Vrij onlogische stellingname vind ik dat. Ik ben hier met andere participanten in discussie en niet met Noble of andere auteurs en sprekers in jullie bronnen. De bronnen zijn goed om jullie standpunten te verduidelijken en onderzoeken, maar de inhoud van jullie bronnen is ter onderbouwing van jullie claim.siger schreef:Ik zou voorstellen dat wie kritiek wil geven de video's bekijkt en de papers leest en zich daarop richt, want ik voel me niet geschikt om proxy te spelen voor systems biology aan de hand van enkele filmpjes die moeilijk citeerbaar zijn.
Misschien vat ik het boek van Denis Noble wel samen als ik het heb.
Daarbij komt: "it's not about what's been said, it's about what's not been said". Ik heb je er al eerder op gewezen dat je slechts de helft van de bronnen post. De bronnen waarover je een claim doet vermeld je pas sinds kort (the selfish gene). Eerder postte je zelfs dat de gehele rechter hersenhelft van de VS een conclusie getrokken zou hebben. De onzin van die statement hoef ik naar ik meen niet aan te tonen. Andere vragen uit mijn post geef je eigenlijk geen of zeer mager antwoord op.
Er bestaat een interpretatie van bronnen en / of theorien, welke hier niet weergegeven worden, is mijn conclusie. Naar aanleiding van die interpretatie wordt een claim gedaan. In dit geval: "onzin". Vervolgens worden bronnen weergegeven die dezelfde kritiek hebben, maar het waarheidsgehalte van de interpretatie wordt nergens onderzocht. Ik tracht dat te doen. Ik denk vooral dat Dawkins bijvoorbeeld zich wat ongenuanceerd heeft uitgedrukt.
Bovendien denk ik dat het verklaren wellicht een beetje te lastig is om uit te drukken, zoals MrBE reeds aangaf. Denk bijvoorbeeld aan symbiotische relaties. Leeft onze darmflora voor ons, of zijn wij er voor de darmflora? Daarbij komt, het is in een andere discussie al naar voren gekomen, dat 2 anders geformuleerde theorieen beide juist kunnen zijn. De M-methode is dit al eerder genoemd (naar ik meen). Het is soms maar net welk fenomeen je onderzoekt en hoe je het onderzoekt.
Groet,
Bob