Daar twijfel ik niet aan. Dat doet niets af aan het FEIT dat dit in de forumregels streng verboden is.dikkemick schreef:Dit "verminken" van jou tekst had een doel.
Dat was me al duidelijk, dat geen van deze begrippen jou iets zegt. Beter dan om te zwijgen erover.Om jou uit te leggen dat god voor mij hetzelfde betekent als Allah, Shiva, VSM of De Grote Hatseflats.
Juist wel. De huidige stand van de wetenschap stelt heel duidelijk dat er niet "iets" uit "niets" kan ontstaan en dat elke gevolg een oorzaak moet bezitten.Voor al deze entiteiten of non/dualiteiten is geen 1 enkel bewijs.
Ik zou ze juist wel in combinatie gebruiken. De huidige stand van de wetenschap stelt heel duidelijk dat er niet "iets" uit "niets" kan ontstaan en dat elke gevolg een oorzaak moet bezitten. Dus niet onberedeneerd maar als redelijke en rationele (volgend uit de wetenschap) noodzaak.... [knip] ... Weet je wel wat de termen redelijk en rationeel betekenen? Ik zou ze niet in combinatie gebruiken met "de (eerste) oorzaak", want mensen zijn al veel in deze valkuil getrapt. De aarde MOEST wel het centrum van het heelal zijn. Dat kon niet anders. Het interesseerde mensen dan ook geen biet dan Copernicus de zon in het middelpunt wilde zetten (hetgeen overigens ook niet correct is).
Wie heeft dat verzonnen?Later was er 1 melkweg met ons in het centrum etc. etc.
Daar ben ik het geheel mee eens.We zijn NIETS! Nog geen stofje in het kosmisch geheel. En ik denk dat dat wel redelijk en rationeel is om te beweren.