Instant not gay anymore
Moderator: Moderators
- Floris1976
- Forum fan
Instant not gay anymore
Ik las vandaag een bericht van een meisje op FB. Ze leed een nogal promiscue leven vol drugs en had veelvuldig seksueel contact met vrouwen. Nu was ze bekeerd en ineens viel ze op mannen en gerouwd. Wat denken jullie zou iemand zo gek zijn om als ze al uit de kast is zich vanwege het christendom en haar regels voor te doen als niet meer gay? Iemand hier ervaring mee?
Groeten Hugo
Groeten Hugo
Liefde, respect en rechtvaardigheid zijn voor mij de belangrijkste zaken. Welke goede god veroordeeld mensen voor eeuwig?!
Re: Instant not gay anymore
Lijkt mij een nogal sterk verhaal.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik ken tenminste een jonge vrouw die had dat ze lesbisch was, en vervolgens door haar vader het ziekenhuis werd ingeslagen. Op haar 16e had zij een vriend en een baby.(inmiddels twee) Er is dus van alles mogelijk. In het algemeen zijn dergelijke mensen bi-sexueel. Er zijn echter ook zuiver hetero-sexuele mannen die in de gevangenis overgaan tot homosex. Sex wordt in die situatie vooral gebruikt, om dominantie vast te stellen. Maar er zijn ook mensen die de gedachte aan sex met het andere dan het door hen geprefereerd geslachte volstrekt walgelijk vinden. Daarbij laten velen zich leiden door hun omgevig.
Ik wens u alle goeds
Als je termen gebruikt als "vallen op" dan denk je idd. aan duidelijke gevoelens hebben voor.Floris1976 schreef:Nu was ze bekeerd en ineens viel ze op mannen ........
Maar sluit het één de mogelijkheid van het andere wel uit?
Inderdaad.Peter van Velzen schreef: Er is dus van alles mogelijk. In het algemeen zijn dergelijke mensen bi-sexueel.
Ik vind het echt heel vreemd dat aan die mogelijkheid zelden wordt gedacht en zelden over wordt gepraat.
Het niet meenemen van deze mogelijkheid is feitelijk een gebrek aan weten, waardoor veel zeer verkeerde voorstellingen van zaken bestaan.
Ook bij mensen met gevoelens die zij om meerdere redenen zelf niet willen en ook nog niet uit de kast zijn.
Het algemeen accepteren van het bestaan van en het hebben van bisexuele eigenschappen zou voor velen de keuzen in hun leven vergemakkelijken.
En is het wel zo, dat als iemand gevoelsmatig of verstandelijk kiest van een heterorelatie, ook nooit meer zal "vallen op" iemand van hun zelfde geslacht?
En andersom?
Veel mensen proberen tijdens hun puberteit meerdere dingen uit.
Als er geen aversie is naar sex met iemand van hetzelfde geslacht kunnen dat heel goed ook goede ervaringen zijn geweest.
Bi-sexualiteit kan er zijn in veel gradaties.
Ik heb meerdere mannelijke kennissen en vrienden gehad, die niet helemaal vreemd zijn met beide vormen van sex in hun verre verleden.
Denkend aan degenen die ik meer intiem ken, hebben zij uiteindelijk de rest van hun leven alleen heterorelaties gehad.
Maar ook mensen bij wie homosexuele gevoelens de overhand hebben, maar waar nog wel gevoelens zijn voor heterosex kunnen heel goed keuzes maken.
Net zo goed als je de keuze kunt maken een monogame relatie te hebben, ook al maak je in de geest (en lichamelijke reacties) nog wel eens gefantaseerde uitstapjes.
Zo ken ik meerdere (getrouwde) partijen, waar één van de partners een tijdje een schaduw-leven had en die zelfs een tijdje gescheiden leefden, maar uiteindelijk, geproefd hebben van beide zijden, kozen voor hun oorspronkelijke partner en gezin.
Zo kun je werkelijke grote varianten hebben, nog voordat je spreekt over indoctrinatie of dwang van buitenaf.
In het geval van een meisje, zo weinig van bekend als in TS, doe ik geen enkele uitspraak, zoals je wel zult begrijpen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Door bepaalde gebeurtenissen kan iemand voor de buitenwereld zomaar ineens heel anders overkomen dan voorheen.
Van ketter naar christen of van homo naar hetero en omgekeerd. Of dat blijvend is moet de tijd uitwijzen.
Verder lijkt het me een persoonlijke zaak waar iedereen vrij in is, hetzij tijdelijk hetzij blijvend, alles is mogelijk.
Van ketter naar christen of van homo naar hetero en omgekeerd. Of dat blijvend is moet de tijd uitwijzen.
Verder lijkt het me een persoonlijke zaak waar iedereen vrij in is, hetzij tijdelijk hetzij blijvend, alles is mogelijk.
NB: Doe wel en zie niet om.
We hebben eerder topics gehad over dit onderwerp.Floris1976 schreef: Ze leed een nogal promiscue leven vol drugs en had veelvuldig seksueel contact met vrouwen. Nu was ze bekeerd en ineens viel ze op mannen en gerouwd. Wat denken jullie zou iemand zo gek zijn om als ze al uit de kast is zich vanwege het christendom en haar regels voor te doen als niet meer gay? Iemand hier ervaring mee?
En dan vooral met betrekking tot het zg. kunnen genezen van homofiele gevoelens, want dat zou een ziekete of afwijking zijn.
Ook is er een stichting, die beweert dat het mogelijk moet zijn holibi te zijn maar toch een gelukkig leven te kunnen hebben zonder het te praktiseren.
Lees wat er eerder hierover geschreven werd op Freethinker. Zoeken met de woorden: Tot heil des volks
Het gaat hier om Different een project van voornoemde organisatie.
"Different biedt psychopastorale begeleiding aan christenen die te maken hebben met homoseksuele gevoelens. Ook begeleiden we familieleden en vrienden, geven we lezingen en cursussen."
Nog niet zo lang geleden werd het therapie genoemd en zelfs vergoed.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 38#p312038" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook Thony Krameris hier een produkt van.
Facebook Freethinker
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
En de man waarvan ik het boek heb: "ik ben niet meer zo..." bleek later toch nog "zo" te zijn.Maria schreef:We hebben eerder topics gehad over dit onderwerp.Floris1976 schreef: Ze leed een nogal promiscue leven vol drugs en had veelvuldig seksueel contact met vrouwen. Nu was ze bekeerd en ineens viel ze op mannen en gerouwd. Wat denken jullie zou iemand zo gek zijn om als ze al uit de kast is zich vanwege het christendom en haar regels voor te doen als niet meer gay? Iemand hier ervaring mee?
En dan vooral met betrekking tot het zg. kunnen genezen van homofiele gevoelens, want dat zou een ziekete of afwijking zijn.
Ook is er een stichting, die beweert dat het mogelijk moet zijn holibi te zijn maar toch een gelukkig leven te kunnen hebben zonder het te praktiseren.
Lees wat er eerder hierover geschreven werd op Freethinker. Zoeken met de woorden: Tot heil des volks
Het gaat hier om Different een project van voornoemde organisatie.
"Different biedt psychopastorale begeleiding aan christenen die te maken hebben met homoseksuele gevoelens. Ook begeleiden we familieleden en vrienden, geven we lezingen en cursussen."
Nog niet zo lang geleden werd het therapie genoemd en zelfs vergoed.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 38#p312038" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook Thony Krameris hier een produkt van.
Facebook Freethinker
Ik lees trouwens in de intro en later in een citaat dat het gaat om "gerouwd", maar moet dat niet "getrouwd" zijn?
De intro gaat trouwens over iemand op FB. En hoe weten wij of dit de waarheid is of aandachtzoekerij?
Dit vind ik nogal veralgemeniseren. Heb je hier voorbeelden van. En wie controleert dan de "houdbaarheidsdatum?" De tijd wijst m.i. helemaal niets uit. De laatste zin vind ik eigenlijk een cliché die binnen dit verband ook nietszeggend is.writer schreef:Door bepaalde gebeurtenissen kan iemand voor de buitenwereld zomaar ineens heel anders overkomen dan voorheen.
Alles is toch een persoonlijke zaak? En iedereen is toch vrij? Ik begrijp je niet helemaal eigenlijk. Kun je concreter zijn?
Iedereen is vrij om te doen wat hij wil zolang het anderen niet schaadt.Wilsophie schreef: ....Alles is toch een persoonlijke zaak? En iedereen is toch vrij? ......
Daaronder vallen ook de vrijheid van godsdienst en de seksuele geaardheid waar Floris het over heeft.
Ook als het een experimenteren is.
De vraag van Floris was dacht ik echter of de sexuele geaardheid door een godsdienst kan veranderen.
Mij lijkt dat sterk maar belangrijker is dat de persoon in kwestie zich er goed bij voelt.
NB: Doe wel en zie niet om.