mexicaanse griep
Moderator: Moderators
Re: mexicaanse griep
Wim,
't Was simpeler:
Als je iemand uitscheldt moet je de naam expliciet noemen.
Desiree neem ik dus aan.
Desiree Rover, ingebracht door Fan, en door velen inmiddels als mesjokke herkend.
Maar het blijft schrikken als je ziet hoevelen meegaan met zo iemand.
Zie ook:
http://www.kwakzalverij.nl/1143/Angst_i ... anse_griep
Roeland
't Was simpeler:
Als je iemand uitscheldt moet je de naam expliciet noemen.
Desiree neem ik dus aan.
Desiree Rover, ingebracht door Fan, en door velen inmiddels als mesjokke herkend.
Maar het blijft schrikken als je ziet hoevelen meegaan met zo iemand.
Zie ook:
http://www.kwakzalverij.nl/1143/Angst_i ... anse_griep
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Iets wat de telegraaf aanprijst is hooguit geschikt om een kampvuur mee te bouwen .. daar geef ik ze dan gelijk in
Dit cliché met betrekking tot de Telegraaf komt vaak langs, en wordt bijna vervelend. Te rechtse krant misschien? Of denken we dat alle andere kranten alleen de pure waarheid verkondigen (not!). Over het NRC bijvoorbeeld zijn hele boeken met kritiek volgeschreven (zie Micha Kat) en het cliché daar is om dit een kwaliteitskrant te noemen, Maar goed off topic hier, maar ik erger mij nogal aan dit soort onzin.Raven schreef:Iets wat de telegraaf aanprijst is hooguit geschikt om een kampvuur mee te bouwen .. daar geef ik ze dan gelijk in
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
- LordDragon
- Bevlogen
In volgende filmpje wordt beweert dat men in amerika aan een wet stemt die weigeraars van vaccinatie of quarantaine bestraft. Wie weigert krijgt een boete van 1000 dollar per dag tot gevangenis straffen.
http://www.youtube.com/watch?v=2_oD55WvDmM
Ik vermoed dat dit over het opkomst zijnde vaccin gaat tegen de mexicaanse griep? Het zou toch te zot zijn moesten ze oude vaccins gaan verplichten? En nu? Afwachten tot wanneer ons europese burgers hetzelfde te beurt valt? Als dan een mutatie optreed zijn we toch weer niks met dat nieuwe vaccin
MVG, LD.
Ik vermoed dat dit over het opkomst zijnde vaccin gaat tegen de mexicaanse griep? Het zou toch te zot zijn moesten ze oude vaccins gaan verplichten? En nu? Afwachten tot wanneer ons europese burgers hetzelfde te beurt valt? Als dan een mutatie optreed zijn we toch weer niks met dat nieuwe vaccin
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Leuk, meteen de halve biblebelt leeg. Kan dat hier ook niet worden ingevoerd die wet?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
-
siger
Dit gaat inderdaad over het vaccin tegen de nieuwe varkensgriep (of Mexicaanse griep), dat men tegen october hoopt klaar te hebben, en waarvoor alle "rijke landen" reeds méér dan 1 dosis per inwoner hebben besteld. Ik sta volledig achter het verplichten, maar ik vind wel dat men ook duidelijk moet maken waarom.LordDragon schreef:In volgende filmpje wordt beweert dat men in amerika aan een wet stemt die weigeraars van vaccinatie of quarantaine bestraft. Wie weigert krijgt een boete van 1000 dollar per dag tot gevangenis straffen.
Ik vermoed dat dit over het opkomst zijnde vaccin gaat tegen de mexicaanse griep? Het zou toch te zot zijn moesten ze oude vaccins gaan verplichten? En nu? Afwachten tot wanneer ons europese burgers hetzelfde te beurt valt? Als dan een mutatie optreed zijn we toch weer niks met dat nieuwe vaccin![]()
MVG, LD.
Nog eens samenvatten: de grote zorg die vandaag heerst bij deskundigen is dat de varkensgriep uit Mexico, die nier zo gevaarlijk maar wel zeer besmettelijk is, in aanraking komt met de vogelgriep uit Azie, die zeer dodelijk is, maar niet zo besmettelijk. Een mutatie (uitwisselen/samensmelten van erfelijke kenmerken) tussen beide zou tot een virus kunnen leiden dat zowel zeer dodelijk als zeer besmettelijk is, met grote gevolgen. Gelukkig is de WHO zeer alert. Zo werd onlangs voor het eerst een mutatie van het varkensgriep ontdekt dat kalkoenen (dat zijn dus vogels) had besmet in Chili. Laat ons dus hopen dat er genoeg vaccinaties tegen de varkensgriep zullen uitgevoerd worden!
- LordDragon
- Bevlogen
siger schreef
siger schreef
Het nieuwe vaccin dat uitkomt tegen de huidige varkensgriep is op een rapje klaargestoomd, de test periode die vereist is wordt met de voeten getreden. En als er een mutatie van dit varkensgriep virus uitbreekt zij we helemaal niks met dat nieuwe vaccin. (want dan is het gemuteerd) En ja miljoenen dosissen, is ook miljoenen dollars. En laat je niet vangen als de regering het zogezegd vrij aanbied heb je het toch al dubbel en dik met je belastingsgeld betaald
MVG, LD.
ok dus enkel bij mutatie wordt het echt gevaarlijk.Een mutatie (uitwisselen/samensmelten van erfelijke kenmerken) tussen beide zou tot een virus kunnen leiden dat zowel zeer dodelijk als zeer besmettelijk is, met grote gevolgen.
siger schreef
kitty schreefIk sta volledig achter het verplichten, maar ik vind wel dat men ook duidelijk moet maken waarom.
Zo jullie willen mij tot iets verplichten? Raar voor freethinkersLeuk, meteen de halve biblebelt leeg. Kan dat hier ook niet worden ingevoerd die wet?
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
-
siger
Nee, bij mutatie wordt het echt een wereldkatastrofe.LordDragon schreef:ok dus enkel bij mutatie wordt het echt gevaarlijk.
Of deze catastrofe ontstaat, kan NU voorkomen worden. Dus het is NU echt gevaarlijk.
Sorry voor de klemtonen, maar het lijkt wel of je het niet wil horen.
Overleven is een eerste principes, de levenden kunnen zich vrije gedachten vroorloven, de doden niet...LordDragon schreef:Zo jullie willen mij tot iets verplichten? Raar voor freethinkers.
Als het nieuwe vaccin niet tijdig klaar is, is een mondiale ramp immanent, want voor er vaccins klaar zijn voor dat nieuwe virus (dat men nog niet kent), is het te laat voor een groot deel van de wereld (geen enkele reden warom jouw deel van de wereld er niet eerst zou aangaan.) Net daarom doet men alles om het niet zover te laten komen.LordDragon schreef:Het nieuwe vaccin dat uitkomt tegen de huidige varkensgriep is op een rapje klaargestoomd, de test periode die vereist is wordt met de voeten getreden. En als er een mutatie van dit varkensgriep virus uitbreekt zij we helemaal niks met dat nieuwe vaccin.
Dus nog eens: het vaccin tegen de Mexicaanse varkensgriep dat volgende maand hopelijk zal klaar zijn, is een maatregel (de enige waar we weldra over beschikken) tegen de snelle verpreiding van het zeer dodelijke Aziatisch vogelgriep virus.
Laatst gewijzigd door siger op 26 aug 2009 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.
LordDragon,
Je bent tegen vaccinatie begrijp ik? En als dat nu de volksgezondheid ten goede komt en een echte ramp kan voorkomen?
En ja, ik ben dus voor een verplichting als het een ramp zou kunnen voorkomen. Ik mag dan wel vrijdenkend zijn maar dat maakt mij nog niet achterlijk.
Je bent tegen vaccinatie begrijp ik? En als dat nu de volksgezondheid ten goede komt en een echte ramp kan voorkomen?
En ja, ik ben dus voor een verplichting als het een ramp zou kunnen voorkomen. Ik mag dan wel vrijdenkend zijn maar dat maakt mij nog niet achterlijk.
Goed punt. Daar had ik nog niet over nagedacht. Heb je wellicht bronnen? Ik heb er nog niet zoveel over gehoord.siger schreef:Dus nog eens: het vaccin tegen de Mexicaanse varkensgriep dat volgende maand hopelijk zal klaar zijn, is een maatregel (de enige waar we weldra over beschikken) tegen de snelle verpreiding van het zeer dodelijke Aziatisch vogelgriep virus.
Als dit de daadwerkelijke reden is voor inententen zal ik er zeker over nadenken.
Ik vraag me alleen af hoe het zit met een volgende griep. Heeft deze ook geen kans om te genen uit te wisselen met de vogelgriep?
-
siger
@Kiwi,
Ik heb hier een overzichtje gemaakt, volledig op gegevens uit de Engelse Wiki. Het belangrijkste staat in http://en.wikipedia.org/wiki/Flu
Wat je vraag betreft

Voor het gemak:
"highly pathogenic avian strain": gevaarlijke vogelgriep
"human strain": gewone mensengriep
"new highly pathogenic human strain": nieuwe gevaarlijke mensengriep
Je zal begrijpen dat ik een beetje pissig ben op onze overheden die deze informatie onvoldoende helder verspreiden, zodat ook de maatregelen niet ernstig genomen worden door de bevolking. vb. In supermarkten wordt vandaag gevraagd aan het publiek de verse groenten niet met de blote handen aan te raken, maar het publiek vindt het allemaal maar aanstellerij....
Ik heb hier een overzichtje gemaakt, volledig op gegevens uit de Engelse Wiki. Het belangrijkste staat in http://en.wikipedia.org/wiki/Flu
Wat je vraag betreft
Vrees ik dat het antwoord "ja" is. De huidige varkensgriep is erg besmettelijk en er is nog geen vaccin, maar elke menselijke griep die zich wereldwijd verspreidt (en er is er elke winter wel één) is een risico. Dit wikiprentje zegt het allemaal:Kiwi schreef:hoe het zit met een volgende griep. Heeft deze ook geen kans om te genen uit te wisselen met de vogelgriep?

Voor het gemak:
"highly pathogenic avian strain": gevaarlijke vogelgriep
"human strain": gewone mensengriep
"new highly pathogenic human strain": nieuwe gevaarlijke mensengriep
Je zal begrijpen dat ik een beetje pissig ben op onze overheden die deze informatie onvoldoende helder verspreiden, zodat ook de maatregelen niet ernstig genomen worden door de bevolking. vb. In supermarkten wordt vandaag gevraagd aan het publiek de verse groenten niet met de blote handen aan te raken, maar het publiek vindt het allemaal maar aanstellerij....
- LordDragon
- Bevlogen
kitty schreef
siger schreef
Hoe moet ik dat nu rijmen? Het vaccin tegen de vogelgriep zal dan misschien werkzaam zijn tegen de spaanse griep en ga zo maar door.
Ik wacht nog even af, de kat uit de boom kijken zoals men zegt.
MVG, LD.
Als ik ga ingeent worden met een vaccin dat onvoldoende getest is ben ik ertegen, indien het vaccin goed getest wordt en het werkt dan ga ik ervoor.LordDragon,
siger schreef
Vaccin tegen maxicaanse griep is eigenlijk werkzaam tegen vogelgriep?Dus nog eens: het vaccin tegen de Mexicaanse varkensgriep dat volgende maand hopelijk zal klaar zijn, is een maatregel (de enige waar we weldra over beschikken) tegen de snelle verpreiding van het zeer dodelijke Aziatisch vogelgriep virus.
daar geef ik je gelijk in, mede daardoor ben ik de draad zowat kwijt.Je zal begrijpen dat ik een beetje pissig ben op onze overheden die deze informatie onvoldoende helder verspreiden
Ik wacht nog even af, de kat uit de boom kijken zoals men zegt.
MVG, LD.
Nee. De beredenering is als volgt: Des te meer de mexicaanse griep verspreid is, des te groter de kans dat het muteert (met de vogelgriep). Het vaccin zal de mutatie kans dus verkleinen.LordDragon schreef:Vaccin tegen maxicaanse griep is eigenlijk werkzaam tegen vogelgriep?Hoe moet ik dat nu rijmen? Het vaccin tegen de vogelgriep zal dan misschien werkzaam zijn tegen de spaanse griep en ga zo maar door.
Volgens dezelfde beredenering is een snelle verspreiding van het vaccin is ook noodzakelijk omdat bij een grote verspreiding van een griep, de kans op een heleboel mutaties als letaliteit, immuniteit of resistentie (tegen het vaccin of tamiflu) toeneemt.
Ik niet. Ik laat me niet dwingen om me te laten vaccineren tegen een griepje. Degene die me wil dwingen zal politiebegeleiding mee moeten nemen, en kan rekenen op een flinke muilpeer. Een vaccinatie doe ik slechts vrijwillig, en ook slechts als deze zeer uitvoerig wordt onderbouwd. Des te meer geld er mee wordt verdiend, des te groter is mijn wantrouwen.siger schreef: Ik sta volledig achter het verplichten,
Voor ze het willen verplichten, en de belastingbetaler ervoor op laten draaien, moeten ze eerst maar eens aantonen dat zo'n samensmelting kan plaatsvinden, en hoe groot de kans is dat een uitwisseling van erfelijke kenmerken tot de vorming van zo'n supervirus leidt.maar ik vind wel dat men ook duidelijk moet maken waarom.
Nog eens samenvatten: de grote zorg die vandaag heerst bij deskundigen is dat de varkensgriep uit Mexico, die nier zo gevaarlijk maar wel zeer besmettelijk is, in aanraking komt met de vogelgriep uit Azie, die zeer dodelijk is, maar niet zo besmettelijk. Een mutatie (uitwisselen/samensmelten van erfelijke kenmerken) tussen beide zou tot een virus kunnen leiden dat zowel zeer dodelijk als zeer besmettelijk is, met grote gevolgen.
Ik ben zeer wantrouwig, want er zijn teveel mensen die op dit moment rondlopen met enorme dollartekens in hun ogen. En dergelijke lieden zijn vaak goed in het creëren van behoeftes; Soms zijn dat behoeftes waar voornamelijk zijzelf garen bij spinnen, of hun aandeelhouders. Ik wil meer bewijzen zien, en geen mediahypes, en vage theorieën.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
-
siger
Ik heb niet gezegdLordDragon schreef:Vaccin tegen Mexicaanse griep is eigenlijk werkzaam tegen vogelgriep?Siger schreef:het vaccin tegen de Mexicaanse varkensgriep dat volgende maand hopelijk zal klaar zijn, is een maatregel (de enige waar we weldra over beschikken) tegen de snelle verpreiding van het zeer dodelijke Aziatisch vogelgriep virus.Hoe moet ik dat nu rijmen
"het vaccin tegen Mexicaanse griep is werkzaam tegen vogelgriep"
Ik heb wel gezegd:
"het vaccin tegen Mexicaanse griep is een maatregel tegen (dwz "ter voorkoming van") de snelle verspreiding van het vogelgriep"
Het is toch wel belangrijk dit te begrijpen. Ik verdien er niets aan hoor...