Laura Dekker haalt Nederlandse vlag van Guppy

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Re: Laura Dekker haalt Nederlandse vlag van Guppy

Bericht door Maria »

Wat ik me nu eigenlijk afvraag is, waarom heeft niemand het over de wettelijke bepalingen omtrent het vaarbewijs?

Feitelijk heeft ze voor over een groot gedeelte van de landen van de wereld, noodzakelijk voor toestemming in havens, geen geldig vaarbewijs.

http://www.vaarwijzer.info/2010/08/laur ... okken.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zaterdag 21 augustus is zeilmeisje Laura Dekker dan eindelijk aan haar wereldreis begonnen. Vanuit Gibraltar vaart zij nu naar de Canarische eilanden om daar het juiste moment af te wachten om de oceaan over te steken.

Het oorspronkelijke plan was om vanuit Portugal te vertrekken, maar daar gaf de Portugese marine geen toestemming om aan haar zeilreis te beginnen. Laura heeft namelijk niet de juiste papieren hebben om met haar zeilboot Guppy in Portugal te varen.

In Portugal geldt een algemeen verplicht vaarbewijs. Nederlanders mogen in Portugal varen met het ICC (het internationale vaarbewijs). Daar zit hem nu net de pijn voor Laura. Zij heeft met succes examen gedaan voor het klein vaarbewijs, maar omdat zij geen 18 is kan zij nog geen klein vaarbewijs krijgen
Voor Nederland
http://www.vaarbewijs.nl/index.php?id=6,182,0,0,1,0" onclick="window.open(this.href);return false;

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vaarbewijs ... aartbewijs" onclick="window.open(this.href);return false;
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Ja, dat was Portugal. Ergens anders gelden kennelijk andere normen en wetten. Zij heeft met succes dat vaarbewijs gehaald maar was nog geen 18. Dus ook hier weer een papieren kwestie. Zij kan varen en zeilen als de beste maar ze is nog geen 18. Wat is nu belangrijk ? Het is gewoon spijkers op laag water zoeken.
Mocht ze dan wel in Nederlandse wateren zeilen? Zij was immers nog geen 18 jaar en toch zeilde ze in Nederlandse wateren.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Overal in de wereld gelden er regels, die niet ver van elkaar afwijken.
Het gaat buiten de leeftijd dan om binnenvaart of zeevaart.
Met of zonder motor en ingeval van met motor is de kracht en snelheid van de motor van belang.

Heb je de linken gelezen?
Verder heb je, denk ik, de gegevens nodig van de Guppy.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Ja, ook de regels van Engeland, toch een grote zeevarende natie. Daar geldt geen leeftijdsgrens.
Veel jongeren zijn tegenwoordig jaren eerder volwassen dan in onze tijd. Laura Dekker is daar een sprekend voorbeeld van. Lekker laten zeilen die meid! Als zij er genoeg van krijgt stopt zij vanzelf wel.
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Cactus schreef: Veel jongeren zijn tegenwoordig jaren eerder volwassen dan in onze tijd.
Ik ben benieuwd of je dit wil uitleggen.
Volwassen in wat? Kennis en ervaring denk ik dat je bedoelt, daarover kan ik niet oordelen als 29-jarige. Echter voor de wet, voor wat betreft "rijping van het brein" etc. zie ik je punt niet zo.

Ik noem dit hierom (on-topic)
Ik verwijs nogmaals naar de bezwaren en de uitspraken zoals in de rechterlijke procedures naar voren gekomen zijn. De rechter heeft hierover advies ingewonnen van een psycholoog, en heeft meermalen zorgen uitgesproken over de ontwikkeling van het kind. Wel spreekt de rechter in de meest recente uitspraak dat het niet goed zou zijn als Laura Dekker uit huis en / of onder toezicht van de raad v kinderbescherming zou blijven. De rechter heeft echter ook in die uitspraak aangegeven dat de zorgen omtrent de eerder genoemde risico's niet verdwenen zijn. De conclusie van de psycholoog is uiteraard geheim (ik verwacht dat we dit allemaal logisch vinden), maar de uitspraak geeft volgens mij toch enige inzage in die conclusie. De definitieve conclusie of Laura Dekker blijvend last gaat houden van de reis, is natuurlijk niet bekend, en iedereen hoopt natuurlijk van niet.

Groet,

Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Klikzoi
Ervaren pen

Bericht door Klikzoi »

Blues-Bob schreef:
Cactus schreef: De definitieve conclusie of Laura Dekker blijvend last gaat houden van de reis, is natuurlijk niet bekend, en iedereen hoopt natuurlijk van niet.

Groet,

Bob
Ik denk dat Laura vooral zal genieten wanneer ze haar doel heeft bereikt.

Ze heeft natuurlijk een unieke ervaring opgedaan die haar onderscheidt van de meeste kinderen áls volwassenen.
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Klikzoi schreef: Ik denk dat Laura vooral zal genieten wanneer ze haar doel heeft bereikt.

Ze heeft natuurlijk een unieke ervaring opgedaan die haar onderscheidt van de meeste kinderen áls volwassenen.
Dat verwacht ik ook. En dat is haar gegund, door eenieder denk ik.

Groet,

Bob
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

@ Blues-Bob van Cactus
Ik ben benieuwd of je dit wil uitleggen.
Volwassen in wat? Kennis en ervaring denk ik dat je bedoelt, daarover kan ik niet oordelen als 29-jarige. Echter voor de wet, voor wat betreft "rijping van het brein" etc. zie ik je punt niet zo.
Dat is zo mijn ervaring.
Ik heb zo het gevoel dat wij in onze jeugdtijd langer" kind" bleven dan nu het geval is.
Laura Dekker is hiervan een sprekend voorbeeld.
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Klikzoi schreef:
Ik denk dat Laura vooral zal genieten wanneer ze haar doel heeft bereikt.

In haar logboek van vandaag in het AD schreef zij hoe zij worstelde in de doldrums waar de ene keer geen wind staat en de andere keer weer enorm veel. Dat maakt het zeilen vermoeiend. De reis heeft precies gebracht wat zij zocht: Onbekende landen, rust, ruimte en eenheid met de natuur. Zij is nog meer van de zee, van het zeilen en deze levenssteil gaan houden. Ook voelt zij zich volwassener geworden. Zij weet zeker dat zij later iets met zeilen wil gaan doen maar dat dit in Europa niet zal gaan lukken. In Nieuw Zeeland en Australië zijn plenty opties voor haar, schrijft zij.
Wel, Laura moet nog 1700 zeemijlen en komt dan aan op Sint Maarten. Wat een meid! Chapeau! =D>
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Cactus schreef:De kapitein van dat Italiaanse cruiseschip had wel een geldig groot vaarbewijs + de nodige opleiding en was ouder dan 18 jaar. Toch zette hij zijn schip op de rotsen en verliet het schip een uur voordat de passagiers het schip verlaten hadden. Dus papieren , vaarbewijzen en leeftijd zeggen niet alles!
Wil je dit verduidelijken? Ik vind het nu een beetje nare post, om over de rug van de gevallen doden hier een argument uit te forceren. Het komt op mij over dat iemand zonder rijbewijs of iemand die 160 rijdt op de snelweg, zal volgens mij weinig bereiken met het argument: "och mijn vader reed met 100 km/u en in het bezit van rijbewijs toch iemand dood." Nu reed Laura Dekker geen 160 km/u, maar er waren wel degelijk volgens diverse bronnen redenen voor ongerustheid.

Verder wil ik alvast schrijven:
- Over de kwaliteit en noodzaak van vaarbewijzen en ander papierwerk kan wat mij betreft een andere draad geopend worden.
- Over de risico's met oog op psychologische en sociale factoren in zake deze kapitein heb ik geen flauw benul. Ik weet nog niet zoveel over het gedrag van de beste man. Misschien iets voor een ander topic?
- Over het verschil in (technische specificaties van) schepen (en benodigde vaardigheden) hebben we wellicht een plekje onder "techniek".

Misschien begrijp ik de inhoud van jouw post niet zo, dus graag even verduidelijken wat je nu precies wilt zeggen.

Groet,

Bob
Cactus
Bevlogen

Bericht door Cactus »

Blues-Bob schreef:
Cactus schreef:In Nieuw Zeeland en Australië zijn plenty opties voor haar, schrijft zij.
Geeft ze ook aan welke opties? Uit het hoofd kan ik niet zo al het goede opnoemen wat uit NZ en Australie komt.

Groet,

Bob
Nee, dat gaf zij niet aan maar een goed verstaander heeft aan haar reactie meer dan voldoende om te begrijpen dat zij daar ergens met een zeilschool oid iets wil gaan doen. Iig iets met zeilen.
Nieuw Zeeland en Australie zijn omringd door zeeën en er zijn veel bezienswaardigheden, duiken etc. Verder zijn deze landen opzienbarend sportief bezig op veel takken van sport. Ook zeilen is daar van enorm belang. Dus lijkt mij de keuze van Laura Dekker niet vreemd temeer omdat zij de Nieuw Zeelandse nationaliteit bezit.
Blues-Bob
Bevlogen

Bericht door Blues-Bob »

Cactus schreef: Ik wil niets over de ruggen van doden hier neerzetten . Ik vind die opmerking van jou beneden peil!
Ik maakte alleen duidelijk dat het bezitten van een diploma, vaarbewijs of nautische opleiding niet altijd iets zegt.
Nu je het verduidelijkt heb, snap ik de strekking van jouw bericht wat beter. Maar jouw opmerking is dat het bezitten van een vaarbewijs niet altijd wat zegt. Aanvankelijk zeg je echter dat het gaat om het "afwezig zijn van een vaarbewijs" wat niet altijd wat zegt.

Als je gesteld had dat het afwezig zijn van een vaarbewijs niet altijd wat zegt, dan ben ik het met je eens, en was het voorbeeld overbodig en niet ter zake. Maar je hebt gesteld dat het aanwezigheid van het vaarbewijs niet altijd wat zegt, en dan is jouw voorbeeld ter zake en verduidelijkend. Maar als ik jouw stelling in dit topic zet, dan snap ik de relevantie van die stelling weer niet, ondanks dat ik van mening ben dat de stelling juist is. Omdat de stelling nooit van toepassing is geweest kreeg ik het idee dat je zomaar wat zaken gebruikt om aan te voeren, om emotionele beleving te vergroten. Dat was dan ook mijn indruk.

Ik neem daarom mijn opmerking terug, en wil die vervangen voor "juiste stelling, maar doet niet ter zake".

Groet,

Bob
steen
Forum fan

Bericht door steen »

Laura, van harte gefeliciteerd!
Steen
http://www.joodsmonument.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Aäron Loterijman

Willi Kulla, de SS'er die hem in het Baarnse Bos doodschoot.

Daarin wordt de overlijdensdatum van 25 april 1945 vermeld.
Jinny

Bericht door Jinny »

Van mij ook.
Ik vind het overigens verstandig van het GboR dat ze niet erkennen om een ratrace te voorkomen.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Ik betwijfel of Laura Dekker freethinker weet te vinden. Maar ook van deze kant van harte gefeliciteerd. Ik ben niet verder gekomen dan een binnenmeer. Tot windkracht 6 en een temperatuur tussen de 22 en 30 graden. Zonder huiswerk natuurlijk.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Plaats reactie