Tweede kamer praat over Libie

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

sarnian
Bevlogen

Re: Tweede kamer praat over Libie

Bericht door sarnian »

[quote="LordDragon"waaruit trek je de conclusie dat siger niks geeft om de slachtoffers sarnain? [/quote]
Volg zijn reacties over de 2 laatste pagina's hier in dit topic maar eens.

:)
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
Jinny

Bericht door Jinny »

Misschien Sarnian, is het absolute aantal gewoon arbitrair en is het simpele feit dat er slachtoffers vallen voldoende?
Jij begon over 'duizenden' zonder verdere onderbouwing.
Siger wees je daarop.

Case closed
siger

Bericht door siger »

Even recapituleren:

Hier schreef Demmers:
Ze spreken maar van duizenden doden en bombardementen en platgegooide steden, maar zijn daar wel bewijzen van?

Hier reageer ik op Demmers, omdat zijn post me een wegwuiven van het Libische drama lijkt. Ik vraag om een bron voor de grote cijfers, die me overdrijvingen lijken gemaakt om ze af te kunnen wimpelen.

Hier komt Sarnian aankloppen met de mededeling dat we aan het mierenneuken zijn, dat het enigste belangrijke is dat er veel slachtoffers vallen, en dat Siger zijn gezeik moet staken.

Hier vraag ik of hij er wel over gaat wat anderen moeten zeggen.

Daar reageert hij hier op alsof de slachtoffers mij niet interesseren, en dat dat een hele hoop zegt over mezelf.

Dat laat me hier maar weer eens besluiten dat Sarnian op zijn zachtst een onnozelaar is, die met zijn Grote Gelijk minder oog heeft voor de inhoud van posts van anderen dan voor zijn eigen pose.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Eens kijken hoe dit af gaat lopen, met Khadaffi weet je het nooit.
Het is wel iemand die zeer fotogeniek is overigens, niet dat dit ertoe doet in het verloop van het topic (is er weer mot?) maar ik heb aan de wodka gezeten, daarom vermeld ik het. (maw SBS niveau, u kunt gerust verder scrollen)
Een fotootje plaatsen doe ik niet, ze zijn allemaal even goed, ik kan niet kiezen.
U googelt maar zelf.
Die met nog meer speldjes en onderscheidingen dan captain Bertorelli uit Allo Allo vind ik zelf erg goed, en welke politicus komt er tegenwoordig nog weg met een Miami Vice zonnebril en een doek van kameelhaar?
Frau Merkel in ieder geval niet, die trouwens aan de telefoon hing met Obama lees ik net.
Europa komt met sancties geloof ik. :?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

Jim schreef:Misschien Sarnian, is het absolute aantal gewoon arbitrair en is het simpele feit dat er slachtoffers vallen voldoende? Jij begon over 'duizenden' zonder verdere onderbouwing. Siger wees je daarop.
Case closed
Jim : als je eerst eens goed de reacties hier las, dan zou je hebben geweten dat ik helemaal niet over aantallen heb gesproken. Demmers deed dat.
Siger begon vervolgens in 2 reacties hier te sijbelen over bewijzen voor Demmers "duizenden" ipv honderden slachtoffers. Alsof honderden slachtoffers minder belangrijk (genoeg) zijn dan duizenden.

Demmers mag misschien iets te makkelijk hogere slachtoffer aantallen gebruiken, maar dat zou geen reden dienen te zijn voor siger om daarop zo agressief te reageren. Ik vrees dat zijn pillen op zijn.

Wat mijn bijdrage hier betreft : duizenden of honderden : ieder slachtoffer dat er daar valt is er een te veel. Over het juiste aantal slachtoffers heb ik het nooit gehad. Ik quote alleen anderen in dit topic.

A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
siger

Bericht door siger »

sarnian schreef:Siger begon vervolgens in 2 reacties hier te sijbelen over bewijzen voor Demmers "duizenden" ipv honderden slachtoffers. Alsof honderden slachtoffers minder belangrijk (genoeg) zijn dan duizenden.
Sijbelen ken ik niet, maar je herhaaldelijke opzettelijke omkering van mijn standpunt - mijn vraagtekens waren bij de grote aantallen die door demmers opgeworpen ter ondersteuning van "er zal wel niets van waar zijn". En hoeft dat in elk geval geen gezijk te noemen.

Je wilt opzettelijk je persoontje bewijzen door schade toe te brengen aan anderen. Hou je onnozelheid aub weg uit mijn discussies. Er is geen reden, zelfs geen waarschijnlijkheid, dat onze interesses of paden hoeven te kruisen. Heb je al een cavia?
Jinny

Bericht door Jinny »

sarnian schreef:
Jim schreef:Misschien Sarnian, is het absolute aantal gewoon arbitrair en is het simpele feit dat er slachtoffers vallen voldoende? Jij begon over 'duizenden' zonder verdere onderbouwing. Siger wees je daarop.
Case closed
Jim : als je eerst eens goed de reacties hier las, .................heb ik het nooit gehad. Ik quote alleen anderen in dit topic.

Inderdaad, fout gelezen.
Mijn oprechte excuses.
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

siger schreef:
sarnian schreef:Siger begon vervolgens in 2 reacties hier te sijbelen ....
Sijbelen ken ik niet, maar .... Heb je al een cavia?
Daar hoef ik verder niets aan toe te voegen.
siger toont hier duidelijk zelf wel hoe het bij hem werkt of - beter nog - niet werkt ....

sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

Jim schreef:Inderdaad, fout gelezen.
Kan gebeuren, Jim. Geen enkel probleem !

LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

vervelend en jammer dat hier ruzie over gemaakt wordt. Elke dode is er een teveel dat zegt sarnian, ik ben het daarmee eens, nu de vraag wie is het daar niet mee eens?

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

LordDragon schreef:vervelend en jammer dat hier ruzie over gemaakt wordt. Elke dode is er een teveel dat zegt sarnian, ik ben het daarmee eens, nu de vraag wie is het daar niet mee eens?
Iedereen zal wel in die richting denken. Maar de implementatie van die houding tov slachtoffers zal wel verschillen. Zo heb je de ver-van-mijn-bed gedachte, ze-zoeken-het-daar-zelf-maar-uit gedachte, ik-heb-al-problemen-genoeg gedachte, het-zijn-maar-moslims gedachte, wat-gaat-dat-kosten gedachte, etc. etc.

Kunnen wij als natie wel iets doen? Zelfs nu de VN wakker is geworden zal het nog wel een tijd duren voor er echt iets gaat gebeuren. en dat terwijl de slachtoffers bij bosjes vallen.

Ik weet het juiste antwoord ook niet, maar weiger zo maar over al die lijken te stappen, alsof alleen het precies juiste aantal slachtoffers bepaalt wat onze morele houding over die moordpartij daar dient te zijn.

Nietweten en Geweten
Ervaren pen

Bericht door Nietweten en Geweten »

Elke dode die is gevallen en nog zal vallen is er één teveel.

Kadaffi & co hebben aangegeven tot het bittere eind te blijven vechten voor hun machtspositie in hun land van het groene boekje. Maar de leider is megalomaan en zijn machtspositie is niet meer houdbaar.

Het Libische volk is vastberaden om te blijven vechten tot Kadaffi weg is. Het vertrek van de wrede tiran is nog de enige optie, maar gezien de vechtlustige opstelling van K. & co zal dit helaas gepaard gaan met bloedvergieten.

De vraag is enkel nog hoe het afzetten van de tiran en zijn volgelingen de komende tijd kan worden bewerkstelligd met zo min mogelijk dodelijke slachtoffers.
Wat wil het Libische volk daarbij voor hulp van de internationale gemeenschap? En wie spreken voor hen?

De VN Veiligheidsraad heeft vannacht unaniem een resolutie aangenomen tegen Kadaffi's regime, resolutie 1970 mbt 16 mensen. Wat zou de volgende stap (moeten) zijn?
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art.1 vd Universele Verklaring vd Rechten vd Mens
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

t valt op dat pas na 40 jaar een opstand komt tegen ghadaffi terwijl hij voor 4 maanden terug nog lof kreeg van de VN-mensenrechten Raad
heeft het libische volk dan 40 jaar lang gewoon zitten slapen en zijn ze nu ineens voor een verandering...als iemand niet bevalt als regeringsleider dan doe je er toch meteen wat aan i.p.v 40 jaar wachtten
zelfde met Mubarak van Egypte ...die zat toch ook al een tijd als regeringsleider....

bron: http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/142550
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
siger

Bericht door siger »

sarnian schreef:
LordDragon schreef:vervelend en jammer dat hier ruzie over gemaakt wordt. Elke dode is er een teveel dat zegt sarnian, ik ben het daarmee eens, nu de vraag wie is het daar niet mee eens?
...Ik weet het juiste antwoord ook niet, maar weiger zo maar over al die lijken te stappen, alsof alleen het precies juiste aantal slachtoffers bepaalt wat onze morele houding over die moordpartij daar dient te zijn.
Dan blijft de vraag van LordDragon: wie is het daar niet mee eens?
Jinny

Bericht door Jinny »

BadAssChick schreef:t valt op dat pas na 40 jaar een opstand komt tegen ghadaffi terwijl hij voor 4 maanden terug nog lof kreeg van de VN-mensenrechten Raad
heeft het libische volk dan 40 jaar lang gewoon zitten slapen en zijn ze nu ineens voor een verandering...als iemand niet bevalt als regeringsleider dan doe je er toch meteen wat aan i.p.v 40 jaar wachtten
zelfde met Mubarak van Egypte ...die zat toch ook al een tijd als regeringsleider....

bron: http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/142550
Omdat ze nu niet te vreten hebben onder andere en verder, schapen over dam en dergelijke.....
Plaats reactie