Een reden voor het bestaan van God - TS Allie

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Allie
Geregelde verschijning

Re: Een reden voor het bestaan van God - TS Allie

Bericht door Allie »

NB ik denk dat je een beetje ondergesneeuwd raakt dus laat je hier even rustig op kauwen en lees verder mee. Als ik zolang op mijn handen kan blijven zitten tenminste :wink:
Ik ben het niet eens. Ik vergelijk wetenschappelijke ontdekkingen met wat er in de Bijbel staat. Is gewoon verifiëren.

Dat jij de Bijbel niet betrouwbaar vind is een ander onderwerp.
writer
Bevlogen

Re: Geef mij nou eens 1 goede reden voor het bestaan van god

Bericht door writer »

Allie schreef:.... God zelf zet aan om goed na te denken. Namelijk, heb God lief met heel uw hart, heel uw ziel en heel uw verstand.
Tegen wie zei God dat, tegen de meisjes die Hij in leven liet?
Moesten zij Hem, nadat Hij alle onschuldige familieleden had laten vermoorden, enkel om zijn uitverkoren volk een plezier te doen, met heel hun hart lief en heel hun verstand lief hebben? Laat me niet lachen.
Kom het nooit in je op dat de bijbelschrijvers hun God hebben laten zeggen wat voor hen het gunstigst was?

Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft.
Doch al de kinderen van vrouwelijk geslacht, die de bijligging des mans niet bekend hebben, laat voor ulieden leven.
(Num 31:17,18)
Laatst gewijzigd door writer op 28 feb 2016 09:45, 3 keer totaal gewijzigd.
NB: Doe wel en zie niet om.
Allie
Geregelde verschijning

Bericht door Allie »

Bram Kaandorp schreef:
Allie schreef:Zo heb ik het niet geformuleerd. Ik zei en bedoel, ik kan niet bewijzen dat God bestaat en jij kan niet bewijzen dat Hij/Zij(voor dikkemick dan... :mrgreen: ) niet bestaat. Dan mag ik toch aannemen dat God bestaat, zolang er geen uitsluitsel is? En dit laatste stukje is toch waar het om gaat? Bewijsmateriaal. Ik vind het bewijsmateriaal voor God sterker dan tegen God. Is een hele rationele manier van denken.
Maar als dat zo is, dan kan ik aannemen dat je een goed geschreven script bent dat is gemaakt om mensen op fora te irriteren.

Ik kan niet bewijzen dat het zo is, en jij kunt niet bewijzen dat het niet zo is. Dan kan ik toch aannemen dat je een script bent, zolang er geen uitsluitsel is? En dit laatste stukje is toch waar het om gaat? Bewijsmateriaal. Ik vind het bewijsmateriaal voor het idee dat je een script bent sterker dan ertegen. Is een hele rationele manier van denken.
Het feit dat ik nu antwoord geef is bewijs genoeg dat ik geen script ben. Heeft een script wel eens antwoord geven op een statement wat jij hebt gemaakt?
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Allie schreef: Er is geen verstandige christen die zo redeneert. God zelf zet aan om goed na te denken. Namelijk, heb God lief met heel uw hart, heel uw ziel en heel uw verstand.
Geen verstandige christen?
No true Scotsman :wink:
http://rationalwiki.org/wiki/No_True_Scotsman" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Allie
Geregelde verschijning

Bericht door Allie »

writer schreef:
Allie schreef:
writer schreef:....Je noemt wel als bewijs een gestuurd DNA, het universum met een begin en dat achter alles wat leeft een gedachte zou moeten zitten. Ik ben het met je eens dat er nog heel veel is wat wij niet begrijpen.
Maar is dat een reden om te geloven dat er een eventuele aansturende kracht bestaat zoals die in de bijbel beschreven wordt? ......?
Waarom zou dat geen reden zijn? Het is op zijn minst het onderzoek waard, toch?
Moet ik gaan onderzoeken of de familiegod die Abraham uit Irak meebracht de Schepper en Onderhouder van hemel en aarde is? Ik heb mijn eigen ideeën over het ontstaan van alles en dat heb ik niet uit verhalen van meer dan 2000 jaar oud maar door kennisneming van wetenschappelijk onderzoek.
Welk onderzoek heb jij gedaan dat je op de God van Abraham uitkwam?
Wat is tot nu toe je conclusie over het ontstaan van alles?

Ik ben ondertussen een YouTube verslaafde geworden van alle docu's en debatten die ik heb gekeken.
writer
Bevlogen

Bericht door writer »

Allie schreef:....Wat is tot nu toe je conclusie over het ontstaan van alles?...
Weer geen antwoord op mijn vraag.

Mijn antwoord op jouw vraag is dat ik het onbegrijpelijk vind dat er nog steeds mensen zijn die alles wat door de wetenschap nog niet verklaard is aan het bestaan van een onzichtbare God uit een oud boek blijven toeschrijven.
Laatst gewijzigd door writer op 28 feb 2016 09:53, 2 keer totaal gewijzigd.
NB: Doe wel en zie niet om.
Allie
Geregelde verschijning

Bericht door Allie »

Peter van Velzen schreef:
dikkemick schreef:Peter weet overigens niet hoe het universum ontstaan is (Sorry Peter!)
Geeft niet hoor. Ik weet zelfs niet óf het universum is ontstaan. Iets ontstaat wanneer het er op een bepaald moment niet was en op een later moment wel. Maar dat eerdere moment, zou volgens de huidige stand van de theorie zélf helemaal niet hebben bestaan. Als er geen eerder moment was, hoe kun je dan van ontstaan spreken? Je kunt uiteraard altijd een god uit de hoge hoed trekken, maar daarmee toon je slechts aan dat je er geen idee van hebt.
Hier zit wel degelijk een waarheid in ja. Je kan natuurlijk wel parallellen trekken. Zoals een schrijver die een boek schrijft. Je zit dan nog wel met het probleem van wat er voor de schrijver nodig was om het boek te schrijven. Dat weet alleen de schrijver. Dan heb je twee opties. Of je laat die vraag open, of je vraagt het aan de schrijver. Volgens mij maakt het geen enkel verschil wat je wilt verklaren. Op ten duur kom je bij een beginpunt aan. Moet je dan dat beginpunt verklaren en is dat mogelijk met het gereedschap wetenschap? Of laat je die vraag open, omdat een verklaring simpelweg niet mogelijk is?
Allie
Geregelde verschijning

Bericht door Allie »

writer schreef:
Allie schreef:....Wat is tot nu toe je conclusie over het ontstaan van alles?...
Weer geen antwoord op mijn vraag.

Mijn antwoord op jouw vraag is dat ik het onbegrijpelijk vind dat er nog steeds mensen zijn die alles wat nog niet verklaard is aan het bestaan van een onzichtbare God uit een oud boek blijven toeschrijven.
Dus alles moet verklaard worden? Hier ga je een eindeloze keten van verklaringen eisen. Want dan is geen enkele verklaringen goed genoeg. Als ik met een verklaring kom vraag jij, wat is daar de verklaring van? Kom ik met een verklaring daarvoor zeg jij, wat is daar je verklaring voor?

Om een verklaring als de beste verklaring te beschouwen, hoef je niet altijd de verklaring te verklaren.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Allie schreef:
NB ik denk dat je een beetje ondergesneeuwd raakt dus laat je hier even rustig op kauwen en lees verder mee. Als ik zolang op mijn handen kan blijven zitten tenminste :wink:
Ik ben het niet eens. Ik vergelijk wetenschappelijke ontdekkingen met wat er in de Bijbel staat. Is gewoon verifiëren.

Dat jij de Bijbel niet betrouwbaar vind is een ander onderwerp.
Zo kan ik niet op mijn handen zitten :( Waar in dit draadje heb ik dat beweerd?
Ik heb je iets heel anders voorgelegd namelijk de consequenties van almacht en de contradicties die daaruit volgen door een straffende en beïnvloedbare antropocentrische god daarmee te willen verbinden :idea:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Allie schreef:Er is geen verstandige christen die zo redeneert.
Kennelijk zijn er derhalve nogal wat onverstandige christenen.
God zelf zet aan om goed na te denken.
Om goed na te denken is een aanzet door welke god dan ook overbodig.
Namelijk, heb God lief met heel uw hart, heel uw ziel en heel uw verstand.
Een dergelijke aanzet heb ik gelukkig nooit gehad. Kan ook niet aangezien de pogingen tot indoctrinatie bij mij niet aansloegen. Ik was al snel in staat zonder aanzet zelf te denken, en kwam er ook al snel achter dat Ik niet zo weg ben van dwingelandij.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Allie
Geregelde verschijning

Bericht door Allie »

writer schreef:
Allie schreef:....WARNING!!!! GENETIC FALLACIE!!!! Hoe ben jij opgevoed? Wees eens eerlijk?
Door vragen met een tegenvraag te beantwoorden komen we niet veel verder.
Scroll eens terug, er staan nog wat vragen aan jou gericht open.

ps. Ik ben met de God van de bijbel opgevoed maar heb daar destijds tegen de zin van mijn ouders in na mijn 20ste afstand van genomen. Achteraf gezien had ik als kind al problemen met het doen en laten van de God uit de bijbel.
Wat later is dat uitgemond in ongeloof.
Dus je kan van gedachten veranderen??? Interessant...
Allie
Geregelde verschijning

Bericht door Allie »

doctorwho schreef:
Allie schreef: Er is geen verstandige christen die zo redeneert. God zelf zet aan om goed na te denken. Namelijk, heb God lief met heel uw hart, heel uw ziel en heel uw verstand.
Geen verstandige christen?
No true Scotsman :wink:
http://rationalwiki.org/wiki/No_True_Scotsman" onclick="window.open(this.href);return false;
Zijn er verstandige en onverstandige christenen? Is een verstandige christen, verstandig als hij nadenkt?
Allie
Geregelde verschijning

Bericht door Allie »

Een dergelijke aanzet heb ik gelukkig nooit gehad. Kan ook niet aangezien de pogingen tot indoctrinatie bij mij niet aansloegen. Ik was al snel in staat zonder aanzet zelf te denken, en kwam er ook al snel achter dat Ik niet zo weg ben van dwingelandij.
En wie heeft je dat aangeleerd? God is onzin..., je moet zelf nadenken.... Jij zelf?
Allie
Geregelde verschijning

Bericht door Allie »

Tegen wie zei God dat, tegen de meisjes die Hij in leven liet?
Moesten zij Hem, nadat Hij alle onschuldige familieleden had laten vermoorden, enkel om zijn uitverkoren volk een plezier te doen, met heel hun hart lief en heel hun verstand lief hebben? Laat me niet lachen.
Kom het nooit in je op dat de bijbelschrijvers hun God hebben laten zeggen wat voor hen het gunstigst was?
Geen mens die de Bijbel zo letterlijk leest als de atheïst. Ja dat zou heel goed kunnen. Je kan vele voorbeelden geven van mensen die God gebruiken om macht uit te oefenen. De Bijbel is niet zoals de Koran gedicteerd door God. Het zijn documenten die verzamelt zijn in een boek. Maar bewijst dat dat God niet bestaat?
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Allie schreef:En wie heeft je dat aangeleerd?
Mijn vader.
God is onzin..., je moet zelf nadenken.... Jij zelf?
Het denkproces waarbij alles im Frage gesteld wordt, wordt aangezwengeld door nieuwsgierigheid, en begint zodra je je bewust wordt van je zelf en je omgeving. Dat goden onzin zijn en naarmate de wetenschap vordert steeds onzinniger worden is slechts een kwestie van toepassing van logica. Je hoeft slechts de bijbel te lezen om te concluderen dat die god zijn tijd gehad heeft.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Gesloten