek het op en stuur het op naar een liefhebber.
Niet dat ik me zo stoor aan al dat gevloek als zodanig, maar het stoorde me bij het lezen. Het verhaal schiet niet op als iemand zich steeds maar zo kwaad maakt.
Ik weet niet of mijn e-mailadres hier te zien is.....ik probeer van boeken af te komen die ik toch nooit meer lees.
Marktplaats, speurders etc. Er zijn diverse plaatsen om een boek te verkopen. In het kader van de privacy van onze leden wordt het niet aangeraden om hier op in te gaan. Misschien geldt het niet voor jou, maar er zijn groeperingen die graag zouden willen weten waar hun tegenpolen vertoeven.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Misschien wil hij ze niet verkopen, maar gratis wegschenken? Hoewel het uitwisselen van adressen met iemand die je niet kent, zeker geen goed idee is. Daarom ben ik het volledig eens met P. Vroon. En is een waarschuwing zeker op zijn plaats! Dus mensen ga hier niet op in! Sorry weetniet, als je geheel te goeder trouw bent, maar ik hoop dat je begrijpt dat we onze leden en onszelf moeten beschermen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
robbedvs

Re: Dimitri Verhulst - Godverdomse dagen op een godverdomse

Bericht door robbedvs »

Ik vond dit een eerder redelijk boek. Er zaten elementen in die ik wel kon appreciëren, maar die soms wat overdreven zijn. Zo bijvoorbeeld de cynische schrijfwijze. Ik kan er wel de humor van inzien. Ik vind dit wel grappig vaak. Alleen wordt het soms wat te veel en dan valt het grappige weg. Ik hou niet zo van pessimisme. En "het verhaal" zelf kon me vooral in het begin boeien. Naarmate het midden voorbij was, werd het voor mij persoonlijk een beetje langdradig. Het was hetzelfde en er zat voor mij weinig vernieuwing in.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

robbedvs schreef: Naarmate het midden voorbij was, werd het voor mij persoonlijk een beetje langdradig. Het was hetzelfde en er zat voor mij weinig vernieuwing in.
Welkom,
vanwaar deze topic-bump het is tenslotte al een onderwerp van een paar jaartjes terug. Wellicht aardig om jezelf in het voorsteltopic nader te introduceren :wink:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Gedeelte van de berichten afgesplitst naar Teveel boeken? - Wat te denken van recyclen?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Plaats reactie