Is this the beginning of the end of Christianity? "Probably not," grants Atwill, "but what my work has done is give permission to many of those ready to leave the religion to make a clean break. We've got the evidence now to show exactly where the story of Jesus came from. Although Christianity can be a comfort to some, it can also be very damaging and repressive, an insidious form of mind control that has led to blind acceptance of serfdom, poverty, and war throughout history. To this day, especially in the United States, it is used to create support for war in the Middle East."
Covert Messiah' Conference at Conway Hall
Moderator: Moderators
Covert Messiah' Conference at Conway Hall
http://uk.prweb.com/releases/2013/10/prweb11201273.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Re: Covert Messiah' Conference at Conway Hall
Helaas heb ik mijn week in Londen af moeten zeggen door drukte, anders was ik die zaterdag in Londen geweest en hier zeker naartoe gegaan...
Dit riekt naar een conspiracy theory. Op zich zou het waar kunnen zijn wat hij schrijft, maar op geen enkele manier maakt deze meneer enige kans om ook maar iets hiermee te veranderen. Wellicht worden wel meer mensen christen door dit soort berichten.
Het Jesus Seminar is ook al jaren bezig en heeft een marginale/geen invloed op het christendom (imho), analoog aan de invloed van de Jesus Mythicists als Doherty. Voor de atheïst een leuke bron, maar voor de gelovige zo 'outlandish' dat deze er geeneens gevaar in ziet.
Het Jesus Seminar is ook al jaren bezig en heeft een marginale/geen invloed op het christendom (imho), analoog aan de invloed van de Jesus Mythicists als Doherty. Voor de atheïst een leuke bron, maar voor de gelovige zo 'outlandish' dat deze er geeneens gevaar in ziet.
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
-
Krautsjo
Dat is toch het probleem, dat geloof niet gestoord of verstoord wordt door kennis of andere echte rationaliteit.MoreTime schreef:Dit riekt naar een conspiracy theory. Op zich zou het waar kunnen zijn wat hij schrijft, maar op geen enkele manier maakt deze meneer enige kans om ook maar iets hiermee te veranderen. Wellicht worden wel meer mensen christen door dit soort berichten.
En ik denk ook niet dat het de bedoeling is dat om christendom uit de wereld te helpen, dat is jouw projectie.
-
Krautsjo
En ik ben niet echt een aanhanger van complottheorieën, want die veronderstellen te veel een strak georganiseerde organisatie die direct ergens verantwoordelijk voor is.
Maar ik denk wel dat men al vroeg heel goed begrepen heeft hoe religie ingezet kan worden om het volk te leiden en ook hoe georganiseerde religie in het geval van het christendom gebruik kon maken van de Jezusfiguur. Niet allemaal gepland, maar wel goed gejat en geimplementeerd in dat wat het grote gros van de mensheid nog steeds maar niet kan laten namelijk geloof. Opportunisme en populisme in optima forma en het werkt en het blijft werken.
Het blijkt ook lastig om van af te raken, waarvan akte .
Maar ik denk wel dat men al vroeg heel goed begrepen heeft hoe religie ingezet kan worden om het volk te leiden en ook hoe georganiseerde religie in het geval van het christendom gebruik kon maken van de Jezusfiguur. Niet allemaal gepland, maar wel goed gejat en geimplementeerd in dat wat het grote gros van de mensheid nog steeds maar niet kan laten namelijk geloof. Opportunisme en populisme in optima forma en het werkt en het blijft werken.
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
If its sounds too good to be true, it probably is.
Ik ben erg benieuwd naar het bewijsmateriaal, maar vooralsnog ben ik erg sceptisch.
Ik ben erg benieuwd naar het bewijsmateriaal, maar vooralsnog ben ik erg sceptisch.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Dat niet zozeer, het wordt al toegegeven door Atwill zelf, dat dit niet het christendom uit de wereld helpt. Wat ik bedoel is dat het voor sommigen een leuke theorie zal zijn, maar geen of nauwelijks schade aan het geloof zal aanbrengen. Ik denk dat zelfs het vinden van een document waarop Jezus zelf toegeeft achter de hoax te zitten inclusief zijn handtekening, nog niet heel veel invloed zal hebben (bij wijze van spreken).Krautsjo schreef:Dat is toch het probleem, dat geloof niet gestoord of verstoord wordt door kennis of andere echte rationaliteit.MoreTime schreef:Dit riekt naar een conspiracy theory. Op zich zou het waar kunnen zijn wat hij schrijft, maar op geen enkele manier maakt deze meneer enige kans om ook maar iets hiermee te veranderen. Wellicht worden wel meer mensen christen door dit soort berichten.
En ik denk ook niet dat het de bedoeling is dat om christendom uit de wereld te helpen, dat is jouw projectie.
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.
-
Krautsjo
Dat schreef ik ook al want dat had ik wel begrepen .Dat niet zozeer, het wordt al toegegeven door Atwill zelf, dat dit niet het christendom uit de wereld helpt. Wat ik bedoel is dat het voor sommigen een leuke theorie zal zijn, maar geen of nauwelijks schade aan het geloof zal aanbrengen. Ik denk dat zelfs het vinden van een document waarop Jezus zelf toegeeft achter de hoax te zitten inclusief zijn handtekening, nog niet heel veel invloed zal hebben (bij wijze van spreken).
Ik vind het verder te weinig interessant voor mijzelf om me er echt in te gaan verdiepen denk ik .
Leuk als het je hobby is, maar ik heb het geduld en de aandacht niet voor de zoveelste versie van een verhaal dat me ook eigenlijk weinig interesseert.
Ik vind de commotie die er waarschijnlijk omheen gaat ontstaan als ik eerlijk ben veel interessanter. Als die al zou ontstaan, het wordt voor mij steeds marginaler .
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Krautsjo schreef: Ik vind het verder te weinig interessant voor mijzelf om me er echt in te gaan verdiepen denk ik .
Leuk als het je hobby is, maar ik heb het geduld en de aandacht niet voor de zoveelste versie van een verhaal dat me ook eigenlijk weinig interesseert.
Hier een korte samenvatting van Atwills zienswijze:
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 69#p305869" onclick="window.open(this.href);return false;
Born OK the first time
-
Krautsjo
En hier kritiek op Atwill http://freethoughtblogs.com/carrier/archives/4664" onclick="window.open(this.href);return false;
Laat ze lekker knokken. Persoonlijk vind ik elke variant aannemelijker dan iemand die uit de doden opstaat, water in wijn verandert, over water loopt, duivels uitdrijft, brood staat te vermenigvuldigen en al die zaken die de nuchtere wereldburger de ogen doet fronsen. Dat er weer een Voskuilen opstaat of Carotta of ..., die beweert dat het een grote samenzwering is, waarvan wij het fijne niet weten. Contra-spionage in de oudheid wel te verstaan. Om freethinker de allure te geven dat wij de mening van derden ook mee nemen in ons betoog. Hier een paar reacties van nu.nl. Met dank aan Cas die mij hier naar toe stuurde.Krautsjo schreef:En hier kritiek op Atwill http://freethoughtblogs.com/carrier/archives/4664" onclick="window.open(this.href);return false;
ludo schreef:Jezus heeft bestaan en bestaat nog steeds, Hij is duidelijk voelbaar in de R.K. Kerk aanwezig. Die onderzoeker zit er naast. Christus leer je niet alleen mat je verstand kennen, maar vooral in je hart. En door het geestelijk te onderzoeken, door je te laten dopen en de richtlijnen van de R.K. Kerk te volgen. Doe dat eerst een paar jaar, en kom dan met ervarings gerichte bewijzen. Anders weet je niets en zijn verklaringen als, Hij bestaat niet, on WETENschappelijk
GisG schreef:Ik ben blij dat er weer iemand is die zegt dat de Here Jezus Christus nooit het bestaan. Ik voeg hem toe aan mijn gebedslijst. God is zo machtig dat Hij zichzelf wel verdedigt. Christus is mijn Maker, en de Leidsman van mijn leven. iedereen heeft een vrije wil en mag kiezen voor het geloof of niet. Ik kies ervoor om in God te geloven. De hele geschiedenis is gesplitst in periodes van voor en na Christus, welk bewijs wil je nog? Vader vergeef het hun want ze weten niet wat ze zeggen en schrijven.
huh lang schreef:IN wezen is alles op Aarde door de Aardemensen zelf verzonnen.
Voordat nl.iets in werkelijkheid/manifestatie treedt ....verzinnen we het eerst.
(Alle gebeurtenissen worden bekokstoofd om er beter van te worden
of om wraak te nemen en meer in positie te komen )
Ook de Dino's zijn ooit door ons bedacht om de planeet in gewenste conditie
te brengen en hun ondergang door de atmosfeer te veranderen met een grote
steen is ook door onze geesten bedacht.
enz enz enz
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
-
Krautsjo
Tegen zoveel goede argumenten kan ik ook nooit op, dus het maakt ook niet uit of Jezus een mythe was of niet . Alsof het er ook toe doet want het is immers heel erg onwetenschappelijk om niet te vertrouwen op je eigen ervaring .
Maar vooral dat laatste argument over die dino's vind ik zelf nog wel het sterkste argument dat ik ooit tegen gekomen ben .
Misschien sterven dat soort ideeën een keer uit , of nog beter de mensen die dat soort ideeën hebben en wel zo snel mogelijk.
Maar vooral dat laatste argument over die dino's vind ik zelf nog wel het sterkste argument dat ik ooit tegen gekomen ben .
Misschien sterven dat soort ideeën een keer uit , of nog beter de mensen die dat soort ideeën hebben en wel zo snel mogelijk.
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Tsja, als je een lekker gevoel in je buik krijgt, dan is dat Jezus. Tuurlijk joh.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Geheel mee eens.Krautsjo schreef:En ik ben niet echt een aanhanger van complottheorieën, want die veronderstellen te veel een strak georganiseerde organisatie die direct ergens verantwoordelijk voor is.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)