Bloggen maar!

Wil je iets persoonlijks aan anderen kwijt. Vertel het hier.

Moderator: Moderators

Arend

Bloggen maar!

Bericht door Arend »

Voor de liefhebber is er nog sla. Of een gratis ritje door mijn blog: http://iparchologie.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Volgers zijn welkom.
Blackadder
Ervaren pen

Re: Bloggen maar!

Bericht door Blackadder »

Vanwaar die neiging om overal moeilijke woorden te gebruiken? Als je telos definieert als 'het doel' waarom schrijf je dan vervolgens niet overal gewoon 'het doel' ? Dat maakt het veel leesbaarder. Nu haak ik na 2 alinea's steevast af. Terwijl ik je stukje over die asbak best leuk vond.

En dan begin ik maar niet aan termen als iparcholodinges.....
May the Lord hate you and all your kind, may you be turned orange in hue, and may your head fall off at an awkward moment.'
Arend

Bericht door Arend »

Blackadder schreef:Vanwaar die neiging om overal moeilijke woorden te gebruiken? Als je telos definieert als 'het doel' waarom schrijf je dan vervolgens niet overal gewoon 'het doel' ? Dat maakt het veel leesbaarder. Nu haak ik na 2 alinea's steevast af. Terwijl ik je stukje over die asbak best leuk vond.

Ik schrijf wat ik denk in de termen van hoe ik denk.

Had er gewoon helemaal niet aan begonnen! Het is voor de enkele lezer die aan de eis van mijn schrijfwerk wil voldoen. Niet voor de nihilist die een tijdschriftje wil lezen voor zijn eigen entertainment. De ernst dient te worden gevat en ik schrijf het voor de mens die in noodzaak verkeerd. Niet de mens die zich ver verwijderd heeft van dingen zoals noodzaak en overleven.

Overigens is het wel 1 van mijn doelen om het voor lezers zoals u naar Jip-en-Janneketaal te vertalen en daarmee mijn publiekelijk bereik verbreed.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Arend schreef:
Blackadder schreef:Vanwaar die neiging om overal moeilijke woorden te gebruiken? Als je telos definieert als 'het doel' waarom schrijf je dan vervolgens niet overal gewoon 'het doel' ? Dat maakt het veel leesbaarder. Nu haak ik na 2 alinea's steevast af. Terwijl ik je stukje over die asbak best leuk vond.

Ik schrijf wat ik denk in de termen van hoe ik denk.

Had er gewoon helemaal niet aan begonnen! Het is voor de enkele lezer die aan de eis van mijn schrijfwerk wil voldoen. Niet voor de nihilist die een tijdschriftje wil lezen voor zijn eigen entertainment. De ernst dient te worden gevat en ik schrijf het voor de mens die in noodzaak verkeerd. Niet de mens die zich ver verwijderd heeft van dingen zoals noodzaak en overleven.

Overigens is het wel 1 van mijn doelen om het voor lezers zoals u naar Jip-en-Janneketaal te vertalen en daarmee mijn publiekelijk bereik verbreed.
De realiteit is wellicht dat het jou niet lukt om in normaaltaal iets zinnigs te schrijven.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Arend

Bericht door Arend »

Cluny schreef: De realiteit is wellicht dat het jou niet lukt om in normaaltaal iets zinnigs te schrijven.
De realiteit is wellicht dat het u niet lukt om uw bestaande kennis opzij te zetten en u open te stellen voor een nieuwe stroming; en wel die van de volgende generatie. Wellicht komt dit doordat u zich niet aangesproken voelt in mijn schrijfwerk. Ik wil, ook u niet tot afgunst leiden dat ik de idee nastreef en zie daarom geen constructieve boodschap in uw reactie.

Nogmaals: een Jip-en-Janneke versie van mijn filosofie maken, is een gesteld doel.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Arend schreef:
Cluny schreef: De realiteit is wellicht dat het jou niet lukt om in normaaltaal iets zinnigs te schrijven.
De realiteit is wellicht dat het u niet lukt om uw bestaande kennis opzij te zetten en u open te stellen voor een nieuwe stroming; en wel die van de volgende generatie. Wellicht komt dit doordat u zich niet aangesproken voelt in mijn schrijfwerk. Ik wil, ook u niet tot afgunst leiden dat ik de idee nastreef en zie daarom geen constructieve boodschap in uw reactie.

Nogmaals: een Jip-en-Janneke versie van mijn filosofie maken, is een gesteld doel.
Wellicht ligt het constuctieve in jouw kopieergedrag van het gebruik van het woord wellicht.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Arend

Bericht door Arend »

Cluny schreef:
Arend schreef:

Wellicht ligt het constuctieve in jouw kopieergedrag van het gebruik van het woord wellicht.
Omdat de waarschijnlijkheid dat u zich wellicht toch op de juiste manier gaat verdiepen in mijn schrijfwerk, onvermijdelijk aanwezig blijft.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Jij bent herhaaldelijk gewezen op het abnormaal woordgebruik in je schrijfsels.
Arend

Bericht door Arend »

Cluny schreef:Jij bent herhaaldelijk gewezen op het abnormaal woordgebruik in je schrijfsels.
De realiteit hier om dit forum doet zich acceptabel voor.

Als iemand mij corrigeert of adviseert dan luister ik naar die persoon; ik handel echter niet naar zijn denkwijze. Ik zou mij slechts schikken naar zijn handelswijze en dan alleen als wij een tijdelijk gemeenschappelijk doel hebben.
Mijn denken staat daar los van en bovendien laat ik daarmee de ander in de waan van zijn superioriteit.
Aanpassingsvermogen, al zeg ik het zelf, is één van mijn best ontwikkelde eigenschappen welk trillingen ver doordreunen in mijn sociale contacten met anderen. Dat wil echter niet zeggen dat ik afzie van mijn uitspraken of mijn doel niet meer voor ogen houd, als er iets is dat één en dezelfde blijft is het mijn doel. De weg daarnaar toe kan en zal kronkelen, zeker in deze beginfase.

Maar effe kort door de bocht: ik kan je geouwehoer niet gebruiken Cluny.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Arend schreef: Had er gewoon helemaal niet aan begonnen! Het is voor de enkele lezer die aan de eis van mijn schrijfwerk wil voldoen. Niet voor de nihilist die een tijdschriftje wil lezen voor zijn eigen entertainment. De ernst dient te worden gevat en ik schrijf het voor de mens die in noodzaak verkeerd. Niet de mens die zich ver verwijderd heeft van dingen zoals noodzaak en overleven.
.
Eis-schrijven wordt door de schrijver als alibi voor ontbreken van een voor derden te volgen denkpad gebruikt. Dit is fnuikend maar wellicht kan een verklarende begrippenlijst uitkomst bieden. Het is toch wel handig om je ideeën voor een wat breder publiek te presenteren tenzij je natuurlijk de onbegrepen martelaar wil uit gaan hangen.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Arend

Bericht door Arend »

doctorwho schreef: Eis-schrijven wordt door de schrijver als alibi voor ontbreken van een voor derden te volgen denkpad gebruikt.
Dit vind ik erg interessant en hier ga ik zeker een onderzoekje naar starten.
Het is toch wel handig om je ideeën voor een wat breder publiek te presenteren tenzij je natuurlijk de onbegrepen martelaar wil uit gaan hangen.
Helemaal mee eens, op mijn blog staat daar het volgende over:

"Mijn schrijf- en denkwerk dient dus dermate ontwikkelt te worden dat het zich aanpast aan een breder publiek van opvattingen en begrippen. Dat is tenminste als ik begrepen wil worden.

Ik ben pas begrepen als men aan de eis, die in mijn schrijfwerk verscholen ligt, voldoet. Anders kan mijn lezer mijn schrijfwerk maar beter als een verhaaltje zien en het naast Dick Bruna's "Dikkie Dik" op de boekenplank plaatsen; omdat ik de lezer niet tot afgunst wil leiden met de gedachte dat ik de idee nastreef."
Hiëronymus
Ervaren pen

Bericht door Hiëronymus »

Arend, je teksten vind ik best te lezen, een half jaartje filosofie studeren heeft me geholpen je taalgebruik uit de 19e eeuw te begrijpen. Schopenhauer in Fraktur was moeilijker. Maar je hoogdravende taalgebruik in combinatie met je spelfouten doet niet authentiek aan en daarmee kom je onbetrouwbaar over. Natuurlijk kun je al die kritiek hier negeren en als je er tevreden mee bent dat je daarmee een flink deel van je potentiële lezers van je weet te vervreemden moet je er vooral mee doorgaan.
Arend

Bericht door Arend »

Hiëronymus schreef:Arend, je teksten vind ik best te lezen, een half jaartje filosofie studeren heeft me geholpen je taalgebruik uit de 19e eeuw te begrijpen. Schopenhauer in Fraktur was moeilijker. Maar je hoogdravende taalgebruik in combinatie met je spelfouten doet niet authentiek aan en daarmee kom je onbetrouwbaar over. Natuurlijk kun je al die kritiek hier negeren en als je er tevreden mee bent dat je daarmee een flink deel van je potentiële lezers van je weet te vervreemden moet je er vooral mee doorgaan.
Ja ik ben echt bezig met mijn Nederlands op te krikken en ik weet dat het mogelijk een groep potentiele lezers afschrikt en dat hekel ik ook ten zeerste! Voel je vrij om mij daarin te corrigeren (maar nog steeds hetzelfde bedoelt word) of door bijvoorbeeld te proberen de tekst op jou manier te interpreteren en aan mij te verhalen zodat ik de "bugs" erin ontdek!
Dat het bijvoorbeeld voor jou hoogdravend overkomt; dat kan liggen aan het enthousiasme dat in mijn overtuiging ligt; wat erop zou wijzen dat ik bijvoorbeeld meer stoïcijns moet gaan schrijven?
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Arend schreef: Dat het bijvoorbeeld voor jou hoogdravend overkomt; dat kan liggen aan het enthousiasme dat in mijn overtuiging ligt; wat erop zou wijzen dat ik bijvoorbeeld meer stoïcijns moet gaan schrijven?
Nee, het komt hoogdravend op Hiëronymus over omdat dat inderdaad de exacte analyse is van je schrijven op dit moment, iets wat Blackadder je dus ook al aanzei en met hem een hele rits anderen. Het is verbazingwekkend hoe doof je voor deze boodschap bent, en hoe je in plaats van luisteren naar anderen enkel je eigen gedachten erover laat gaan en dan op een volledig andere zaak terechtkomt die totaal niets te maken heeft met wat je aangezegd wordt. Zo was je commentaar op Blackadder onder andere dat je niet schrijft "voor de nihilist die een tijdschriftje wil lezen voor zijn eigen entertainment", alsof dat ook maar iets met Blackadder te maken had!
Born OK the first time
Arend

Bericht door Arend »

Rereformed schreef: Nee, het komt hoogdravend op Hiëronymus over omdat dat inderdaad de exacte analyse is van je schrijven op dit moment, iets wat Blackadder je dus ook al aanzei en met hem een hele rits anderen. Het is verbazingwekkend hoe doof je voor deze boodschap bent, en hoe je in plaats van luisteren naar anderen enkel je eigen gedachten erover laat gaan en dan op een volledig andere zaak terechtkomt die totaal niets te maken heeft met wat je aangezegd wordt. Zo was je commentaar op Blackadder onder andere dat je niet schrijft "voor de nihilist die een tijdschriftje wil lezen voor zijn eigen entertainment", alsof dat ook maar iets met Blackadder te maken had!
Haha! Ja, ik ben nogal eigenwijs. Toch ben ik zeer zeker leergierig!
Wat mij ontbreekt aan de meeste reacties op dit forum is inhoud waar ik wat aan heb. Er word van alles afgekraakt maar er word niet vertelt hoe het dan wel zou moeten of kunnen. Of hoe de personen hier op dit forum zelf er tegenaan kijken, het interpreteren en dat delen. Daarvoor moet je eerst begrijpen wat mijn doel is met iparchologie.

Mijn filosofie is als een asbak die er (nog) niet aantrekkelijk genoeg uitziet om te gebruiken: men ast liever op de grond.
Plaats reactie