Evolutionair ontstaan clitoris.

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

Jist
Forum fan

Re: Evolutionair ontstaan clitoris.

Bericht door Jist »

doctorwho schreef: Het zou ook andersom kunnen zijn.
Nee, daar zie ik geen gat in
Ik ben tegen totalitaire dictatuur, vandaar dat ik mij genoodzaakt voel me terug te trekken van Freethinker.
HankS
Diehard

Bericht door HankS »

Jist schreef:
doctorwho schreef: Het zou ook andersom kunnen zijn.
Nee, daar zie ik geen gat in
Moet je toch beter kijken !
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell
Jist
Forum fan

Bericht door Jist »

HankS schreef: Moet je toch beter kijken !
Misschien heb jij er een neus voor, maar ik heb nog es gekeken. Maar zie echt geen gat in de clitoris.
Ik ben tegen totalitaire dictatuur, vandaar dat ik mij genoodzaakt voel me terug te trekken van Freethinker.
HankS
Diehard

Bericht door HankS »

Jist schreef:
HankS schreef: Moet je toch beter kijken !
Misschien heb jij er een neus voor, maar ik heb nog es gekeken. Maar zie echt geen gat in de clitoris.
Dat komt wasrschijnlijk omdat je niet goed kijkt, je moet wel weten waar je naar moet kijken, jij maskte zelf de onterechte opmerking dat een clitoris een onderontwkkelde fallus zou zijn.
Someone is very wrong on the internet and it isn't me.
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell
Jist
Forum fan

Bericht door Jist »

HankS schreef: Dat komt wasrschijnlijk omdat je niet goed kijkt, je moet wel weten waar je naar moet kijken, jij maskte zelf de onterechte opmerking dat een clitoris een onderontwkkelde fallus zou zijn.
Dus het is niet zo?
Foetus
Deze is ongeveer 2,5 cm groot en weegt maar een paar gram. De vrouw weet nu waarschijnlijk dat ze zwanger is.

De foetus groeit en ontwikkelt zich verder. Een belangrijke ontwikkeling is de bepaling van het geslacht. Dit gebeurt door hormonen. Dat zijn zelf weer chemische verbindingen die door genen worden aangestuurd. Het vrouwelijk hormoon heet oestrogeen. Dat is normaal overvloedig aanwezig in het bloed van de moeder. Voor de vorming van een mannelijke foetus is een ander hormoon nodig, androgeen geheten. Androgeen wordt aangemaakt in opdracht van genen op het mannelijk geslachtschromosoom XY. De geslachtsorganen ontwikkelen zich uit een gemeenschappelijke vorm. Wat bij het meisje de grote schaamlippen worden, ontwikkelt zich bij de jongen tot balzak, de penis ontstaat uit dezelfde structuur als de clitoris
http://www.nvsh.nl/ontwikkeling/embryo.htm
Maybe it is you?
Jist
Forum fan

Bericht door Jist »

Peter van Velzen schreef:Lol maken is niet van nut bij het overleven.
Dat valt nog te bezien. Wanner je geen lol maakt wordt het al snel leeg. En dan uitzichtloos. Waardoor je minder waarde gaat hechten aan het leven en zelfmoord je hoofd in kruipt. Dus in die zin heeft "lol" maken wel degelijk van nut.
HankS
Diehard

Bericht door HankS »

Maybe it is you?
Nee, want je had het over onderontwikkeld, zowel de penis als de clitoris ontwikkelen zich vanuit hetzelfde weefsel of zoals in je verhaal van de NVSH vanuit een gemeenschappelijke vorm en er is dus sprake van eenzelfde ontwikkelng onder invloed van verschillende hormonen, onderontwikkeling is een verkeerde voorstelling van zaken.
En trouwens dit was al eerder in dit topic uitgelegd, dus je trapt op een zeer knullige manier een open deur in.
—Seth Lloyd

—Bertrand Russell
Jist
Forum fan

Bericht door Jist »

HankS schreef: Nee, want je had het over onderontwikkeld, zowel de penis als de clitoris ontwikkelen zich vanuit hetzelfde weefsel of zoals in je verhaal van de NVSH vanuit een gemeenschappelijke vorm en er is dus sprake van eenzelfde ontwikkelng onder invloed van verschillende hormonen, onderontwikkeling is een verkeerde voorstelling van zaken.
En trouwens dit was al eerder in dit topic uitgelegd, dus je trapt op een zeer knullige manier een open deur in.
De foetus is in eerste instantie vrouwelijk, en ontwikkelt zich door hormonen door tot mannelijk, zo ook het geslachtsorgaan.

Wat is er mis met de stelling een clitoris is een onderontwikkelde fallus, of andersom(zoals iemand anders stelde) de fallus is een doorontwikkelde clitoris?
HankS
Diehard

Bericht door HankS »

Nee, de term onderontwikkeld is niet ter zake doend en overbodig . En zoals je het nu stelt praat je jezelf helemaal klem.
Sorry, maar je zwetst.
—Seth Lloyd

—Bertrand Russell
MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf »

:)
Zeer opmerkwaardige vraag.

Ik denk dat het er is om de vrouw haar maagdenvlies te bewaren.
Er valt veel te doen met een clitoris. Oraal, met de vingers, met de eikel en je hele lid, ...
Daarom is daar een clitoris gekomen. Een vrouw is gezegend op dat gebied.
Hoeveel keer kunnen zij achter elkaar?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

MachineElf schreef::)
Hoeveel keer kunnen zij achter elkaar?
Hahaha....Maar is dat niet gelijk de imperfectie van de evolutie die je hier laat zien? Want wat is het (overlevings-)nut hiervan?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
MachineElf
Ervaren pen

Ik denk dat het orgasme een soort ontlading is wat essentieel is om de voortplanting aanlokkend te maken.
Die drijfsfeer is belangrijk anders zouden wij niet in staat zijn tot overleven. Wanneer niemand nog zin in seks heeft is het game over.
Daarom is het dus belangrijk voor een vrouw seksueel betrokken partij te zijn. De clitoris en de gspot brengen daarin de nodige stimulans. Wanneer vrouwen zichzelf verkennen begint het (meestal) altijd bij de clitoris.
Het leven is tenslotte een ontdekkingsreis, hoeft er een nut achter alles te huizen? ;)
Het is er en het bevat zoveel zenuwen dat het super gevoelig is. Mannen, maak er gebruik van!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Nou goed, het onderwerp is Evolutionair ontstaan clitoris. Het doorgeven van de genen/voortbestaan van de soort heeft dit ongetwijfeld goed gedaan. En dat feit mag op zich frappant genoemd worden. Dat de natuur "er alles aan doet" om te blijven voortbestaan. Alsof genen een overlevingsdrang hebben...
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
MachineElf
Ervaren pen

Genen hebben ook een overlevingsdrang.
Wanneer wij naar het dierenrijk kijken, wat is het hoogste doel dat daar te bereiken valt? Verder planten.
Dat is wat nodig is om te overleven. Dat zit in de genen gebakken. Hormonale driften.

Als foetus beginnen wij allemaal met een penisje. Bij de XY vormt zich dat tot een penis en bij de XX wordt dat de clitoris. Het ontstaan van de clitoris is wel enigszins in kaart gebracht na de bevruchting. Maar hoe dat evolutionair ontstaan is, daar weet ik toch geen antwoord heb.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

MachineElf schreef:Genen hebben ook een overlevingsdrang.
Een gen is een afgebakend stuk DNA op een chromosoom, dat in de volgorde van nucleotiden de informatie bevat voor één of meerdere specifieke eiwitten. Je kunt ook zeggen dat het gen codeert voor het eiwit. Een eiwit kan een erfelijke eigenschap tot uiting brengen, zoals bloedgroep of bloemkleur.
Maar om dan te zeggen: Genen hebben overlevingsdrang....Ik denk dat genen niet veel weten.
Maar wel interessant om je af te vragen waarom het lijkt alsof genen zich kost wat kost "willen" blijven voortplanten...
Ik neem aan dat het ingebakken zit in de informatie van de genen, maar hoe dat komt. Dat die eerste ooit levende cel die ontstaan is, is gaan delen is een interessante vraag. Het had ook gewoon kunnen afsterven/ophouden te bestaan/leven.
Einstein/Mick
Plaats reactie