PietV,
“Nee, Jeroen je komt hier je gal spugen op het CIP.”
Fout. Ik ben hier om met redelijke mensen te lachen en te huilen om de reacties van minder redelijke mensen. Mijn gal spuwen doe ik op CIP.
“Je core business.”
De aard van het draadje wellicht? Ik wist niet van het bestaan van freethinker, tot jullie massaal bij cip op de koffie kwamen. Toen sloeg het beleid nogal om (alleen nog maar korte reacties mogelijk, niet meer op elkaar reageren en veel, heel veel ip bans waaronder uiteindelijk ook de mijne). Dus kwam ik gezellig hierheen.
“Leuke springplank. Hoelang wil je dit nog doen. Op veilige afstand!!”
Geen idee waar je heen wilt.
“En ondertussen wordt een homo die zich tracht te verdedigen tegen de insinuaties die over hem worden vermeld op het CIP; eruit geschopt. Jammer, dat had een klacht op het meldpunt discriminatie moeten zijn toch?”
Nee natuurlijk niet. Ze bannen daar geen homo’s, ze bannen daar mensen die ze niet willen hebben. Ze willen daar alleen Veluwebewoners, en ik voel me niet gediscrimineerd als ze mij daar niet toe rekenen. Sterker nog.
“Manipulaties, censuur en elke waarheid wordt geweld aangedaan.”
Ja duh, het zijn christenen.
“Door mensen die zich met naam en toenaam vermelden (privé???). Nooit reageren ze op kritiek of vragen en dat gaat maanden zo door.”
Mail ze kapot. Ze = cip, en ik besef me dat dat geen flikker uitmaakt, want ik heb ze zelfs allemaal voorstellen gedaan in een mail (
info@cip.nl) of vijf (na ruim anderhalf jaar reageren daar) en ik hoorde ook niets. Maar wat heeft Sanoma mailen uitgehaald? En kom niet aanzetten met dat Jeffrey hier een draadje startte, want laten we hem het voordeel van de twijfel gunnen en aannemen dat hij niet naar
info@cip.nl kijkt. Heeft iemand naar
jeffrey@cip.nl gemailed? Maar wel naar zijn stageplaats. Manmanman.
“En uiteindelijk neemt iemand de moed om een andere ingang te proberen.”
Wat een moedige actie. Je meent toch niet echt dat iemand daar serieus de moed voor heeft moeten opbrengen, toch?
“En nu is het huilen, huilen en nog eens huilen. Bladzijden lang.”
Een draadje starten en enkele korte reacties achterlaten is niet hetzelfde als “bladzijden huilen en huilen”. Je ervaart dingen die er niet zijn. Dat ik deze uitspraak nog eens buiten cip zou gebruiken…
“Ik vergelijk het maar met iemand die op internet een site heeft waar hij foto's laat zien en handleidingen geeft hoe hij honden mishandelt. En deze persoon gaat op een zekere dag werken bij het asiel.”
En die vergelijking gaat dus mank, zoals ik eerder al betoogde. Schrijven voor cip verhoudt zich niet tot stagelopen bij nu.nl op dezelfde wijze zoals dierenmishandeling zich verhoudt tot werken bij een asiel. Als ik vurige betogen zou schrijven voor Greenpeace tegen de Noordzeevisserij zonder mijn eigen rol daarin te bespreken, dan heb je gelijk als je contact opneemt met Greenpeace. Maar zo onhoudbaar hypocriet is het met Jeffrey nog niet gesteld. Ik zou hem uit professioneel oogpunt aanraden om niet voor cip te schrijven, maar daar heb ik geen Sanoma voor nodig.
“En jij hoort dat. Ga je dan ook de andere kant opkijken.”
Dan niet dus.
“Excessen moet je bestrijden en als het niet lukt via links, dan moet je ook de moed hebben om op rechts iets te doen.”
Cip is een exces, 100% eens. Jeffrey niet. En echt, leg mij eens uit waar die moed uit bestaat.
“Volgens mij speel je een bizarre rol. Op afstand anoniem schoppen…”
Ik ben niet zo anoniem. Mijn voornaam is Jeroen, en mijn achternaam blijkt uit mijn avatar. Eindigend gewoon ouderwets op –uit. En oh ja, ik kom uit Leiden. En voor een ieder die het wil weten woon ik vandaag de dag in Rotterdam. Ik kom hier via cip, waar ik al een lange tijd reageerde voor ik ging verhuizen. Voor de duidelijkheid hier en daar gebruik ik dezelfde naam, en heb ik bij cip nooit mijn verhuizing meegenomen in mijn online woonplaats.
“maar iemand die onder een echte naam een brief stuurt en hoopt dat een journalist in spé nog bij te sturen is.”
Alles wat ik weet van "de briefschrijver" is dat het een moderator was. Welke is mij onduidelijk en of diegene echt zo anoniem is valt natuurlijk ook nog te bezien. Ja, bij Sanoma dan wellicht niet, maar tot die tijd ben ik hier duizend maal minder anoniem.
En klopt het nou dat niemand hier een mail heeft gestuurd naar
jeffrey@cip.nl, zoals hij beweert? Als jullie zo begaan zijn met het lot van deze journalist in spé, waarom hem dan via zijn stageplaats benaderen en niet via zijn stagebegeleider?
“Omdat dit totalitaire systeem niet gewenst is in Nederland.”
Je klinkt als een dictator.
“Nu door het slijk halen. Ik zal je vertellen dat we gewoon door gaan met ons activisme.”
Be my guest dude. Ik geef je alleen mijn mening dat ik het stom en dom vind, sorry. En dat ik het absurd vind dat ik dat twee keer uitgebreid duidelijk moet maken, voordat ik een reactie krijg op mijn nogal uitgesproken mening. En dat die reactie was, dat het draadje gesloten was. Ik kreeg me daar een cip flashback waar je naar van wordt. Daardoor sloeg ik zelfs de pagina op op mijn telefoon, omdat ik gewend ben dat kritische reacties worden verwijderd. Het spijt me echt, maar enige hyporisie verwijt ik jullie hier echt terecht. Check Jim z’n “verdere reacties worden verwijderd”.
“Dat zal een Jeroen niet kunnen veranderen. Hoe graag je dat ook zou willen.”
Je gokt mijn motieven twee maal verkeerd. Ik heb er vele, maar die twee gelukkig niet
“Misstanden bespreken we. En als het moet dan zetten we er een tandje bij.”
Persoonlijk vind ik een ddos-je op cip minder moreel verwerpelijk dan een stageplaats aanschrijven, maar beiden zijn geen gevallen van “misstanden bespreken.” Over meewerken aan cip heb ik trouwens ook mening. Mocht je die willen weten dan raad ik aan om het te vragen, en niet te gaan raden. Dat is geen succes gebleken.
Ik geloof dat ik moet poepen.