Jabba
Niet langs omwegen heel andere onderwerpen aansnijden of erom heen praten.
Dan is iedereen na een paar berichten helemaal de draad kwijt.
En ik ook dus
Misschien was ik daardoor niet helemaal duidelijk en direct in wat ik bedoelde.
Dit is waar het om gaat in dit topic.
vegan-revolution schreef:Ik ben al diverse keren op dit forum tegengekomen dat moslims allerlei negatieve zaken die op deze aarde plaatsvinden uitleggen als testen die Allah voor mensen bedacht heeft.
...........
Want wat voor zin heeft het voor een almachtig opperwezen om mensen te testen om daarmee naar een bepaalde situatie toe te groeien? Waarom mensen door middel van testen onnodig laten lijden gedurende een lange tijdsspanne,
Dan kom jij met:
Jabba de Hut schreef:Van de andere kant ik test mijn kinderen en leerlingen ook met moeilijke situaties om te kijken hoe goed ze het begrijpen, om ze eventueel verder te helpen en zodat ze er door groeien. Misschien is het zo een soort test?
Daarop reageer ik met:
Mariakat schreef:
Zo doe jij dat en een echt liefdevolle geduldige persoon.
In de vorm van vraag en antwoord.
Een stimulans om zelf te leren denken.
Mijn antwoord gaat direct in op wat jij aandraagt, is een directe reactie op jouw voorbeeld van kinderen testen, zodat ze kunnen leren. Je kunt dat doen door de goede antwoorden te belonen, maar ook door de slechte antwoorden te bestraffen.
Wat ik daarna aangeef is niet alleen om straffen te benoemen, maar voorbeelden van het soort ellende mensen vaak moeten ondergaan, die volgens veel christengelovigen, maar ook moslims, straffen van God zijn, ......zie de Bijbel.
Die volgens jou dan testen zouden zijn, om van te leren.
Mijn vraag is dan:
En wat moeten wij daar dan van leren?
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.