Tweede kamer praat over Libie
Moderator: Moderators
-
- Ervaren pen
Re: Tweede kamer praat over Libie
Opmerkelijk ja, BadAssChick. De VN hebben de revolutie-golf door NoordAfrikaanse en ook andere landen in de Arabische cultuurwereld niet zien aankomen. Wie wel? En vele westerlingen leven nu tussen hoop en vrees voor het wereldtoneel, tussen de hoop dat het een golf van democratische revoluties is (naar het Turkse model van Atatürk) en de vrees dat het reeks islami(s)tische revoluties is (naar het Iraanse model van Khomeini). Een betere typering is wellicht dat het een onvoorziene doortwitterende golf van demo-grafische volksrevoluties is die nu ook door Kadaffi's Libië trekt volgens dit artikel over de Tunesische Jasmijnrevolutie, waarin B.A.C.'s verwijt aan de VN van het plotseling losgelaten 'gedoogaccoord' met Kadaffi's als 'mensenrechtelijk modeldictator' in Libië is gemaakt aan ex-kolonisator Frankrijk's 'gedoog-accoord' tov Ben Ali's als 'voorbeeldig hervormend modeldictator' in Tunesië. Aangezien 97% van de Libiërs soennitische moslims zijn, lijkt een sjiitische revolutie als in Khomeini's Iran uitgesloten en dient de vrees zich te richten op de soennitische versie van de islamistische ideologie in dit OIC-land. En de hoop op iets als een democratie met menings- en godsdienstvrijheid waarin behalve partijen voor soennietische moslims en ook minderheidspartijen bestaan voor de ibadistische berbermoslims (die voor de soennieten 'ketters' zijn) en voor de koptische en/of katholieke christenen.
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art.1 vd Universele Verklaring vd Rechten vd Mens
- LordDragon
- Bevlogen
mensen ik keek juist naar het journaal op de redactie.be, een site waarvan ik hier geen links kan posten. Die leider van de Libische oppositie heeft een bidvlek op zijn voorhoofd.
link voor eventuele belgen; http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/m ... 4/1.971897
deze man dus

ik vond het ook al raar dat hij de voormalige minister van justitie is, die heeft dan toch al die anti Khadaffi kerels intverleden in tgevang gesmeten. Nu maakt ie een ommedraai naar de oppositie. Ik vrees ervoor dat hij door een stam naar voor geschoven is, mogelijk met fundamentele religieuze achtergrond. Tis nog te vroeg misschien om sluitende conclusies te trekken, maar in Egypte hadden we de brotherhood die plots ook tijdens de revolutie de kop opstak.
MVG, LD. (the all seeing eye in the sky
)

link voor eventuele belgen; http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/m ... 4/1.971897
deze man dus

ik vond het ook al raar dat hij de voormalige minister van justitie is, die heeft dan toch al die anti Khadaffi kerels intverleden in tgevang gesmeten. Nu maakt ie een ommedraai naar de oppositie. Ik vrees ervoor dat hij door een stam naar voor geschoven is, mogelijk met fundamentele religieuze achtergrond. Tis nog te vroeg misschien om sluitende conclusies te trekken, maar in Egypte hadden we de brotherhood die plots ook tijdens de revolutie de kop opstak.
MVG, LD. (the all seeing eye in the sky

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Ik ben het daar beslist niet mee eens:siger schreef:Dan blijft de vraag van LordDragon: wie is het daar niet mee eens?sarnian schreef:...Ik weet het juiste antwoord ook niet, maar weiger zo maar over al die lijken te stappen,LordDragon schreef:vervelend en jammer dat hier ruzie over gemaakt wordt. Elke dode is er een teveel dat zegt sarnian, ik ben het daarmee eens, nu de vraag wie is het daar niet mee eens?
alsof alleen het precies juiste aantal slachtoffers bepaalt
wat onze morele houding over die moordpartij daar dient te zijn.
Als ik het gegarandeerd straffeloos mocht doen zou ik zelfs bereid zijn om
die ene dode die ik niet teveel vind op mijn geweten te nemen.
En dan te bedenken dat ik in het principe van karma geloof ...
*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
- Freedom's just another word for nothing left to lose!
*
What is mind? No matter! If you don't mind, it doesn't matter ...
What is matter? Never mind: Consciousness matters: Nothing Else Matters!
- Materie ...
- ... bestaat niet!?!?
- Materie ...
- LordDragon
- Bevlogen
gayah
MVG, LD.
In de context, leider van een land dood zijn burgers en gebruikt daarvoor huurlingen en elite troepen?Ik ben het daar beslist niet mee eens:
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Even kijken ... afgezien van dat punt over strafvervolging .... :GayaH schreef:Als ik het gegarandeerd straffeloos mocht doen zou ik zelfs bereid zijn om
die ene dode die ik niet teveel vind op mijn geweten te nemen. En dan te bedenken dat ik in het principe van karma geloof ...
Allereerst ben je onduidelijk waarop je je baseert in de beslissing of een dode al of niet te veel is.
Als ik je echt goed begrijp zeg je hier zelfs bereid te zijn iemand te doden.
Meen je dat nu echt, of is dit niet meer dan loze bravoure?
Ik ben de eigenaar van mijn daden,
De erfgenaam van mijn daden,
Geboren door mijn daden,
Gerelateerd aan mijn daden.
En leef ondersteund door mijn daden.
Van elke daad die ik verricht,
Goed of slecht,
Daar ben ik erfgenaam van.
Zo zou een monnik steeds weer moeten reflecteren.

A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
'Elite' troepen vind ik geen goede benaming.LordDragon schreef:gayah
In de context, leider van een land dood zijn burgers en gebruikt daarvoor huurlingen en elite troepen?Ik ben het daar beslist niet mee eens:
MVG, LD.

Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Ja in die context, en met die ene bedoel ik Moammar Aboe Minyar al-Qadhafi.LordDragon schreef:In de context, leider van een land dood zijn burgers en gebruikt daarvoor huurlingen en elite troepen?GayaH schreef:Ik ben het daar beslist niet mee eens:
Die beslissing baseer ik op de overtuiging dat zulks veel leed en zelfs mensenlevens zou sparen.sarnian schreef:<< >>
Allereerst ben je onduidelijk waarop je je baseert in de beslissing of een dode al of niet te veel is.
<< >>
Ik meen dat echt, maar als puntje bij paaltje komt ...sarnian schreef:<< >>
Als ik je echt goed begrijp zeg je hier zelfs bereid te zijn iemand te doden.
Meen je dat nu echt, of is dit niet meer dan loze bravoure?
<< >>
... wie weet? Ik weet wel dat ik reeds bloed aan mijn handen heb,
en dat betrof onder andere een volstrekt onschuldig wezen!
Dus als ik uitga van mijn verleden,
dan ben ik wel in staat om in koelen bloede te moorden.
Ik ben daar niet trots op, maar schaam me daar zeker niet voor ...
*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
*
- Materie ...
- ... bestaat niet!?!?
- Materie ...
- LordDragon
- Bevlogen
fishook
gayah
MVG, LD.
Ok, heb je dan een voorstel, ik gebruik gewoon de benaming die men in het journaal gebruikt'Elite' troepen vind ik geen goede benaming.

gayah
ah, ok. Maar ik had het eigenlijk over al die burgerslachtoffers die daar vallen. Zoals BAC aangeeft is er wel een reukje aan, maar toch vind ik het bombarderen en beschieten van ongewapende betogers not done. Waarom er geen revolutie was tien jaar ofzo geleden is een andere vraag. En zeker geen oninteressante.Ja in die context, en met die ene bedoel ik Moammar Aboe Minyar al-Qadhafi.
MVG, LD.
- BadAssChick
- Ervaren pen
LAAT IK EENS KIJKEN OF IK HET SNAP....
ALS U DE GRENS NOORD KOREA ILLEGAAL OVERSCHRIJDT WORDT U 12 JAAR IN EEN WERKKAMP OPGESLOTEN.
ALS U DE IRAANSE GRENS ILLEGAAL OVERSCHRIJDT WORDT U VASTGEHOUDEN VOOR ONBEPAALDE TIJD.
ALS U DE GRENS VAN AFGHANISTAN ILLEGAAL OVERSCHRIJDT, WORDT U DOODGESCHOTEN.
ALS U DE GRENS VAN SAUDI ARABIË ILLEGAAL OVERSCHRIJDT ZAL U WORDEN OPGESLOTEN.
ALS U DE GRENS VAN CHINA ILLEGAAL OVERSCHRIJDT WORDT ER NOOIT MEER IETS VAN U GEHOORD.
ALS U DE GRENS VAN VENEZUELA ILLEGAAL OVERSCHRIJDT ZAL U WORDEN GEBRANDMERKT ALS SPION EN JE LOT IS BEZEGELD.
ALS U DE GRENS VAN CUBA ILLEGAAL OVERSCHRIJDT ZAL U -TOT U ROT- IN EEN POLITIEKE GEVANGENIS WORDEN GEWORPEN.
ALS U DE GRENS VAN NEDERLAND ILLEGAAL OVERSCHRIJDT DAN KRIJG JE
* EEN BAAN,
* EEN RIJBEWIJS,
* SOCIALE VERZEKERINGSKAART,
* BIJSTAND,
* EEN CREDIT CARD,
* HUURSUBSIDIE OF EEN LENING VOOR HET KOPEN VAN EEN HUIS,
* GRATIS ONDERWIJS,
* GRATIS GEZONDHEIDSZORG
* MILJARDEN EURO'S AAN WAARDE VOOR HET AFDRUKKEN VAN DOCUMENTEN EN BROCHURES IN UW EIGEN TAAL, EN
* HET RECHT OP HET VOEREN VAN DE VLAG VAN UW LAND TIJDENS HET PROTESTEREN OMDAT JE VINDT DAT JE MET NIET GENOEG RESPECT WORDT BEHANDELD.
NEE, IK WILDE ALLEEN MAAR KIJKEN OF IK HET ALLEMAAL WEL GOED SNAPTE...
ALS U DE GRENS NOORD KOREA ILLEGAAL OVERSCHRIJDT WORDT U 12 JAAR IN EEN WERKKAMP OPGESLOTEN.
ALS U DE IRAANSE GRENS ILLEGAAL OVERSCHRIJDT WORDT U VASTGEHOUDEN VOOR ONBEPAALDE TIJD.
ALS U DE GRENS VAN AFGHANISTAN ILLEGAAL OVERSCHRIJDT, WORDT U DOODGESCHOTEN.
ALS U DE GRENS VAN SAUDI ARABIË ILLEGAAL OVERSCHRIJDT ZAL U WORDEN OPGESLOTEN.
ALS U DE GRENS VAN CHINA ILLEGAAL OVERSCHRIJDT WORDT ER NOOIT MEER IETS VAN U GEHOORD.
ALS U DE GRENS VAN VENEZUELA ILLEGAAL OVERSCHRIJDT ZAL U WORDEN GEBRANDMERKT ALS SPION EN JE LOT IS BEZEGELD.
ALS U DE GRENS VAN CUBA ILLEGAAL OVERSCHRIJDT ZAL U -TOT U ROT- IN EEN POLITIEKE GEVANGENIS WORDEN GEWORPEN.
ALS U DE GRENS VAN NEDERLAND ILLEGAAL OVERSCHRIJDT DAN KRIJG JE
* EEN BAAN,
* EEN RIJBEWIJS,
* SOCIALE VERZEKERINGSKAART,
* BIJSTAND,
* EEN CREDIT CARD,
* HUURSUBSIDIE OF EEN LENING VOOR HET KOPEN VAN EEN HUIS,
* GRATIS ONDERWIJS,
* GRATIS GEZONDHEIDSZORG
* MILJARDEN EURO'S AAN WAARDE VOOR HET AFDRUKKEN VAN DOCUMENTEN EN BROCHURES IN UW EIGEN TAAL, EN
* HET RECHT OP HET VOEREN VAN DE VLAG VAN UW LAND TIJDENS HET PROTESTEREN OMDAT JE VINDT DAT JE MET NIET GENOEG RESPECT WORDT BEHANDELD.
NEE, IK WILDE ALLEEN MAAR KIJKEN OF IK HET ALLEMAAL WEL GOED SNAPTE...
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.
http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
@ BadAssChick
*
Als jij snapt wat ik snap dan snappen we allebei
dat jij hierboven heel schreeuwerig letterlijk iemand anders naschreeuwt ...
... ik had liever jouw eigenste mening (zonder geschreeuw!) gelezen,
snap je dat wel?
*
*
snap je dat wel?
*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
*
- Materie ...
- ... bestaat niet!?!?
- Materie ...
- BadAssChick
- Ervaren pen
t was gewoon knippen en plakken ,dit berichtje kreeg ik in m'n hyves en ik vond het wel grappig,dat jij er aanstoot aaanneemt lijkt mij dat je het niet helemaal snapt.....GayaH schreef:@ BadAssChick
*
snap je dat wel?
*
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Wel, laat me het zo zeggen: er is ruimte voor verbetering.BadAssChick schreef:NEE, IK WILDE ALLEEN MAAR KIJKEN OF IK HET ALLEMAAL WEL GOED SNAPTE...
* GEEN baan,BadAssChick schreef:Alleen ... als je (al of niet) illegaal de grens van Nederland overschrijdt dan krijg je beslist ...
* GEEN rijbewijs,
* GEEN sociale verzekeringskaart (noch sofinummer),
* GEEN bijstand (wel tijdelijke opvang)
* GEEN credit card (banken zijn wel boeven, maar niet gek)
* GEEN huursubsidie of lening voor het kopen van een huis (wel tijdelijke opvang)
* GEEN gratis onderwijs (waar mogelijk wel voor kleine kinderen),
* GEEN gratis gezondheidszorg (wel medische noodhulp tijdens opvang),
* GEEN miljarden euro's aan waarde i.b.t. documenten en brochures in een andere taal,
* GEEN recht op enig protest (doe je maar tijdens behandeling van je verzoek tot toelating).
Ja, ook ik wilde alleen kijken of je het allemaal wel goed snapte.
Conclusie 1 : je snapt er geen ene reet van !
Conclusie 2 : en omdat jezelf van allochtone afkomst ben begrijp ik jouw PVV gebral al helemaal niet.
Conclusie 3 : met een klein beetje moeite heb je plotseling wel een post zonder geschreeuw.
Treurig en respectloos, dat is jouw houding wel !

A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
Ik dacht dat ze vertelde dat ze afkomstig is van een van die Balkan landen, Jim.Jim schreef:BAC is van autotochtone afkomst.
Maar als haar wieg in Rotterdam of zo stond, neem ik die "allochtoon" term zonder problemen terug.
Waar het wat mij betreft hier omgaat is :
1 - GEEN totaal onnodig GESCHREEUW !(toon respect voor anderen door die tekst eerst over te typen!)
2 - Politieke propaganda hoort elders thuis. Hang dat maar op in die PVV "tuigdorpen", als je dat durft ...
3 - Ik heb persoonlijk mijn buik helemaal vol van al dat PVV haten, PVV dreigen, en PVV stier-defecatie.

Laatst gewijzigd door sarnian op 01 mar 2011 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.