Zo kwam ik op de atheistenhyve terecht en heel veel wat voor mij zo gewoon leek was dat niet, dat besefte ik al gauw.
Vrije wil die geen vrije wil is wanneer er straf volgt, een hel voor hen die niet of anders geloven.
Dat was het moment dat ik besefte; "moreel kan ik hier niet mee uit de voeten".
Ik was geref synodaal opgevoed, na de pijn van het leven te voelen evangelisch geworden.
Het was een veilige haven en God was vooral liefdevol. De verloren zoon, 1 cor 13 dat las ik graag
Ik leefde met de woorden van Augustinus" onrustig is mijn hart, totdat het rust vindt in U", dat was mijn ervaring.
Maar hoe zou ik me nog gelukkig kunnen voelen wanneer volgens de christelijke leer voor niet christenen de hel zou wachten, zou ik dan ooit nog gelukkig kunnen zijn?
Tegelijkertijd besefte ik dat geloven voor mij belangrijk was in dit leven,ik was nauwelijks bezig met de Hemel,trok me ook niet: al die gouden straten en zingende mensen.
Toen las ik na een link van een vriend op Freethinker; en net als veel twijfelende gelovigen las ik Rereformed en het was of de grond onder mijn voeten wegzakte; het was mijn verhaal, mijn twijfel.
Maar ook mijn pijn omdat ik zie dat het verwarring brengt bij mijn kinderen, ik die ze gelovig opgevoed heb
twijfelt.
Nu durf ik pas te posten ook omdat ik het moeilijk vind hoe dat in zijn werk gaat,maar ook omdat ik laf ben en bang dat ik nu de knoop moet doorhakken.
En ik weet niet of ik dat kan; ik hink nog op twee gedachten.
Dus ja het stormt al een paar jaartjes en de bizarste gedachten gaan door mijn hoofd: nou dat wordt een begrafenis met Andre Hazes.