MachineElf schreef:Hoe komt die modificatie er? Door mutatie en adaptatie.
Ik beschouw die twee, mutatie en adaptatie, even als aparte dingen. Als ik modificatie zeg, dan bedoel ik mutaties, crossover, enzovoort: mechanismes die genetische reeksen veranderen. Vervolgens komt natuurlijke selectie kijken - adaptatie is een gevolg van natuurlijke selectie.
MachineElf schreef:Maar wat dreef de cellen dan te muteren
Chemie. Mutatie, en ook reproductieve crossover, is in de basis een chemisch fenomeen.
MachineElf schreef:Zoveel reeksen op elkaar is toch al moeilijk toeval te noemen?
Maar zoals ik probeer uit te leggen is, hoewel toeval natuurlijk in alles een rol speelt, natuurlijke selectie niet zonder meer toeval. Natuurlijke selectie is het tegenovergestelde van toeval. Het is een duidelijk geval van oorzaak en gevolg.
Het hebben van een donkere vacht biedt een betere kans om predatie te overleven bij een donkere ondergrond. Dus zullen varianten van prooidieren die hun habitat op een donkere ondergrond hebben en die toevallig - als gevolg van natuurlijke variatie - een donkerder vacht hebben zich vaker succesvol kunnen voortplanten dan varianten met een lichtere vacht. Dus zal in de loop der generaties een donkerder vacht steeds vaker voorkomen in de populatie, en een lichtere vacht steeds minder vaak.
De verschillende kleuren vacht worden geintroduceerd door natuurlijke variatie in bepaalde genen bij reproductie. De roofdieren die op deze prooi azen vormen de belangrijkste selectiefactor. Dit is hoe adaptatie in hoofdzaak werkt.
If I want to manufacture biological weapons with my copy of iTunes, I will, fascists. Ditch this bullshit. -- Maddox