Dank je RD voor de link.
Ik had zoiets al in gedachten, toen ik een paar sites bezocht, maar ik vond het allemaal erg rommelig aandoen, zag allerlei planten door elkaar staan en had daardoor weinig inzicht in wat er allemaal bedoeld werd.
Mede doordat Edwin kwam met zijn balkontuintje.
Overigens heb ik dit toch wel ooit eens gedaan door overal in mijn (sier) tuin ook groenten te kweken.
De afval ging op de composthoop.
Aangevuld met gedroogde koeiemest, dacht ik het aardig te doen.
Hopeloze oogsten en de composthoop werkte van geen kanten, ook niet na bijvoegen van in de handel verkrijgbare composteer (dure) hulp.
Mijn sla groeide op steeltjes met om de 5 cm een blad
Sperzieboontjes geleid aan de staak, kwamen wel 30 cm hoog en op 6 sets staken heb ik zegge en schrijven 1 eenpersoons maaltje geoogst.
De worteltjes kan ik niet beschrijven.
Ik had koolrabi plantjes gehad van mijn schoonzusje en kreeg 5 cm lange wortelvormige met gaten en insekten geïnfecteerde produkten, die ik niet eens op de composthoop hoefde te gooien, daar ze ter plekke verdwenen.
Mijn toenmalige woning en tuin aan de rand van de drunense duinen leende zich daar dus echt niet voor.
Wat doe je met 700 vierkante meter klapzand?
Lekker genieten van het zonnetje als het scheen.
En dat deed ik dan geweldig in mijn tuin.
Gelukkig heb ik nu vruchtbare klei
Vruchtbaar zat maar probeer maar eens wat te oogsten, als die na 4 dagen zonder regen op keramiek lijkt.
Ik heb het opgegeven.
Nu geniet ik nog van mijn siertuin, waar mag groeien wat het graag wil doen en waar ik veel paden en stoepjes heb om niet te veel onkruid te hoeven wieden.
Ik heb het gehad met een moestuin.

Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.