Autistentroost?
Moderator: Moderators
Autistentroost?
Voor iedereen die niet altijd denkt dattie normaal is:
Eindelijk, eindelijk plaatjes bij wat Ramachandran over Daniel Tammet schreef of vertelde.
De dagen van de week hebben voor mij ook kleuren en zijn onderling spitser of ronder.
Het staat mij zelfs voor de geest dat de rijkswaterstaat hier rekening mee zou hebben gehouden bij het ontwerpen van het boeiensysteem om vaargeulen te bebakenen: rood en groen, links versus rechts van de geul en spits of rond als vorm. En voor op het wad bijeen gebonden of wijduit staande takken.
Sommige redeneringen op dit forum zie ik als een doolhof waar de schrijver als een soort torretje dat de weg zoekt of die kennelijk kwijt is. Dat maakt het makkelijk om te zien dat er iets wordt ontweken. Uitmaken wat dat precies is blijft dan weer lastig. Jammer.
Daniel Tammet: Different ways of knowing
http://en.wikipedia.org/wiki/Daniel_Tammet" onclick="window.open(this.href);return false;
http://video.google.com/videoplay?docid ... 5903075662#" onclick="window.open(this.href);return false;
Roeland
Eindelijk, eindelijk plaatjes bij wat Ramachandran over Daniel Tammet schreef of vertelde.
De dagen van de week hebben voor mij ook kleuren en zijn onderling spitser of ronder.
Het staat mij zelfs voor de geest dat de rijkswaterstaat hier rekening mee zou hebben gehouden bij het ontwerpen van het boeiensysteem om vaargeulen te bebakenen: rood en groen, links versus rechts van de geul en spits of rond als vorm. En voor op het wad bijeen gebonden of wijduit staande takken.
Sommige redeneringen op dit forum zie ik als een doolhof waar de schrijver als een soort torretje dat de weg zoekt of die kennelijk kwijt is. Dat maakt het makkelijk om te zien dat er iets wordt ontweken. Uitmaken wat dat precies is blijft dan weer lastig. Jammer.
Daniel Tammet: Different ways of knowing
http://en.wikipedia.org/wiki/Daniel_Tammet" onclick="window.open(this.href);return false;
http://video.google.com/videoplay?docid ... 5903075662#" onclick="window.open(this.href);return false;
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Re: Autistentroost?
ik ken enkel de blauwe maandag
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Met de vakantiestoet naar Frankrijk heb je toch ook een gekleurde zaterdag?
Martha
Martha
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
Martha
Een lijstje:
Blauwe maandag
Zwarte zaterdag (maar er is ook zwarte maandag t/m zwarte vrijdag: Zwarte dag)
Roze zaterdag
Witte donderdag
Rode zondag
Blauwe maandag
Zwarte zaterdag (maar er is ook zwarte maandag t/m zwarte vrijdag: Zwarte dag)
Roze zaterdag
Witte donderdag
Rode zondag
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick
das nou een echte autistische manier van verwijzen...
de witte donderdag zullen we er maar niet bijvoegen.
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
Martha
Martha
Synesthesie behoort niet tot de autistische kenmerkenbiajas schreef:das nou een echte autistische manier van verwijzen...
P.T. Barnum: "There's a sucker born every minute". Stel jezelf de vraag: Ben ik er eentje van?
Sergeant Joe Friday (serie Dragnet): "All we want are the facts, ma'am". Ken jij daadwerkelijk de feiten?
Sergeant Joe Friday (serie Dragnet): "All we want are the facts, ma'am". Ken jij daadwerkelijk de feiten?
De zintuigelijke waarneming aan taal koppelen, hetgeen we synthesia noemen, is geen kenmerk van autisme. Iemand met die eigenschap, hoeft niet autistisch zijn. Iemand zonder die eigenschap kan echter wel (lees tevens) autistisch zijn.siger schreef:De zin ontgaat me. Iemand?
Het betreft hier een persoon met het syndroom van Asperger, met de zeer zeldzame eigenschap die we synthesie noemen.
Duidelijker?
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Tiepvauden ondur voorbehauwt.