Allah test mensen. Waarom?

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

doctorwho
Ontoombaar

Re: Allah test mensen. Waarom?

Bericht door doctorwho »

Farioza schreef:Maar hij zou ook kunnen twijfelen over God en boos zijn waarom hem dit is overkomen.
De gelovigen worden getest.
Welkom,

Het is natuurlijk wel een beetje raar dat een almachtige het nodig acht onderdelen van zijn schepping te testen. Dit zou in strijd zijn met vermeende almacht.
De gelovige wacht ondertussen op hulp van boven en denkt als disclaimer bij uitblijven van deze hulp dat ie getest wordt.
Als je met panne langs de weg staat en je gaat bidden tot de ANWB dan komt er geen wegenwacht te hulp. Dan kan je wel denken dat de ANWB haar leden af en toe wat aan het testen is maar een telefoontje doet dan wonderen. Allah en alle andere opperwezens hebben de hoorn er al lang naast gelegd. Zelf doen dus :idea:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Farioza schreef:Geduld houden...Maar hij zou ook kunnen twijfelen over God en boos zijn waarom hem dit is overkomen.
De gelovigen worden getest.
Farioza,
Welkom, gelijk in het diepe? Zo je wenst!

Kwaadheid dat je iets overkomt dat je liever niet had meegemaakt, daar heb je geen god of zo voor nodig.
Kwaadheid naar degeen toe die je de narigheid heeft bezorgd is daarbij terecht.
Soms ben je dat zelf omdat je een fout hebt gemaakt of onachtzaam bent geweest.
Soms zelfs dat niet.

Dan boven- of buitennatuurlijke of verzonnen krachten de schuld geven lijkt me totaal zinloos.
Getest worden door zulke menselijke fantasieën al helemaal.

Maar wie weet vinden sommigen enige gemoedsrust bij hun rotsvast geloven in het onaantoonbare boven- en buitennatuurlijke.
Ik wens ze toe dat ze vanwege dat geloven niet hebben vergeten vóór hun dood te leven.
Als het even kan zo láng mogelijk voor hun dood beginnen met leven.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Farioza schreef:De gelovigen worden getest.
Als je dat aanneemt, dan komt daarna de vraag:

Waarom worden gelovigen getest? Wat is de zin daarvan?

Dáár gaat het hier om. Hier heb je nog geen antwoord op gegeven.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Volgens mij was Farioza een hit & run poster.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Jagang schreef:Volgens mij was Farioza een hit & run poster.
Welnee,

Hij/zij is je gewoon aan het testen. Net als het testen door Allah, Jahweh of 10.000 andere goden merk je dat niet zo als je er niet voor open staat.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Ik heb Allah wel eens getest. Hij zakte op alle punten.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Jabba de Hut
Forum fan

Bericht door Jabba de Hut »

Van de andere kant ik test mijn kinderen en leerlingen ook met moeilijke situaties om te kijken hoe goed ze het begrijpen, om ze eventueel verder te helpen en zodat ze er door groeien. Misschien is het zo een soort test?

Voor de rest waarom het nodig is dat een almachtige God ons moet testen kan geen mens een kloppend antwoord geven.

Maar de slechte dingen die ons overkomen komen niet van God. God kan het slechts tegenhouden en omdat Hij het niet tegenhoudt lijkt het van Hem te komen.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Jabba de Hut schreef:Maar de slechte dingen die ons overkomen komen niet van God.
Waar komen ze dan vandaan als hij almachtig is? Hij heeft toch alles geschapen, dus ook de slechte dingen.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Jabba de Hut schreef:Van de andere kant ik test mijn kinderen en leerlingen ook met moeilijke situaties om te kijken hoe goed ze het begrijpen, om ze eventueel verder te helpen en zodat ze er door groeien. Misschien is het zo een soort test?
Zo doe jij dat en een echt liefdevolle geduldige persoon.
In de vorm van vraag en antwoord.
Een stimulans om zelf te leren denken.

Maar doe jij ook hun familie iets ergs aan om te zien hoe jouw leerling reageert?
Sla jij ze ook (half) dood, als ze iets fout doen?
En hun familie erbij?
Geef jij ook hun broertjes of zusjes de straf, om jouw wat zwakkere leerlingen ter lering te zijn?
Geef jij jouw leerlingen ook straf om wat hun vader jouw ooit aandeed?

En wat moeten zij daar dan van leren?
Voor de rest waarom het nodig is dat een almachtige God ons moet testen kan geen mens een kloppend antwoord geven.
Maar het zijn wel mensen, die stellen dat het een test is.
Die dus denken te weten dat dit alles door een god komt, die dit zo regelt.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Jabba de Hut
Forum fan

Fish schreef:
Jabba de Hut schreef:Maar de slechte dingen die ons overkomen komen niet van God.
Waar komen ze dan vandaan als hij almachtig is? Hij heeft toch alles geschapen, dus ook de slechte dingen.
Waar komen ze vandaan? Alles gebeurt met medeweten van God. Maar ik weet wat je bedoelt. Er is veel leed op aarde en als je dan zo almachtig bent waarom maak je dan niet pats boem alles gelijk in orde en we leven nog lang en gelukkig?
Jabba de Hut
Forum fan

Mariakat schreef:
Jabba de Hut schreef:Van de andere kant ik test mijn kinderen en leerlingen ook met moeilijke situaties om te kijken hoe goed ze het begrijpen, om ze eventueel verder te helpen en zodat ze er door groeien. Misschien is het zo een soort test?
Zo doe jij dat en een echt liefdevolle geduldige persoon.

Maar doe jij ook hun familie iets ergs aan om te zien hoe jouw leerling reageert?
Sla jij ze ook (half) dood, als ze iets fout doen?
En hun familie erbij?
Geef jij ook hun broertjes of zusjes de straf, om jouw wat zwakkere leerlingen ter lering te zijn?
Geef jij jouw leerlingen ook straf om wat hun vader jouw ooit aandeed?

En wat moeten zij daar dan van leren?
Maar het zijn wel mensen, die stellen dat het een test is.
Die dus denken te weten dat dit alles door een god komt, die dit zo regelt.
Ik zal het je sterker vertellen, het staat in de Koran over dat testen.
Bedenk wel dat veel, misschien het meeste leed veroorzaakt wordt door de mens zelf. Zie mijn voorgaande post over God die er weet van heeft maar het niet voorkomt. Ik ben het niet eens met de gang van zaken daar niet van.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Jabba,
Je geeft alleen een antwoord op het tweede gedeelte van mijn reactie

Ik heb het ook niet over mensen, die doodvallen met sportparachuutspringen, of over doodgeschoten worden vanwege familievetes.
Want ik neem aan dat de straffen van God en de straffen op zijn wetten toch wel van hem komen.

En zeker wordt er gezegd, dat God/Allah ook test.
Zie het verhaal van Job.

En ook Jezus/Isah werd getest in de woestijn door de duivel, ook al was de straf die volgde niet het gevolg van het feit dat hij zakte voor die test.
De straf die hij zg. uit moest zingen was straf voor de verkeerde dingen van anderen.
Maar dit laatste zal voor jou geen argument zijn, want je gelooft waarschijnlijk niet in zijn kruisiging.

Het wordt wel ingewikkeld hoor als je moet discussiëren met vertegenwoordigers en afvalligen van 2 soorten geloof die zo op elkaar lijken. :)
Jabba de Hut
Forum fan

Mariakat schreef:Jabba,
Je geeft alleen een antwoord op het tweede gedeelte van mijn reactie
Maar we hadden het over testen en niet over straffen op het niet naleven van wetten? Tja, ik zei al dat ik het niet overal mee eens was maar de straf op de meeste zonden zijn te verwaarlozen.
Het gaat vooral om grote zonden die zwaar gestraft worden en dan kunnen we nog een scheiding maken tussen de profeettijden en na profeettijden. Als God keer op keer en na vergiffenis na vergiffenis duidelijk laat zien dat iets niet mag en ze doen het nog ja dan straft Hij. Wie geeft Hem dan het recht om te straffen denk je dan.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Jabba
Niet langs omwegen heel andere onderwerpen aansnijden of erom heen praten.
Dan is iedereen na een paar berichten helemaal de draad kwijt.
En ik ook dus :wink:
Misschien was ik daardoor niet helemaal duidelijk en direct in wat ik bedoelde.

Dit is waar het om gaat in dit topic.
vegan-revolution schreef:Ik ben al diverse keren op dit forum tegengekomen dat moslims allerlei negatieve zaken die op deze aarde plaatsvinden uitleggen als testen die Allah voor mensen bedacht heeft.
...........
Want wat voor zin heeft het voor een almachtig opperwezen om mensen te testen om daarmee naar een bepaalde situatie toe te groeien? Waarom mensen door middel van testen onnodig laten lijden gedurende een lange tijdsspanne,
Dan kom jij met:
Daarop reageer ik met:
Mariakat schreef: Zo doe jij dat en een echt liefdevolle geduldige persoon.
Mijn antwoord gaat direct in op wat jij aandraagt, is een directe reactie op jouw voorbeeld van kinderen testen, zodat ze kunnen leren. Je kunt dat doen door de goede antwoorden te belonen, maar ook door de slechte antwoorden te bestraffen.

Wat ik daarna aangeef is niet alleen om straffen te benoemen, maar voorbeelden van het soort ellende mensen vaak moeten ondergaan, die volgens veel christengelovigen, maar ook moslims, straffen van God zijn, ......zie de Bijbel.
Die volgens jou dan testen zouden zijn, om van te leren.

Mijn vraag is dan:
En wat moeten wij daar dan van leren?
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Jabba de Hut schreef:Er is veel leed op aarde en als je dan zo almachtig bent waarom maak je dan niet pats boem alles gelijk in orde en we leven nog lang en gelukkig?
Precies, waarom die ellende? Waarom heeft een schepper dat nodig, is hij/zij een sadist?
Als je als ongelovige naar de natuur kijkt is het allemaal heel logisch en goed uit te leggen, pas als je als gelovige in een goede schepper er naar kijkt moet je gaan uitleggen/marchanderen/je verstand op nul zetten, enzvoort.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Plaats reactie