HankS schreef:En waarom zou je iets God willen noemen als die term al zoveel andere betekenissen heeft gehad in de loop van de geschiedenis van de mensheid, waarom toch met allergeweld iets God noemen. Het lijkt me dat de mensheid daar nu eindelijk eens klaar mee moet zijn. Kwantumfluctuatie, laat men daar nu eens aan gaan wennen, het stimuleert ook veel meer de realiteitszin waar het toch ook wel tijd voor is .
Zelf heb ik er wel eens de naam "Dity" aan verbonden. Ik heb hierbij de samenstelling gebruikt van de worden "diverse" en "unity . Voor mij staat God voor het verschil in eenheid.
Ik weet dat dit de God is waarover de religies spreken. Ik kan het ook een andere naam geven. "Tree" en "Lignum" lijken letterlijk heel andere woorden maar vertaalt naar het Nederlands betekent het allebei "Boom". Ik kan in het nederlands dus gemakkelijker spreken over God dan over Dity.
erik schreef:God is een bij?
Of een imker?
Ik vind e.e.a. zeer vaag Jan, maar dat is waarschijnlijk de bedoeling.
dat beloof ik schreef:
Ik noem dat mijn fotocamera,
Kun je wat duidelijker zijn, ik snap dat niet.
Ik zie het zelfstandig naamwoord God hetzelfde als het zelfstandig naamwoord Tijd. Ontastbaar maar wel te meten.
Ik hoor al gelijk de vragen METEN? HOE DAN? . Dat kan ik uitleggen.
Ik neem hiervoor als voorbeeld evolutie. Ik weet vanuit Darwins inzichten dat evolutie ten grondslag ligt aan overleven. De mutaties die de soorten ondervinden zijn gerelateerd aan een aanpassing op de leefomgeving. Echter ik zie nergens beschreven het "waarom van overleven". Wat is het doel ervan? Sterker nog, Ik kan de volgende stelling poneren:
ER IS EEN OPTIMALE WIJZE VAN LEVEN
Deze stelling bestaat als logische uitkomst van de evolutietheorie. Ik zie dat de soorten zich telkens aanpassen aan de meest optimale wijze van overleven in de omgeving waarin zij zich bevinden. Er bestaat zoiets als optimale wijze waarop kan worden geleefd. Ik weet ook dat het leven hier op aarde een heel beperkt beeld geeft van optimaal leven. Toch is de evolutie volop aan de hand op deze planeet. Ik ben geïnteresseerd in het antwoord op de vraag: Hoe draagt de mensheid bij aan de ontwikkeling van de meest ideale vorm van leven in het Universum?
dat beloof ik schreef:Wat bedoel je met god is een 'fractal'?
Kun je wat duidelijker zijn, ik snap dat niet.
Ik kan niet verkroppen dat het leven op aarde ideaal is. Ik zie wel dat wij evolutie meemaken. Zo klein als de planeet aarde is in het universum (of wellicht multiversum) zo duidelijk is het overleven zichtbaar. Voor mij is duidelijk dat God geldt op elk niveau.
Erik schreef:Jan van Lennip schreef:
God functioneert als de leidraad naar de hemel.
Hoe weet je dat?
En waar kunnen we die hemel vinden?
Ik heb laten zien dat er een wijze van optimaal leven in het universum bestaat. Ik heb dit gerelateerd aan het feit dat wij onderheven zijn aan evolutie. Ik meen dat de wet van diversiteit van eenheid de leidraad is naar de hemel.
De hemel bevindt zich in de meest ideale wijze van leven. Ik heb de hemel ooit als "AMNESS" omschreven. Maar doordat er vele talen zijn waarin de hemel wordt beschreven onder een andere naam, kan ik in het Nederlands spreken van de hemel. Als ik Amness vrij vertaal staat er "zijn"zijn. Amness is een samenstelling van "AM" met de uitgang "NESS" zoals bij het Engelse awareness.
De beste manier om kritiek te voorkomen is door je mond te houden. Aristoteles