Goudsbloemolie.

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

IM Jij hebt hier als net binnengekomen figuur gewoon helemaal niets te eisen. Als je alleen maar komt om ruzie te zoeken of te stoken is het snel klaar met jou. Zeker als je, zoals Cluny hier beweert, al een reeds geband persoon bij ons bent. Dus ga nog even door zou ik zeggen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Fenomeen schreef:Even tussendoor:
Food-Info.net schreef:Kan ik knoflook bewaren in olie?

Recentelijk, in het voorjaar van 2003, was er een geval van botulisme in Denemarken na de consumptie van ingeblikt knoflook in olie. Een 30 jaar oude man at 4 stukken van de knoflook en werd vervolgens ernstig ziek. Gelukkig overleefde hij het na 14 dagen in een kritieke toestand. Dit blikje was afkomstig uit een grote partij blikken die in Duitsland geproduceerd was. Het blikje was slechts tot 85 °C verhit, wat niet voldoende is om C. botulinum sporen te doden.
Wist dit vroeger niet maar heb blijkbaar altijd geluk gehad.
:shock: : :pale:
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

Ik heb meestal weinig trek om iemand persoonlijk aan te vallen, net zomin als te verdedigen.

Maar ik vind echt dat Raven in dit topic buitenpoportioneel wordt aangevallen !

Het is een feit dat Raven zichzelf een heks noemt, en daar dan ook in geloofd, ik zie in dat licht geen verschil met een theist die zijn of haar overtuiging verkondigd.

Toch wordt diezelfde theist minder "fel" aangepakt dan Raven !
Terwijl een theist het op dit forum toch al niet makkelijk heeft.

Vraag is iets minder vaak om "wetenschappelijk bewijs" en leg niet op iedere slak zout.
Misschien dat het discussieren iets prettiger verloopt.

@Raven, ik heb ieder jaar op dezelfde plaats last van mieren, ik wil ze niet met gif verdelgen, heb jij een heksewijsheid ?
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

collegavanerik schreef: Dit blikje was afkomstig uit een grote partij blikken die in Duitsland geproduceerd was. Het blikje was slechts tot 85 °C verhit, wat niet voldoende is om C. botulinum sporen te doden.
Ik schreef eerder dat verhitting tot 60 of liever 80 graden nodig is om bacterien te doden.
Dit vanuit wat ik begrepen heb van het pasteuriseren vlg. Pasteur.
60 graden van wege de salmonella bacterie (in bijv. warmwatergeysers)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Louis_Pasteur
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Als reactie op de berichten over bederf van ingelegd zuur.

Ik had het zo kunnen zeggen en het bleek ook al uit mijn eerdere bericht, maar ik durf haast niets meer uit mijn hoofd te zeggen.
Zwart op wit gequote vanuit een of andere bron schijnt toch meer autoriteit te hebben dan een simpele uitspraak van een inzender hier.

http://www.scientanova.com/2009/05/09/9 ... eim-wapen/
Zilveruien worden in azijn 'ingelegd'. Hierdoor komt de pH ruim onder de 4,0 Een hittebehandeling tot een temperatuur van 80 graden is voldoende om de uien jarenlang knapperig te houden.
Verhitting heeft zeker zijn grote nut.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Mariakat schreef:Als reactie op de berichten over bederf van ingelegd zuur.

Ik had het zo kunnen zeggen en het bleek ook al uit mijn eerdere bericht, maar ik durf haast niets meer uit mijn hoofd te zeggen.
Zwart op wit gequote vanuit een of andere bron schijnt toch meer autoriteit te hebben dan een simpele uitspraak van een inzender hier.
Als je de regels van Freethinker niet gewend bent, dan komt het misschien allemaal wat eisend op je over. Maar willen inderdaad onderbouwing van beweringen en vragen derhalve ook naar bronnen als iemand iets beweert, wat wij bevestigd willen zien. Want het is een forum waar we de mensen gewoon niet kennen, en waarom zouden we dan zonder meer aannemen wat iemand beweert? Neem jij alles aan wat iemand beweert?

Het is vast even wennen maar ook als jij kennis op wil doen, is het handig als mensen je niet zomaar iets vertellen maar dit vergezeld laten gaan van een goede onderbouwing eventueel begeleid door bronnen als het om stellingen gaat die voor waar moeten doorgaan. Zodat je zeker weet dat dat wat je leert ook gewoon waar is.

Wij geloven mensen nu eenmaal niet zomaar op hun blauwe ogen. En het staat ook in onze regels wat wij van mensen hier verwachten en wat wij van een goede discussie verwachten.
Er zijn ook mensen die zich hier niet in kunnen vinden, en dan elders gaan.

Vandaar dat er wel eens hard of strikt wordt gereageerd naar mensen die telkens zomaar wat roepen zonder onderbouwing en daarin volharden. Dat is hier gewoon tegen de regels. Je verplicht je hier dus min of meer om beweringen te onderbouwen en bronnen te geven die beweringen ondersteunen. Zodat we niet allerlei zaken maar moeten aannemen wat mensen hier beweren.

Sites met allerlei onzin en ononderbouwde zweverijen zijn er derhalve ook genoeg. Freethinker wil zo'n site niet zijn. Dit ook om serieuze kennisuitwisseling mogelijk te maken.
Aan statements als: ik weet, en jij nu eenmaal niet, en wat ik weet is niet uit te leggen want dat moet je gewoon weten, is dus geen stelling die op Freethinker thuis hoort. Er blijven mensen die dat niet willen begrijpen.

Dus als je nieuw hier bent, moet je natuurlijk even wennen aan dit forum en de regels die hier gelden. En het is aan elk nieuw persoon zelf om te bepalen of hij of zij zich hier thuisvoelt of niet.

Het is ook altijd nuttig om als nieuwe deelnemer je op de hoogte te stellen van onze regels. Dan weet een nieuwe deelnemer tenminste of hij zich daarin kan vinden en ook wat wij van onze deelnemers verwachten.

Dit even tussendoor.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Ongeloveloos schreef:
@Raven, ik heb ieder jaar op dezelfde plaats last van mieren, ik wil ze niet met gif verdelgen, heb jij een heksewijsheid ?
Ongevraagd krijg jij nu een atheïstenwijsheid van Cluny.
Mieren hebben een hekel aan Goudsbloemen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

Ongeloveloos schreef:Ik heb meestal weinig trek om iemand persoonlijk aan te vallen, net zomin als te verdedigen.

Het is een feit dat Raven zichzelf een heks noemt, en daar dan ook in geloofd, ik zie in dat licht geen verschil met een theist die zijn of haar overtuiging verkondigd.

Vraag is iets minder vaak om "wetenschappelijk bewijs" en leg niet op iedere slak zout.

zitten ze buiten of binnen .. als ze buiten zitten kan je het beste daat in de buurt afrikaantjes zetten. Mieren hebben de schurft aan die geur

anders rozemarijn en munt fijnmaken en bij de nestingang strooien ..

als dat niet helpt kan je nog koper proberen .. maar NIET BUITEN .. anders heb je allemaal blauwe planten
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

Raven schreef:
Ongeloveloos schreef:Ik heb meestal weinig trek om iemand persoonlijk aan te vallen, net zomin als te verdedigen.

zitten ze buiten of binnen .. als ze buiten zitten kan je het beste daat in de buurt afrikaantjes zetten. Mieren hebben de schurft aan die geur

anders rozemarijn en munt fijnmaken en bij de nestingang strooien ..

als dat niet helpt kan je nog koper proberen .. maar NIET BUITEN .. anders heb je allemaal blauwe planten

Ze zitten buiten, onder de bestrating tegen het huis aan, munt heb ik wel, zal dat eens proberen.

Thnx
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

De Goudsbloemolie van Cluny.
Die is in tegenstelling tot de slapzooi van de reguliere en de alternatieve handel bijna 100% puur.
Deze Goudsbloemolie wordt gewonnen uit de zaden van de Goudsbloemen.
Net zoals je doet met zonnebloemzaden, druivepitzaden etc.
Bron
Een prachtig en puur natuurprodukt en 100% plantaardig.
Een weldaad voor elke huid en een krachtig fytotherapeutisch geneesmiddel.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

cluny schreef: Deze Goudsbloemolie wordt gewonnen uit de zaden van de Goudsbloemen.
natuurlijk :D
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Cluny
Banned

Re: Goudsbloemolie.

Bericht door Cluny »

Overigens.
Ik zag in de nazomer bij familie een voortuin vol goudsbloemen. Zelf waren ze er niet zo blij mee, zij zagen het meer als onkruid in hun lichtelijk verwaarloosde voortuin. Maar ik heb wel kunnen regelen dat ik enige maanden later een heleboel zaad kon oogsten, voor mij hebben ze gewacht met het najaarswieden van de voortuin.
En verleden week zag ik op meerdere plaatsen in de achtertuin de goudsbloemkiemen van die zaden boven de grond uit groeien. Heel veel goudsbloemen. Ik heb ze nog nooit in mijn tuin gehad. Ik ben benieuwd wat het wordt met mijn eigen goudsbloemen.
Voorjaar is leuk.
Fenomeen
Superposter

Re: Goudsbloemolie.

Bericht door Fenomeen »

Cluny schreef:Ik ben benieuwd wat het wordt met mijn eigen goudsbloemen.
Ze zijn lekker door de sla.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Plaats reactie