Moderator: Moderators

Kitty schreef:Dat jij dit niet wil inzien en ook toen kennelijk niet inzag, is iets dat dan ook geheel voor jouw rekening is.
Rereformed schreef:[Als jij na 4 jaar nog steeds niet wil inzien dat boekverbranden om welke reden dan ook vanwege wat Sarnian hierboven opmerkt een hele domme aktie is dan concludeer ik eenvoudig dat ik mij soms bij sommige christenen meer thuisvoel dan bij sommige vrijdenkers. En dan schaam ik me voor sommige vrijdenkers net zoveel als ik mij vroeger schaamde voor sommige christenen.
Maar ik ben dan ook een Fin, geen Hollander. Wij houden niet van luidruchtig kabaal.
Rereformed schreef:mijn punt is dat dat nuanceverschil bij het verbranden van boeken beslist niet aankomt.

Fishhook schreef:Rereformed schreef:Als jij na 4 jaar nog steeds niet wil inzien dat boekverbranden om welke reden dan ook vanwege wat Sarnian hierboven opmerkt een hele domme aktie is dan concludeer ik eenvoudig dat ik mij soms bij sommige christenen meer thuisvoel dan bij sommige vrijdenkers. En dan schaam ik me voor sommige vrijdenkers net zoveel als ik mij vroeger schaamde voor sommige christenen.
Maar ik ben dan ook een Fin, geen Hollander. Wij houden niet van luidruchtig kabaal.
Ruikt naar dogma Rereformed. Ik denk dat Kitty gelijk heeft en dat je tegen boekverbranding kunt zijn en dat toch om een statement te maken dat doet zoals Wahlers het gedaan heeft (als hij het gedaan heeft).
Rereformed schreef:En wat betreft mijn dogma: Vrijdenken wordt bij mij inderdaad nog steeds verondersteld denken te zijn, niet het gedrag van ideologische fanatiekelingen ook eens van onze kant te laten zien.
Rereformed schreef:
Weet je overigens wat dogmatisch denken is? Er zonder slag of stoot van uit gaan dat wat je groep doet allemaal goed en gezond optreden is. Zó werd die aktie van Wahlers door alle vrijdenkers toen ontvangen, 5 pagina's lang. En weet je wie nou net zonder dogma is? Degene die als enige in de groep waartoe hij behoort het lef heeft om te zeggen dat het zo niet moet. En weet je wie het meest dogmatisch is? Degene die in zijn opinies nooit een draadje los ziet, zelfs na 4 jaar nog moet blijven volhouden dat het allemaal geweldig was. O, sorry, vrijdenkers gebruiken natuurlijk dat woord nooit. Hun dogma's laten ze enkel 'toch wel een punt' maken.
lijkt mij toch op een dogmatische (van Dale: geen tegenspraak duldend rechtlijnig, streng, leerstellig ) uitspraak.Als jij na 4 jaar nog steeds niet wil inzien dat boekverbranden om welke reden dan ook vanwege wat Sarnian hierboven opmerkt een hele domme aktie is
Fishhook schreef:Ik ga hier geen halszaak van maken, maar,....
LordDragon schreef: is het hier de bedoeling geweest van wim dat hij met zijn actie de koran wil verbieden? Of is het meer een symboliek tegen religie in het algemeen?
Ik ben zeker niet voor boekverbranding, maar ieder individu kiest de vorm van zijn actie uiteindelijk zelf, zo heb je er ook die naakt door grootsteden gaan fietsen enz
MVG, LD.
Ik sta overigens pal achter wat zijn bedoeling is.
LordDragon schreef:ok, maar je kan achter de bedoeling van iemand staan en het niet eens zijn met de uitvoering die hij eraan geeft ook he.
MVG, LD.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast