Islamofobie bestaat

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

MNb
Diehard

Islamofobie bestaat

Bericht door MNb »

Islamofobie bestaat:

http://www.loonwatch.com/2010/01/not-al ... e-muslims/

want lieden van een bepaalde politieke signatuur loopt het dun in de broek van die 6%, maar die andere 94% laat ze koud. Ze hebben het er in ieder geval nooit over.
Ik geloof niet. In Spanje slaan alle 22 spelers een kruisje voordat ze het veld opkomen, als het werkt, zal het dus altijd een gelijkspel worden.

Johan Cruijff
siger

Re: Islamofobie bestaat

Bericht door siger »

Dat zou dan een psychische aandoening zijn.
Ik ken niemand die het heeft. Maar hetzelfde kan ik zeggen van smetvrees.
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

MNb schreef:Islamofobie bestaat:

want lieden van een bepaalde politieke signatuur loopt het dun in de broek van die 6%, maar die andere 94% laat ze koud. Ze hebben het er in ieder geval nooit over.
Het herdefiniëren van de term 'islamofobie' (islamofobie wordt immers nooit omschreven als 'de gedachte dat alle, of de meerderheid van de, moslims terroristen zijn') maakt de stank die van het rottend kadaver opstijgt niet minder onaangenaam..
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Terrorisme is wat mij betreft niet het grote probleem van de Islam, het is meer de islamitische neiging om de wereld in te delen in groepen van immer dalende waarde. Helemaal onderaan heb je zelfs een catagorie levensonwaardig en (dat zul je net zien) daar val ik toevallig in. Islamofobie is dan een vrij normale en gezonde reactie.

Geperverteerde kut-islamofielen.... 8*)
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
a.r.

Bericht door a.r. »

Marinus schreef:Terrorisme is wat mij betreft niet het grote probleem van de Islam, het is meer de islamitische neiging om de wereld in te delen in groepen van immer dalende waarde. Helemaal onderaan heb je zelfs een catagorie levensonwaardig en (dat zul je net zien) daar val ik toevallig in. Islamofobie is dan een vrij normale en gezonde reactie.

Geperverteerde kut-islamofielen.... 8*)
En in de bijbel over homoseksualiteit: :? :angel12:

‘En wanneer een man bij een manspersoon ligt zoals men bij een vrouw ligt,
hebben beiden iets verfoeilijks gedaan. Zij dienen zonder mankeren ter dood
gebracht te worden. Hun bloed is op hen.’ (Leviticus 20:13)

‘En gij moogt niet bij een manspersoon liggen zoals gij bij een vrouw ligt.
Het is iets verfoeilijks.’ (Leviticus 18:22)

‘Voordat zij zich konden neerleggen, omsingelden de mannen van de stad, de
mannen van Sodom, het huis, van knaap tot grijsaard, het hele volk in één
samenscholing. En zij riepen onophoudelijk tot Lot en zeiden tot hem: “Waar
zijn de mannen die vanavond bij u gekomen zijn? Breng hen naar buiten bij
ons, opdat wij gemeenschap met hen kunnen hebben. Ten slotte ging Lot naar
buiten naar hen toe, tot aan de ingang, maar hij sloot de deur achter zich.
Toen zei hij: “Alstublieft, mijn broeders, handelt niet slecht.’ (Genesis
19: 4 -7)

‘en hij de steden Sodom en Gomorra, door ze in de as te leggen heeft
veroordeeld, waardoor hij ze voor goddeloze tot een voorbeeld gesteld heeft
van komende dingen; en hij de rechtvaardige Lot heeft bevrijd, die zwaar
gekweld werd door het losbandig gedrag van de mensen die de wet trotseerden
- want die rechtvaardige man heeft door wat hij zag en hoorde toen hij onder
hen woonde, dag aan dag zijn rechtvaardige ziel gefolterd wegens hun
wetteloze daden…maar onrechtvaardigen te bewaren voor de dag van het oordeel
om afgesneden te worden…maar deze [mensen] zullen, net als redeloze dieren,
die van nature geboren zijn om gevangen en vernietigd te worden, in de
dingen waarvan zij onwetend zijn en schimpend spreken, in hun eigen
[loopbaan van] vernietiging ook de vernietiging ondergaan…Zij beschouwen een
weelderig leven overdag als een lust. Vlekken en smetten zijn zij, die zich
met onbeperkt genot aan hun bedrieglijke leringen overgeven…’ (2 Petrus 2:
6-13)

‘Daarom heeft God hen, in overeenstemming met de begeerte van hun hart, aan
onreinheid overgegeven, opdat zij onderling hun lichamen onteren, ja zij die
de waarheid van God hebben verruild voor de leugen en de schepping hebben
vereerd en er heilige dienst voor hebben verricht in plaats van dit te doen
jegens Degene die schiep, die gezegend is in eeuwigheid. Amen. Daarom heeft
God hen overgegeven aan schandelijke* seksuele begeerten, want ook hun
vrouwen hebben het natuurlijke gebruik van zichzelf verruild voor een
tegennatuurlijk gebruik en evenzo hebben ook de mannen het natuurlijke
gebruik van de vrouw laten varen en zijn zeer verhit geworden in hun wellust
jegens elkaar, mannen met mannen, ontucht plegend en in zichzelf de
volledige vergelding ontvangend die hun voor hun dwaling toekwam. En evenals
zij het verwerpelijke hebben geacht aan een nauwkeurige kennis van God vast
te houden, heeft God hen aan een verwerpelijke geestestoestand overgegeven
om de dingen te doen die niet betamen…dat zij die zulke dingen beoefenen, de
dood verdienen, blijven zij ze niet alleen doen, maar stemmen zij ook nog in
met hen die ze beoefenen.’ *Vertaling van de Griekse term 'atimia' wat ook
oneer betekent (http://www.foreignword.com) (Romeinen 1: 24 -32)

‘Nu weten wij dat de Wet voortreffelijk is, mits men haar op wettelijke
wijze hanteert, in de wetenschap van het feit dat de wet niet voor een
rechtvaardig mens wordt afgekondigd maar voor wettenlozen en weerspannigen,
goddelozen en zondaars, voor hen die liefderijke goedheid missen en voor
bespotters van al wat heilig is, voor vadermoorders en moedermoorders,
doodslagers, hoereerders, mannen die bij personen van het mannelijke
geslacht liggen, ontvoerders van personen…en al wat verder in strijd is met
de gezonde leer…’ (1 Timótheüs 1:8 -10)

‘Zo zijn ook Sodom en Gomorra en de omliggende steden, nadat ze op de zelfde
wijze als de voornoemden buitensporig hoererij hadden bedreven en vlees
waren achternagegeaan voor tegennatuurlijk gebruik, [ons] tot [waarschuwend]
voorbeeld gesteld doordat ze de gerechtelijke straf van eeuwig vuur
ondergaan.’ (Judas 7)

‘Maakt U door geen van deze dingen onrein, want door al deze dingen* hebben
de natiën die ik van voor uw aangezicht wegzend, zich onrein gemaakt’.
*onder anderen het onderwerp van Leviticus 18:22 (Leviticus 18:24)

‘Ingeval iemand een van al deze verfoeilijkheden* doet, dan moeten de zielen
die ze doen, uit het midden van hun volk worden afgesneden.’
*onder anderen het onderwerp van Leviticus 18:22 (Leviticus 18:29)

‘Of weet gij niet, dat de onrechtvaardigen het Koninkrijk Gods niet zullen
beerven? Dwaalt niet; noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch
overspelers, noch ontuchtigen, noch die bij mannen liggen, noch dieven, noch
gierigaards, noch dronkaards, geen lasteraars, geen rovers zullen het
Koninkrijk Gods beerven.’(1 Korinthiërs 6: 9-10)

‘Er zal geen hoer zijn onder de dochteren van Israel; en er zal geen
schandjongen zijn onder de zonen van Israel. Gij zult geen hoerenloon noch
hondenprijs in het huis des HEEREN, uws Gods, brengen, tot enige gelofte;
want ook die beiden zijn den HEERE, uw God, een gruwel.’ (Deuteronomium
23:17-18)

‘Maar weet dit, dat er in de laatste dagen kritieke tijden zullen aanbreken,
die moeilijk zijn door te komen. Want de mensen zullen zichzelf liefhebben,
het geld liefhebben, [zullen] aanmatigend [zijn], hoogmoedig, lasteraars,
ongehoorzaam aan ouders, ondankbaar, deloyaal, zonder natuurlijke
genegenheid, niet ontvankelijk voor enige overeenkomst, kwaadsprekers,
zonder zelfbeheersing, heftig, zonder liefde voor het goede, verraders,
onbezonnen, opgeblazen [van trots], met meer liefde voor genoegens dan
liefde voor God…en keer u af van dezen. Want uit hun midden staan de mannen
op die zich op sluwe wijze huisgezinnen indringen en zwakke vrouwen als hun
gevangenen wegvoeren die beladen zijn met zonden en door velerlei begeerten
gedreven worden, die altijd leren en toch nooit tot een nauwkeurige kennis
van de waarheid kunnen komen…zo blijven zij de waarheid weerstaan, mensen
die volkomen verdorven van geest zijn, afgekeurd wat het geloof betreft…Maar
goddeloze mensen en bedriegers zullen van kwaad tot erger voortgaan, terwijl
zij misleiden en worden misleid.’ (2 Timótheüs 3: 1-13)
De meeste zich christen noemenden mogen dan gelukkig eindelijk toch de rede als leidraad nemen, maar het staat er wel in hé! Zoals gelukkig niet alle christenen recht in de leer zijn, zijn gelukkig ook niet alle moslims zo recht in de leer. Maar ik geef grif toe dat binnen de islam homoseksualiteit méér als zonde gezien wordt dan binnen het huidige christendom.

Een quote voor allen en voor niemand dan maar: "Word wie je bent"! :wink: (Nietzsche)
siger

Bericht door siger »

a.r. schreef:De meeste zich christen noemenden mogen dan gelukkig eindelijk toch de rede als leidraad nemen, maar het staat er wel in hé! Zoals gelukkig niet alle christenen recht in de leer zijn, zijn gelukkig ook niet alle moslims zo recht in de leer.
Dat is niet juist. De bijbel heeft voor christenen niet hetzelfde gewicht als de koran voor islamieten. Als je toch een (altijd manke) vergelijking wil maken, dan kan je beter zeggen dat de koran (en niet Mohammed) hetzelfde gewicht heeft als Christus: beide zijn het neergezonden woord van God. Bovendien geloven Europese christenen over het algemeen oppervlakkiger dan Europese islamieten. Elk heeft zijn eigen geschiedenis.

Maar verder houd ik me hier op de vlakte, want ik ga geen discussie voeren met of onder een bord "islamofoob".
a.r.

Bericht door a.r. »

Dat is niet juist. De bijbel heeft voor christenen niet hetzelfde gewicht als de koran voor islamieten. Als je toch een (altijd manke) vergelijking wil maken, dan kan je beter zeggen dat de koran (en niet Mohammed) hetzelfde gewicht heeft als Christus: beide zijn het neergezonden woord van God. Bovendien geloven Europese christenen over het algemeen oppervlakkiger dan Europese islamieten. Elk heeft zijn eigen geschiedenis.
Correctie van jouw opmerking, mijnerzijds: De bijbel heeft momenteel voor de meeste europese christenen niet hetzelfde gewicht als de koran voor de meeste islamieten heeft.

Het punt is dat christendom (en islam) niet alleen in (west) europa voor komen en dat er weldegelijk homohaat (alsmede vrouwenhaat) onder delen van christenen bestaat, alsook dat er moslims zijn die minder moeite hebben homofilie (en vrouwen).
Ali
Banned

Bericht door Ali »

a.r. schreef:
Correctie van jouw opmerking, mijnerzijds: De bijbel heeft momenteel voor de meeste europese christenen niet hetzelfde gewicht als de koran voor de meeste islamieten heeft.

Het punt is dat christendom (en islam) niet alleen in (west) europa voor komen en dat er weldegelijk homohaat (alsmede vrouwenhaat) onder delen van christenen bestaat, alsook dat er moslims zijn die minder moeite hebben homofilie (en vrouwen).
Waarbij ik mij een belangrijke niet licht te verontachtzame aan het NT ontleende aantekening in de marge zou willen permiteren, 'hij die zonder 'zonden' is gooie de eerste steen'.
Cluny
Banned

Islamofobiebabbelaars bestaan

Bericht door Cluny »

MNb schreef:Islamofobie bestaat:

Leuk, komt er ineens een jeugdherinnering bovendrijven.
Doodt 99% van alle huishoudbacteriën.
Mijn wiskundeleraar maakte toen de opmerking dat van de miljarden bacteriën er dan nog miljoenen overblijven en dat zijn dan net de gevaarlijksten.
Een leraar, ook als die de grote surinaamse zwarte kale leider wel lief vindt, zou beter moeten weten.
En zich vooral verre houden van islamofobiegebabbel.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Het punt is dat MnB met een drogredenering (in dit geval "de halve waarheid" of nog beter "een fractie van de waarheid") aan komt zetten, (islamofobie is dom, want anderen doen meer terrordingetjes in de US of A.) en ik dat op persoonlijke titel weerleg. Overigens zou ik dat ook hebben gedaan als ik tot een van de andere door moslims gediscrimineerde groepen behoorde (ongeveer iedereen behalve moslims)

Dat het christendom duidelijk familie is van de islam in alle aspecten, inclusief extreme homofobie en andere vormen van discriminatie en dat de huidige christelijke tolerantie een anomalie is in een lange geschiedenis van ontaard christelijk gedrag, is waar, maar vrij irrelevant. Behalve dan dat we vooral ook nooit moeten vergeten wat de potentie is van het christendom.

Het grote verschil is ergens dat we geen youtubefilmpjes hebben van "normaal" christelijk gedrag als ketterverbrandingen. Dat er nog steeds christenen rondlopen die de doodstraf geoorloofd vinden voor zaken als godslastering e.d., lijkt me vrij evident trouwens.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
siger

Bericht door siger »

a.r. schreef:

Je hebt gelijk. Ik denk aan hier en nu. Voor mij vanzelfsprekend, want ik denk aan onze samenleving, maar net daarom misschien niet altijd duidelijk gesteld.
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

*
Islamofobie (be)staat in ieder geval in de WikipediA en wordt (nog) als een neologisme beschouwd:

Islamofobie

Islamofobie is een neologisme dat gebruikt wordt om overtrokken angst voor de islam te benoemen en wordt hoofdzakelijk in een politieke en maatschappelijke context gebruikt.

Tegenstanders van het gebruik van het begrip zien het als een manier om kritiek op de islam af te doen als overtrokken angst en de islam te vrijwaren van kritiek. Ook wijzen deze tegenstanders er op dat religieuze minderheden in islamitische landen doorgaans zwaarder te lijden hebben onder religieuze discriminatie dan moslims in westerse landen.

Voorstanders van het gebruik van het begrip vergelijken het met xenofobie, een angst voor alles wat vreemd is. Islamofobie zou zich uiten in vooroordelen tegen of het demoniseren van moslims, hetgeen blijkt uit een negatieve houding, geweld, lastigvallen, discriminatie en stereotypering.

<< >>
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
Cluny
Banned

Islamofobiebabbelaars: Bah!

Bericht door Cluny »

Gelul!
Een fobie is een ziekelijke onredelijke angst. Het is onredelijk om voor islamofobiebabbelaars een uitzondering te maken.
Maar is er onderhand niet genoeg uitleg te vinden op Freethinker waarin de simpele argumenten te vinden zijn die de conclusie van gelul onmiskenbaar ondersteunen?
Islamofobie.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Lex-Legis
Forum fan

Bericht door Lex-Legis »

Volgens de link zijn er meer religeuze Joodse Terroristen in America dan Moslim Terroristen. Wat is het criteria?
Laatst gewijzigd door Lex-Legis op 06 jan 2011 16:12, 2 keer totaal gewijzigd.
"We never judge a statement by its author, but only on its own merit."
-Rabbi Moshe Chaim Luzzato (1707-1746)
Plaats reactie