Dat giet je niet zomaar in een kinderbijbel.Devious schreef:Ik zou er delen aan toevoegen, en één van mijn favoriete hoofdpersonen (ja, Satan en de Antichrist) wat meer op de voorgrond zetten. Mijn favoriete scene uit deze vernieuwde bijbel is het laatste hoofdstuk waarin de Heere Jezus naar de aarde terugkeert om alle doden op te wekken, en als Jezus en alle rottende lijken op aarde rondlopen om de levenden op te vreten, is er de antichrist die met een shotgun, kettingzaag, en flitsende kungfu en ninja technieken korte metten maakt met het heir der duisternis.
Het is één van mijn grootste wensen dat dit ooit verfilmd wordt. Ik kom niet meer bij van het lachen, denk ik.
wat zou je doen met de laatste bijbel op aarde?
Re: wat zou je doen met de laatste bijbel op aarde?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Wel, de huidige bijbel is ook niet bepaald vredelievend met al die onthoofde kinderen, moeders en bejaarden.
In mijn versie van de kinderbijbel kunnen de kettingzagen en rondvliegende ledematen achterwege worden gelaten. Maar de flitsende ninjatechnieken blijven natuurlijk. Prachtig stripverhaal zou je ervan kunnen maken. 'Antichrist versus The Army of the Dead'
Lucifer is een mooie vrouw die door Jehova in de kerkers van het menselijke onderbewustzijn is geworpen, en Antichrist (onze held moet nog een mooie naam krijgen) heeft haar roepende stem gehoord, en bevecht het Leger der Duisternis met zijn eigen methoden.
In mijn versie van de kinderbijbel kunnen de kettingzagen en rondvliegende ledematen achterwege worden gelaten. Maar de flitsende ninjatechnieken blijven natuurlijk. Prachtig stripverhaal zou je ervan kunnen maken. 'Antichrist versus The Army of the Dead'
Lucifer is een mooie vrouw die door Jehova in de kerkers van het menselijke onderbewustzijn is geworpen, en Antichrist (onze held moet nog een mooie naam krijgen) heeft haar roepende stem gehoord, en bevecht het Leger der Duisternis met zijn eigen methoden.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Mmmm ik rook al jaren niet meer maar me voldoende shag en geen vloei zou ik wel een idee hebbenExdeo schreef: Het roept wel een vraag op wat zou je doen met de laatste bijbel op aarde als atheist zijnde? ]
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The Prophet schreef
Een mooi en principieel antwoord, maar er is geen cultuur meer die is vernietigd, de musea geplunderd, de mensen doelloos. Het is een historisch keerpunt, en het boek kan ook in de verkeerde handen vallen en de ellende begint weer van voor af aan. Jij hebt een unieke mogelijkheid om het verhaal opnieuw vorm te geven, jij alleen, en laten we eerlijk wezen is zo,n gevaarlijk boek niet het best in handen van jouw?, met je nuchtere kijk, jouw humanistische visie, en is het wel toeval dat juist jij dat boek hebt? Misschien bestaat er wel een voorzienigheid en heeft hij jouw uitverkoren, is het toeval dat je, jezelf hier de Prophet noemde? Voel je de godsdienstwaanzin al langzaam naar binnen sluipen?
Kitty schreef
Samante schreef
LordDragon schreef
Kijk hier hebben we de echte downloader de film “The road” komt pas volgende week in de bioscoop ik heb het boek vorige week gekocht omdat het me door verschillende mensen was aangeraden. Maar jij hebt dus de film “the book of Eli” al gezien, kun je vertelleen waarom Gary Oldman precies het boek wil bemachtigen? In een referentie las ik dat hij met het boek orde in de chaos wil scheppen, hoe word dat in de film verteld?.
Het is cultureel erfgoed, dat vernietig je niet en je verminkt het ook niet.
Een mooi en principieel antwoord, maar er is geen cultuur meer die is vernietigd, de musea geplunderd, de mensen doelloos. Het is een historisch keerpunt, en het boek kan ook in de verkeerde handen vallen en de ellende begint weer van voor af aan. Jij hebt een unieke mogelijkheid om het verhaal opnieuw vorm te geven, jij alleen, en laten we eerlijk wezen is zo,n gevaarlijk boek niet het best in handen van jouw?, met je nuchtere kijk, jouw humanistische visie, en is het wel toeval dat juist jij dat boek hebt? Misschien bestaat er wel een voorzienigheid en heeft hij jouw uitverkoren, is het toeval dat je, jezelf hier de Prophet noemde? Voel je de godsdienstwaanzin al langzaam naar binnen sluipen?
Kitty schreef
Ook als je wist dat antoon de hoogste bieder zou zijn?Indien ik de laatste bijbel op aarde zou hebben, zou ik hem laten veilen.
Samante schreef
Dit doet me denken aan mijn oma, die heeft dat dus echt gedaan in de oorlog! Toen ik dat als gereformeerd jongetje voor het eerst hoorde was ik diep geschokt, oma, hoe heeft u dat kunnen doen? Het was oorlog en er was geen papier meer, was het simpele antwoord. Maar de Bijbel?! was er geen ander boek? Jongen, ons soort mensen had toen geen andere boeken, we hadden wel bijbels en daar was er 1 van over maar voegde ze er geruststellend aan toe, er is nog nooit zoveel in de bijbel gelezen als toen. Na verloop van tijd werd het zelfs een familie gezegde als ze iemand kwijt waren: Oh die zit de bijbel te lezen.Na vernietiging van de wereld zal het toiletpapier ook wel op zijn. Best lastig dus.
LordDragon schreef
ivm de film, ie is best te pruimen al vond ik the road net iets beter, net iets minder hollywoodgehalte, maar denzel speelt zoals steeds keurig zijn rol, en de hele film steekt nergens tegen. (alhoewel denzel een personage speelt dat alle dagen de bijbel leest en dat in de film al jaren doet)
Kijk hier hebben we de echte downloader de film “The road” komt pas volgende week in de bioscoop ik heb het boek vorige week gekocht omdat het me door verschillende mensen was aangeraden. Maar jij hebt dus de film “the book of Eli” al gezien, kun je vertelleen waarom Gary Oldman precies het boek wil bemachtigen? In een referentie las ik dat hij met het boek orde in de chaos wil scheppen, hoe word dat in de film verteld?.
Exdeo schreef:Ook als je wist dat antoon de hoogste bieder zou zijn?Kitty schreef:Indien ik de laatste bijbel op aarde zou hebben, zou ik hem laten veilen.![]()
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
- LordDragon
- Bevlogen
Exdeo
Er wordt eerst gecheckt of de film goed genoeg is voor zijn collectie dvd's. En ik vind dat best een goede methode. Ik ken veel te veel mensen die allemaal brol films in huis hebben.
Maar goed, jij wil dat ik hier the book of Eli uit de doeken doe? Daar is het nog wat te vroeg voor denk ik. Ik wil namelijk voor niemand de film verprutsen door al te veel erover te vertellen. Je kan dat flauw vinden maar ik heb dat ook niet graag. Ik weiger soms naar trailers te kijken, want ...
Maar goed indien je echt wil weten hoe het verloopt pm me dan
kitty
MVG, LD.
De downloader is niet ikke maar mijn paKijk hier hebben we de echte downloader de film “The road” komt pas volgende week in de bioscoop ik heb het boek vorige week gekocht omdat het me door verschillende mensen was aangeraden. Maar jij hebt dus de film “the book of Eli” al gezien, kun je vertelleen waarom Gary Oldman precies het boek wil bemachtigen? In een referentie las ik dat hij met het boek orde in de chaos wil scheppen, hoe word dat in de film verteld?.
Maar goed, jij wil dat ik hier the book of Eli uit de doeken doe? Daar is het nog wat te vroeg voor denk ik. Ik wil namelijk voor niemand de film verprutsen door al te veel erover te vertellen. Je kan dat flauw vinden maar ik heb dat ook niet graag. Ik weiger soms naar trailers te kijken, want ...
Maar goed indien je echt wil weten hoe het verloopt pm me dan
kitty
In die bijbel of in antoon?Toch maar de fik erin dan.
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
In die Bijbel natuurlijk!LordDragon schreef:In die bijbel of in antoon?Kitty schreef:Toch maar de fik erin dan.
![]()
-
siger
Dat lijkt me toch een zware overschatting van een boek.Exdeo schreef:...het boek kan ook in de verkeerde handen vallen en de ellende begint weer van voor af aan.
Maar Siger, de afgelopen geschiedenis van het jodendom en christendom en zelfs de Islam, is toch ook alleen maar een gevolg van datzelfde boek? Dus hoezo overschatting.
- LordDragon
- Bevlogen
aha, als je de film gezien heb ga je er wel anders over denkenIn die Bijbel natuurlijk!
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
-
siger
Ik denk dat de bijbel een instrument was (of de compilatie van een aantal instrumenten uit verschillende tijden), geen oorzaak.Kitty schreef:Maar Siger, de afgelopen geschiedenis van het jodendom en christendom en zelfs de Islam, is toch ook alleen maar een gevolg van datzelfde boek? Dus hoezo overschatting.
In mijn optiek zijn de grondoorzaken altijd materieel, en worden ideologieën gemaakt als reactie op materiele omstandigheden. Boeken, net als stenen bouwsels, overleven ideologieën en worden gerecycleerd en anders geinterpreteerd op andere ogenblikken.
Bijvoorbeeld: het zou kunnen dat toen het Romeinse Rijk uitgeput raakte, de keizers een strengere, meer centraliserende en striktere organisatie zochten dan de verspillende patriciers. Het christendom was net de geschikte sekte: ze feestte met droog brood en was vooral kwistig met hemelse dingen. De boeken werden bijeengeraapt "en parcours" ter ondersteuning, nooit om er leiding uit te halen (al beweert men anders.)
Iemand van jullie ooit "The Mist" (naar Stephen King) gezien ?
Daarin veroorzaakt een gelovige vrouw tweedracht in een groep mensen die opgesloten zit in een supermarkt, door de gebeurtenissen via bijbelcitaten als "de hand van god" te omschrijven... zo verkrijgt ze steeds meer en meer 'volgelingen'.
Zelfs met alle bloed en gore vond ik de 'toespraken' van die vrouw het meest angstaanjagende van de hele film... op het moment waarop ze werd neergeschoten had ik zelfs (bijna) de spontane reactie "hoeraaaa!!" te roepen.
Het heeft mij toen in ieder geval even aan het denken gezet.
trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=ImOP6TS2SyI
Daarin veroorzaakt een gelovige vrouw tweedracht in een groep mensen die opgesloten zit in een supermarkt, door de gebeurtenissen via bijbelcitaten als "de hand van god" te omschrijven... zo verkrijgt ze steeds meer en meer 'volgelingen'.
Zelfs met alle bloed en gore vond ik de 'toespraken' van die vrouw het meest angstaanjagende van de hele film... op het moment waarop ze werd neergeschoten had ik zelfs (bijna) de spontane reactie "hoeraaaa!!" te roepen.
trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=ImOP6TS2SyI
Dat is ook het punt van die film. De monsters zijn gewoon dieren die hun ding doen. Dat ze uit een andere dimensie oid komen doet daar niets aan af. De echte horror komt van de mensen in de supermarkt en het idee dat er maar een heel dun lijntje zit tussen Westerse beschaving en primitieve barbaarsheid.Skepke schreef:Iemand van jullie ooit "The Mist" (naar Stephen King) gezien ?
Wel leuk in die film is dat de vrouw telkens gelijk heeft met haar voorspellingen. Noot dat het laatste shot van fundi Carmody een vrouw laat zien in een "gekruisigde" houding met een aureool van bloed en dat de mist optrekt zo gauw de offers gebracht zijn.... Dat suggereert dat Mevrouw Carmody wel degelijk een lijntje naar God had en dat god gewoon een enorm sadistische klootzak is. Wat de film nog enger en deprimerender maakt dan hij al is.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Nadien heb ik me ook afgevraagd of, aangezien ik me min of meer identificeerde met de man die uiteindelijk mevrouw Carmody neerschoot (!), er mensen zijn die zich kunnen vinden in het gedrag van die vrouw en dus... geschokt waren toen ze werd neergeschoten.Marinus schreef:Dat is ook het punt van die film. De monsters zijn gewoon dieren die hun ding doen. Dat ze uit een andere dimensie oid komen doet daar niets aan af. De echte horror komt van de mensen in de supermarkt en het idee dat er maar een heel dun lijntje zit tussen Westerse beschaving en primitieve barbaarsheid.
Wel leuk in die film is dat de vrouw telkens gelijk heeft met haar voorspellingen. Noot dat het laatste shot van fundi Carmody een vrouw laat zien in een "gekruisigde" houding met een aureool van bloed en dat de mist optrekt zo gauw de offers gebracht zijn.... Dat suggereert dat Mevrouw Carmody wel degelijk een lijntje naar God had en dat god gewoon een enorm sadistische klootzak is. Wat de film nog enger en deprimerender maakt dan hij al is.
Het antwoord is "ja", en dat vind ik ergens een onrustwekkend idee, omdat daaruit blijkt dat de gruwel (tussen die mensen in de supermarkt) zich in de toekomst, onder even dreigende omstandigheden, zou kunnen voordoen.
The horror !
Het is je vast ook opgevallen dat de man die schoot nog geen minuut daarna zeer onplezierig aan zijn einde kwam. Het motief van een krankzinnige, wrede en kwaadaardige god tref je nogal eens aan bij King. Overigens wordt hier in het boek ook al aan gehint dacht ik. Evenals het idee dat "als overleven niet langer de hoofdzaak is, mensen politiek en religie uitvinden om elkaar uit te moorden"Skepke schreef: Nadien heb ik me ook afgevraagd of, aangezien ik me min of meer identificeerde met de man die uiteindelijk mevrouw Carmody neerschoot (!), er mensen zijn die zich kunnen vinden in het gedrag van die vrouw en dus... geschokt waren toen ze werd neergeschoten.
Het antwoord is "ja", en dat vind ik ergens een onrustwekkend idee, omdat daaruit blijkt dat de gruwel (tussen die mensen in de supermarkt) zich in de toekomst, onder even dreigende omstandigheden, zou kunnen voordoen.
The horror !
Alks je graag leest kan ik je de Novella "The mist" aanraden. Verder zou je kunnen overwegen om "Under the dome te kopen/lenen. Dat heeft dezelfde thema's maar dan over de politieke boeg. Maar goed, ik vind stephen king sowieso een ondergewaardeerd schrijver. Hoewel horror zijn stokpaardje is, is zijn boodschap moralistisch van aard. Horror is meer het toneel van de strijd van goed tegen kwaad.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"