Premier Netanyahu van Israël bezoekt vandaag Den Haag. Hij gaat op audiëntie bij koningin Beatrix op Paleis Huis ten Bosch. Vervolgens spreekt hij met premier Rutte op het Catshuis, waar ook een lunch staat gepland.
Nederland wil Israël blijven steunen. "We koesteren de intensieve relatie met Israël," zegt minister Rosenthal van Buitenlandse Zaken in een interview met het NOS Radio 1-Journaal.
Netanyahu hoopt op steun Nederland
Moderator: Moderators
Re: Netanyahu hoopt op steun Nederland
Van het CIP gehaald. Het woord koesteren van deze Joodse minister daar zullen de Israëlische politici blij mee zijn. Wat is de volgende sprong. Liefkozen, aaien etc. Deze uitspraken gaan mee naar Israël, waar de Knesset haar voordeel mee kan doen. Weer een uitgelezen mogelijkheid voorbij laten gaan om Netanyahu eens flink op zijn donder te geven. En hem duidelijk maken dat de resoluties van de VN moeten worden nageleefd. Geen mitsen en maren. Maar een totale bouwstop en geen subsidies meer naar bezet gebied. Ik vermoed dat Nederland haar veto al heeft klaar liggen als de EU eerstdaags Israël gaat bespreken. De timing is in ieder geval goed. Hoe kun je de Europese consensus doorbreken door Nederland even te bezoeken.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
@ Mariakat" van Cactus"
2) Pas rond 1900 begonnen Joodse Russen en Polen naar Palestina te gaan.
3) De pas opgerichte Zionisten Org. maakte er geen geheim van wat de plannen waren t.a.v. Palestina.
4) De Palestijnen wensten niet dat er nog meer Europese joden naar hun woongebied kwamen.
5) Rond 1947 werd een verdeelplan gepresenteerd ( VN Resolutie 181) waarbij Palestina werd verdeeld in 55% voor de Europese joden ( 600.000) en 45% voor de Palestijnen ( 1,2 miljoen)
6) De joodse zionisten accepteerden die verdeling, de Palestijnen, met 2x zoveel inwoners niet. Die vonden de verdeling niet in verhouding tot de grootte van de bevolkingsgroepen.
7) De VN zond gezant Folke Bernadotte om de verdeling voor de Palestijnen draaglijker en eerlijker te maken.
8) Deze man, die veel mensen tijdens de oorlog had gered uit Nazi kampen, werd door joods zionistische terroristen vermoord.
9) Toen brak er een ware oorlog uit die het toen eenzijdig uitgeroepen Israel met westerse steun won.
10) De huidige verdeling is ongeveer 78% israelisch en 22% palestijns gebied.
Vraag: Vind je het vreemd dat de Palestijnen zich beroofd en onderdrukt voelen en zich teweer blijven stellen? Israel heeft gewoon gebieden die door de VN aan de Palestijnen waren toegewezen ingepikt.
Misschien heb je nu meer begrip voor de weerstand van de Palestijnen en andere Islamieten die Israel zien als landrovers en onderdrukkers van de Palestijnse inwoners van v.m. Palestina.
1) De Palestijnen bewoonden het v.m. Palestina al sinds het jaar 700 in overgrote meerderheid.Mee eens.
Ik heb altijd veel begrip opgebracht voor de mensen in Israel.
Ik heb dit altijd een heel moeilijk probleem gevonden, de verhoudingen Palestijnen en Israel.
Ik heb altijd begrepen dat een oplossing waar beiden zich mee weten te vereniging een utopie was.
Ik heb altijd gedacht, dat de toewijzingen van de verschillende gebieden in een internationaal verdrag een wankele, maar misschien functionele oplossing zou zijn.
2) Pas rond 1900 begonnen Joodse Russen en Polen naar Palestina te gaan.
3) De pas opgerichte Zionisten Org. maakte er geen geheim van wat de plannen waren t.a.v. Palestina.
4) De Palestijnen wensten niet dat er nog meer Europese joden naar hun woongebied kwamen.
5) Rond 1947 werd een verdeelplan gepresenteerd ( VN Resolutie 181) waarbij Palestina werd verdeeld in 55% voor de Europese joden ( 600.000) en 45% voor de Palestijnen ( 1,2 miljoen)
6) De joodse zionisten accepteerden die verdeling, de Palestijnen, met 2x zoveel inwoners niet. Die vonden de verdeling niet in verhouding tot de grootte van de bevolkingsgroepen.
7) De VN zond gezant Folke Bernadotte om de verdeling voor de Palestijnen draaglijker en eerlijker te maken.
8) Deze man, die veel mensen tijdens de oorlog had gered uit Nazi kampen, werd door joods zionistische terroristen vermoord.
9) Toen brak er een ware oorlog uit die het toen eenzijdig uitgeroepen Israel met westerse steun won.
10) De huidige verdeling is ongeveer 78% israelisch en 22% palestijns gebied.
Vraag: Vind je het vreemd dat de Palestijnen zich beroofd en onderdrukt voelen en zich teweer blijven stellen? Israel heeft gewoon gebieden die door de VN aan de Palestijnen waren toegewezen ingepikt.
Als je de plannen kent van het zionisme dan wordt alles duidelijk. De zionisten wilden altijd al geheel Palestina tot Israel maken, Eretz Israel, van de Middellandse zee tot aan de Jordaan. De inwoners, de Palestijnen hadden in dat plan gedeporteerd moeten worden naar naburige landen. Dat plan is deels mislukt omdat Jordanie de westbank kon behouden en ook werd 1/3 van de Gazastrook behouden voor de Palestijnen. Dus door de verovering van de westbank in een latere oorlog werd deze bezet en begon Sharon er nederzettingen te bouwen. Doel was de gehele westbank vol joodse "kolonisten"te zetten en de Palestijnen te verdrijven.Wat ik nooit heb begrepen, is het feit dat Israel de verdragen schendt en de Palestijnse gebieden volbouwt en dat ook blijven doen na internationale protesten.
Misschien heb je nu meer begrip voor de weerstand van de Palestijnen en andere Islamieten die Israel zien als landrovers en onderdrukkers van de Palestijnse inwoners van v.m. Palestina.
Nog meer?Cactus schreef: Misschien heb je nu meer begrip voor de weerstand van de Palestijnen en andere Islamieten die Israel zien als landrovers en onderdrukkers van de Palestijnse inwoners van v.m. Palestina.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Punt blijft dat een versterkte anti-Israelische houding de palestijnen evenmin vrede zal brengen. De tweede en derde intifada deed Israel alleen maar verder isoleren en leidde zelfs tot de bouw van de Muur.
Zolang Hezbollah vanuit Libanon iraanse raketten richt op israelische steden en Hamas kiest voor terrorisme inplaats voor het afzweren van geweld zal er geen sprake kunnen zijn van vrede. Zo simpel is het. Israel zal dan automatisch kiezen voor een beleid die zijn tegenstanders zo goed als mogelijk destabiliseert, zoals verhoogde grenscontroles, de bouw van een muur en handelsboycotten. Zo nu en dan wordt er even wat militair machtsvertoon getoond door Israel zodra er iets teveel zelfgemaakte raketten op israelisch grondgebied neerkomt. Zo blijft de cirkel behouden.
Wij kunnen hier in ons kleine kikkerlandje er enorm over opwinden, maar dat zal voor weinig tot geen waarde hebben voor het israelische beleid daar. Onze regering steunt onvoorwaardelijk Israel als trouwe bondgenoot en ik zie dat niet snel veranderen.
Zolang Hezbollah vanuit Libanon iraanse raketten richt op israelische steden en Hamas kiest voor terrorisme inplaats voor het afzweren van geweld zal er geen sprake kunnen zijn van vrede. Zo simpel is het. Israel zal dan automatisch kiezen voor een beleid die zijn tegenstanders zo goed als mogelijk destabiliseert, zoals verhoogde grenscontroles, de bouw van een muur en handelsboycotten. Zo nu en dan wordt er even wat militair machtsvertoon getoond door Israel zodra er iets teveel zelfgemaakte raketten op israelisch grondgebied neerkomt. Zo blijft de cirkel behouden.
Wij kunnen hier in ons kleine kikkerlandje er enorm over opwinden, maar dat zal voor weinig tot geen waarde hebben voor het israelische beleid daar. Onze regering steunt onvoorwaardelijk Israel als trouwe bondgenoot en ik zie dat niet snel veranderen.
Oh, ja hoor, maar dan krijg ik misschien problemen met de modsMariakat schreef:Nog meer?Cactus schreef: Misschien heb je nu meer begrip voor de weerstand van de Palestijnen en andere Islamieten die Israel zien als landrovers en onderdrukkers van de Palestijnse inwoners van v.m. Palestina.

Maar lees het volgende eens goed door. Klik op de verschillende onderwerpen en dan zal je heel wat meer weten over de geschiedenis daar dan je ooit in een NL krant zal lezen.
http://www.ifamericansknew.org/
Ik dan weer: waarom is net Israel het enige land waar we gelaten moeten toezien, en ons niet moeten opwinden en niet met morele bezwaren en bommen moeten aankomen? Antwoord: omdat Israel een westers, christelijk project is. De natte droom van "judeo-christelijke" evangelicals.Klikzoi schreef:Wij kunnen hier in ons kleine kikkerlandje er enorm over opwinden, maar dat zal voor weinig tot geen waarde hebben voor het israelische beleid daar. Onze regering steunt onvoorwaardelijk Israel als trouwe bondgenoot en ik zie dat niet snel veranderen.
In deze zijn geen goedzakken en slechterikken, geen prinses en geen boze stiefmoeder. Er zijn (voor westerse begrippen, waar alles vreedzaam verloopt en fundamentalistische gelovigen weinig directe invloed hebben op politiek beleid) enkel slechterikken en boze stiefmoeders. Wellicht is verstandig beleid van de Nederlandse politiek om diplomatie vooral in te schakelen om op de eerste plaats de eigen belangen te behartigen en op de tweede plaats te hopen dat dit beleid ook nog eens tot vrede kan leiden. Het is wellicht meer een humanitair probleem dan een zakelijk probleem. Moeten wij ons afvragen of we willen dat onze regering zakelijk in dit probleem staat of meer menselijk? Die vraag wil ik graaag beantwoorden door de regering bij verkiezingen hierop af te rekenen.
Groet,
Bob
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Ik dan weer: waarom net in deze ene zaak niet?Blues-Bob schreef:In deze zijn geen goedzakken en slechterikken, geen prinses en geen boze stiefmoeder.
Mijn enige bron in deze is een oud teamgenoot (israeliet):siger schreef:Ik dan weer: waarom net in deze ene zaak niet?Blues-Bob schreef:In deze zijn geen goedzakken en slechterikken, geen prinses en geen boze stiefmoeder.
"Het zijn allemaal fundamentalisten, en ze snijden elkaar al 2000 jaar de strot door. Niemand weet meer exact waarom, dat hoort gewoon zo. Dat kunnen jullie niet altijd even goed begrijpen." (vrij aangehaald en vertaald)
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Vind ik een beetje te ver gezocht.siger schreef:Ik dan weer: waarom is net Israel het enige land waar we gelaten moeten toezien, en ons niet moeten opwinden en niet met morele bezwaren en bommen moeten aankomen? Antwoord: omdat Israel een westers, christelijk project is. De natte droom van "judeo-christelijke" evangelicals.Klikzoi schreef:Wij kunnen hier in ons kleine kikkerlandje er enorm over opwinden, maar dat zal voor weinig tot geen waarde hebben voor het israelische beleid daar. Onze regering steunt onvoorwaardelijk Israel als trouwe bondgenoot en ik zie dat niet snel veranderen.
Een sterke joodse lobby en een soort van schuldbekentenis aan die joodse Holocaust zou ik als betere verklaring nemen.
Het joodse geloof wordt hier niet sterk gepromoot aan niet-gelovigen.
Maar men weet het heus wel in Israel hoor!
http://www.haaretz.com/print-edition/op ... e-1.217576
De zionistische regering wil het alleen niet openlijk toegeven!
http://www.haaretz.com/print-edition/op ... e-1.217576
De zionistische regering wil het alleen niet openlijk toegeven!
Ik vind het niet te ver gezocht.Klikzoi schreef:Vind ik een beetje te ver gezocht.siger schreef:Ik dan weer: waarom is net Israel het enige land waar we gelaten moeten toezien, en ons niet moeten opwinden en niet met morele bezwaren en bommen moeten aankomen? Antwoord: omdat Israel een westers, christelijk project is. De natte droom van "judeo-christelijke" evangelicals.Klikzoi schreef:Wij kunnen hier in ons kleine kikkerlandje er enorm over opwinden, maar dat zal voor weinig tot geen waarde hebben voor het israelische beleid daar. Onze regering steunt onvoorwaardelijk Israel als trouwe bondgenoot en ik zie dat niet snel veranderen.
Een sterke joodse lobby en een soort van schuldbekentenis aan die joodse Holocaust zou ik als betere verklaring nemen.
Het joodse geloof wordt hier niet sterk gepromoot aan niet-gelovigen.
Als je wat op christelijke fora lees dan wacht men daar op de vernietiging van de Joodse staat om daarna een 1000 jarig rijk te kunnen starten.
Puur een natte droom van die gasten.
Dat heeft niet te maken met het promoten van een joods geloof, maar met het scheppen van voorwaarden om hun eigen natte droom waar te kunnen maken.
Waarom in Nederland dan wel en in Duitsland niet/minder? Waarom is Nederland naast (nog beter =onder) Amerika zo lief voor Israel?Een sterke joodse lobby en een soort van schuldbekentenis aan die joodse Holocaust zou ik als betere verklaring nemen.
Let wel, ik heb ook lange tijd zo gedacht als jij doet.
Cactus schreef:[........]Mariakat schreef:Mee eens.Cactus schreef:Het is en blijft voor mij onbegrijpelijk dat Nederland zo pal achter Israel blijft staan wetende dat Israel nederzettingen blijft bouwen op bezet Palestijns gebied.
Ik heb altijd veel begrip opgebracht voor de mensen in Israel.
Ik heb dit altijd een heel moeilijk probleem gevonden, de verhoudingen Palestijnen en Israel.
Ik heb altijd begrepen dat een oplossing waar beiden zich mee weten te vereniging een utopie was.
Ik heb altijd gedacht, dat de toewijzingen van de verschillende gebieden in een internationaal verdrag een wankele, maar misschien functionele oplossing zou zijn.
Moet ik nog meer begrip op brengen, dan dat ik al doe?Cactus schreef:Oh, ja hoor, maar dan krijg ik misschien problemen met de modsMariakat schreef:Nog meer?Cactus schreef: Misschien heb je nu meer begrip voor de weerstand van de Palestijnen en andere Islamieten die Israel zien als landrovers en onderdrukkers van de Palestijnse inwoners van v.m. Palestina.![]()
Maar lees het volgende eens goed door......
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Van mij niet hoor.
Iedereen is vrij de denken en te geloven wat hij of zij wenst.
Ik meende dat je nog niet over voldoende informatie beschikte en hielp je daar mee.
Mijn excuses als ik dat toch verkeerd begrepen heb.
Iedereen is vrij de denken en te geloven wat hij of zij wenst.
Ik meende dat je nog niet over voldoende informatie beschikte en hielp je daar mee.
Mijn excuses als ik dat toch verkeerd begrepen heb.