over slectief quoten gesproken
ik schreefGayaH schrijft: "ze hebben zelfs moeite met het feit dat (de energie van) een gedachte zich tot ver buiten de hersenen uitstrekt en derhalve (direct!) invloed kan uitoefenen op de omgeving." met andere woorden GayaH heeft nergens beweerd dat een gedachte de totale omgeving kan beïnvloeden.
pluswel, dus bestaat de omgeving uit materiële zaken en diverse soorten stralingen en energie. Als je dus beweert dat je met je gedachten je omgeving direct kan beïnvloeden dan heb je het over die zaken die de omgeving maken en dus ook over materie.
jij weerIndien niet dan moet je herformuleren en zeggen dat het bewustzijn een deel van de omgeving kan beïnvloeden, namelijk stralingen en energieën, maar niet de totaliteit. Ik mag een eeuw naar mijn canvas zitten staren, maar als ik niet aan het schilderen ga komt er niks op.
ja maar ik zeg niet dat het bewustzijn zomaar verdwijnt als ik ga slapen, dat zeg jij.Met respect ik draai de vraag niet om, jij schrijft: "bewustzijn is geen orgaan, bewustzijn is het resultaat van het functioneren van een orgaan, als je de hersenen al zo kan noemen, want ze zijn wat complexer dan het gemiddelde orgaan" ten eerste zeg je hier dat bewustzijn geen orgaan is, ten tweede zeg je dat het bewustzijn het resultaat is van het functioneren van de hersenen. Daarmee zeg je ook dat als de hersenen niet functioneren er geen bewustzijn kan zijn, of als er geen bewustzijn is dan functioneren de hersenen niet
neen gast, jij beweert dat tijdens de slaap het bewustzijn volledig afwezig is, ik niet, vandaar, je draait de zaken om.Dat jij een probleem hebt met het slapen is mij bekend, vandaar dat ik met die vraag kwam. Nu probeer je iets recht te praten wat krom is.
hear, hear, ...Je schrijft als er geen bewustzijn zou zijn dan kun je ook niet wakker worden, en dat klopt als het een resultaat van de hersenen zou zijn.

Maar het kan niet het resultaat zijn van de hersenen en een soort eigen leven gaan leiden als je slaapt, graag enig consistentie in de benadering.

hoezo eigen leven, we hebben het over verschillende gradaties in activiteit van een systeem, niet over spoken beginnen aub.
Nee, een mens kun je niet vergelijken met een pc. Indien je dat zou doen dan krijg je vergelijkingen zoals met het bewustzijn, want als jij zegt dat de hersenen zoiets zijn als een pc dan moet het bewustzijn daar ook worden gecreëerd. Indien je een vergelijking wilt maken doe dat dan ook met vergelijkbare zaken, een pc heeft geen gedachte of denkt niet, het is een machine.
beide, mensen en pc's zijn systemen die enrgie verbruiken, ze hebben beide als kenmerk dat ze dat op verschillende niveuas van acriviteit doen, de sleep modus van mijn pc als voorbeeld heeft te maken met de activiteit, niet met, hoe scheef kan je toch zijn, jouw vermeende interpratatie van mijn woorden dat ik zou beweren dat een pc bewustzijn heeft.
doe niet zo belachelijk, een mens, en homo sapiens sapiens, is een diersoort.Een mens.
je heb wel lef, ik geef je een antwoord en je vraagt om meer? zou je eerst eens willen weerleggen dat de processen in de hersenen die bewustzijn generen een elektrische aard hebben ivm hun soort energie?Indien oa. staat voor onder andere, wat voor soort energie is het bewustzijn nog meer?
(de omgeving bestaat oa uit materie remember?)
die voorstelling implicert x aantal grammen van de steen weghalen. Hoezo hij blijft bestaan in zijn totaliteit? Hoezo de massa van een object is onveranderlijk?Voor de helderheid ik heb het niet over de vorm dat die zou blijven alleen in de voorstelling die jij ervan hebt gemaakt toen je begon.
zeer goed, copy paste had ik ook al gevonden, volledig akkoord en nuEen complex adaptief systeem kan verder zowel levende als levenloze zaken betreffen. Ook de studie van kunstmatig leven vertoont veel overeenkomsten met die van complexe adaptieve systemen; in beide gevallen staan zaken als zelforganisatie en emergentie centraal.
aandelen en productieprocessen zijn geen vergelijkbare systemen met mensen en dieren, het zijn geen levende organismen, of ontgaat dat verschil jou? De term agents kan je makkelijk overla tegenaangooien, daarom heeft het nog geen inhoud. Je heb trouwens totaal niet door wat complexe adaptieve systemen betekent. Een productieprocess, gaat zich heus niet zelf gaan aanpassen, laat staan uit zichzelf? Get to grips man.Samengevat "een zelfgelijkende verzameling adaptieve agenten die interactie vertonen" en in jou woorden Ik stel gewoon vast dat dieren, aandelenmarkten, productieprocessen, die ook complexe adaptieve systemen zijn, net zoals de mensen over een bewustzijn beschikken.
eerst suggereer je dat dieren geen bewustzijn hebben dat noemenswaardig, ver ontwikkeld hoog of whatever genoeg is om in de noosfeer opgenomen te worden, als ik je dan vraag of mentaal gehandicapten ook deel uitmaken van de groep van bewustzijn dei gewerd wordt geef je me dit vage antwoord dat totaal over iets anders gaat in feite.Een mens in welke vorm dan ook is een mens en diens bewustzijn maakt onderdeel uit van onze wereld. De voorkeur van jou om het te zien als een opslagsysteem sluit aan bij een begrip zoals die in sommige culturen wordt gebruikt en dat is de naam Akasha kronieken.
waar heb ik dat ook weer gezegd? Ik had het over de spin van de quark, wie had het ook alweer over zich correct uitdrukken voorheen?De quark wordt niet gemeten, het is een theorie dat de quark er is als de hadron gemeten kan worden.
A quark (pronounced /ˈkwɔrk/ or /ˈkwɑrk/) is an elementary particle and a fundamental constituent of matter. Quarks combine to form composite particles called hadrons, the most stable of which are protons and neutrons, the components of atomic nuclei.[1] Due to a phenomenon known as color confinement, quarks are never found in isolation; they can only be found within hadrons.[2][3] For this reason, much of what is known about quarks has been drawn from observations of the hadrons themselves
ik schreef
en op het feit dat men antimaterie kan vangen maar geen fluxen zou kunnen meten rep je met geen woord. Je hebt er een aardje naar om compleet naast de vragen te reageren, ik krijg allerlei ramptetam van jou maar concrete onderbouwde antwoorden o neen. Je moet natuurlijk wel eerst eens leren lezen wat er staat, anders ga je jezelf nog erger belachelijk maken.zou kunnen, maar ik betwijfel dat, de spin van een quark kan men wel meten, antimaterie kan men vangen en meten, maar een geochemische flux niet?
jij weer
hmz, definieer de term "helder bewustzijn" die je hier zomaar on the wip introduceert eens even aub?Ik doe een poging jou redeneringen verder uit te werken, mijn mening is helder bewustzijn is niet het resultaat van activiteiten van de hersenen of enig ander lichaamsorgaan.
maar allez man, eerst weet je het niet en onmiddelijk daarna definieer je het als de door mij genoemde zaken, esthetica, verdriet, liefde, zonder ook maar enige aandacht te besteden aan mijn tegenargument micro/macro, en zonder zelf een onderbouwing te geven hoe dat komt, hoe dat in zijn werk gaat.Of en wat daar gecommuniceerd wordt weet ik niet, maar als ik zou zeggen wat waardevol is voor de mens dan zijn het de door jou genoemde zaken.
te veel gebakken lucht thor. En ik heb het gevoel dat ik hier teveel energie insteek, zie
viewtopic.php?f=28&t=8489&start=60#p249385
MVG, LD.